Groaghach Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Hej! Vilka grader och grupper finns det här på SoldF och hur gör man för att stiga i graderna och byta grupp? Själv är jag "Prao" och "Beväring". Är det ngn som kan förklara detta för mig? Groaghach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 grader är samma som i FM... grupper är Beväring, Blågul, Superadmin.... öka i grad = skriva inlägg, men skriver du onödiga för att jaga status åker du troligen ut... byta grupp = få Blågul/Superadmins förtroende... det är nog allt tror jag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted February 20, 2003 Author Report Share Posted February 20, 2003 Hur mkt skall man skriva för att stiga en grad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 det har jag faktiskt inte koll på.... tror det första steget ligger på 50 eller 100 inlägg (mönstrande) sedan kommer nyinryckt på dubbla det antalet inlägg... sedan menig, korpral osv.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flygmek 003 Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Tror du blir nyinrykt vid 5, menig vid 30, koppral vid 100, furir vid 200 och sen skenar det iväg. Veteranerna på forumet har ca 1500 inlägg och är Löjtnanter tror jag. Men du kanske inte ska sätta för mycket prestige i det. Det är därför Lunarstorm finns. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Ska vi se här.. Grupper finns faktiskt några fler än de du nämnde Shadow: De som finns är: Mönstrande (kan inte skriva inlägg än, väntar på att bli insläppta) Beväringar (Ni ;) ) BlåGul. (Vi ) SuperAdmin. (Henke + ett par admin till) och.. BANNAD (ja...hejdå) Graderna fungerar som Shadow nämnde, och här är nivåerna: Mönstrande 0 Prao 1 Nyinryckt 5 Menig 30 Korpral 100 Furir 200 Sergeant 350 Fänrik 700 Löjtnant 1200 Kapten 2400 Major 4000 Överste Lt 6000 Överste 9000 Överste 1:a 12000 ........... /Ing, BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted February 20, 2003 Author Report Share Posted February 20, 2003 Men du kanske inte ska sätta för mycket prestige i det. Det är därför Lunarstorm finns. Jag sätter ingen prestige, bara undrade. Tackar Ing. Exakt en sådan uppställning som jag var ute efter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted April 6, 2003 Report Share Posted April 6, 2003 Har även sett en Överste av värsta graden/Underbefäl. Är de hang-around/prospect till blågul? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted April 6, 2003 Report Share Posted April 6, 2003 Expriment av blågul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 Om man tittar på BlåGuls små kragspeglar eller vad man ska kalla det verkar det finnas "grader" bland er också baserat på antal inlägg . Är det en korrekt iaktagelse? gul/blå balk gul/blå/gul balk /martinator Edit: jösses vad gammal tråd...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted August 10, 2006 Report Share Posted August 10, 2006 Om man tittar på BlåGuls små kragspeglar eller vad man ska kalla det verkar det finnas "grader" bland er också baserat på antal inlägg . Är det en korrekt iaktagelse?gul/blå balk gul/blå/gul balk /martinator Edit: jösses vad gammal tråd...... Som folk blivit duktiga på att söka! Tittar man lite noggrannt på vad vi tillhör för grupp så finns det Underbefäl, BlåGul, OPFL (som har lite mer rättigheter än blågul) och generalerna Henke och Kimster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted August 10, 2006 Forumsledning Report Share Posted August 10, 2006 http://forum.soldf.com/index.php?act=Help&CODE=01&HID=17 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.