Fransson-AmfPB Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Vart kan man köpa alt. låna boken SoldF? Går ju givetvis att läsa de 450 sidorna i PDF via FMs webplats, men jag föredrar pappersform när det handlar om så många sidor och skriva ut känns inte som ett alternativ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjukis Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Vad tusan säger du? Självklart bör du ha en utskriven version av SoldF i pärm hemma. Då kan man enkelt lägga till bra sidor från andra publikationer på lämpligt ställe. Sätt igång! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fransson-AmfPB Posted February 19, 2003 Author Report Share Posted February 19, 2003 Att skriva ut kan komma att bli ett senare alternativ, men jag föredrar att läsa boken först! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Att skriva ut kan komma att bli ett senare alternativ, men jag föredrar att läsa boken först! Ring något av dina gammla befäl och be dom skicka dig ett ex... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fransson-AmfPB Posted February 19, 2003 Author Report Share Posted February 19, 2003 Att skriva ut kan komma att bli ett senare alternativ, men jag föredrar att läsa boken först! Ring något av dina gammla befäl och be dom skicka dig ett ex... ;) Hade varit ett mkt vettigt alternativ om jag nu haft några "gamla befäl". Då jag inte har ryckt in än känns detta ganska avlägset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Att skriva ut kan komma att bli ett senare alternativ, men jag föredrar att läsa boken först! Ring något av dina gammla befäl och be dom skicka dig ett ex... ;) Hade varit ett mkt vettigt alternativ om jag nu haft några "gamla befäl". Då jag inte har ryckt in än känns detta ganska avlägset. Ring din blivade kompanichef då... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogue Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Finns att köpa på http://www.mil-con.se/ under diverse 199kr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Hmm 199 kr är man med i HV så får man den gratis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjorven Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jag tycker att den skulle skickas ut till alla blivande så att man är lite påläst när man rycker in. Det kanske beror på att jag inte har råd men ändå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jag tycker att den skulle skickas ut till alla blivande så att man är lite påläst när man rycker in. Det kanske beror på att jag inte har råd men ändå. Hur månag % hadde seriöst läst boken tror du? ;) Svenska VPL är inte alla MIP som här ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
flying_c Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jag läser i min .pdf när tillfälle ges. Har en uppsjö andra filer dessutom. Fungerar fint att läsa på datorn tycker jag. Nåt speciellt som är bra att läsa på till inryck så man överlever första tiden ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Eh? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mozza Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Nåt speciellt som är bra att läsa på till inryck så man överlever första tiden ??? Skadar inte att ha koll på grader t.ex. Handbok i överlevnad kan vara kul att läsa också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valiant Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Man skall hjälpa ungdomen. Frukten ikke Fransson , Valiant har hörsammat dig. 1 ex är ditt om du betalar portot. Maila mig -Valiant- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripen Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Vilken är den nyaste utgåvan??. jag har bara de från 1972 mycket bra men sönder lästa och kanske lite för gammal info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 SoldF 2001 är den senaste Link to comment Share on other sites More sharing options...
EO4 Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Vilken är den nyaste utgåvan??. jag har bara de från 1972 mycket bra men sönder lästa och kanske lite för gammal info. OHH! 72:an! Det är den utgåvan som är i två delar heller hur? Jag har den i någon flyttkartong någonstans. Ett måste för alla nostalgiska invasionsförsvarsförespråkare här på forumet - terrängbilar, a-beredskap, stridsselar och ludermässiga hjälmdok på nästan varje sida! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripen Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 jajjamensan den är i två delar och massa fina bilder på var ända sida med tillhörande väl skrivna historier, om hur du ska försvara dig under anfall m.m, det är som en krigsskilldrings bok. Men jag får nog ta och försöka skaffa mig 2001:an Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grunt Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Man ser bara till att känna rätt personer som råkar ha föräldrar som är officerare och sedan så myglar man till sig ett par böcker här och där............... *oskyldig* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 SoldF 1972 är inte så dum fast den är gammal. Brukar ha den att slå eftersom illustrationerna i en del fall är bättre än i SoldF 1986. Fast nu när SoldF 2001 kommit är jag väl tvungen att släppa taget :( Ja, jag är ärke-konservativ: Vi SKA ha 36 cykelburna fältbrigader, fienden KOMMER från öster, bildförstärkare ÄR onödigt (räcker gott med IR-indikator) och så vidare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjukis Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Vadå, är det något fel på cykel? Ett utmärkt fortskaffningsmedel. Det är tyst, smidigt, lätt att gömma och snabbt. Heja cykelstrid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Men vi måste införa en sån där cykel som man kan fälla ihop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Det är inget fel med cykel, men, en del av ljudlösheten går förlorad när man släpar plutonsvis efter en traktor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recon Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Kanske dags för StridsCykel2000? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 2001 är nog den senaste utgåvan av SoldF. Rätta mig om jag har fel. Missade att det var ngn som skrev samma inlägg ett par minuter tidigare. Groaghach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 2001 är nog den senaste utgåvan av SoldF. Rätta mig om jag har fel. Det är den senaste utgåvan, ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larzner Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Vadå, är det något fel på cykel? Ett utmärkt fortskaffningsmedel. Det är tyst, smidigt, lätt att gömma och snabbt. Heja cykelstrid! som polarn berättade så va det inte så värst skoj när dom kom i bra fart i nerförsbacke med fullpackade cyklar och dom skulle slänga sig i skydd. då va det bara att slänga sig i backen bredvid vägen och hoppas på det bästa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larzner Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Vart kan man köpa alt. låna boken SoldF? Går ju givetvis att läsa de 450 sidorna i PDF via FMs webplats, men jag föredrar pappersform när det handlar om så många sidor och skriva ut känns inte som ett alternativ! http://www.fmlog.mil.se/fmpub/ det ska finnas en mailadress nånstans där på sidan.. det va därifrån jag fick mitt ex. va ju tvungen att införskaffa det senaste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fransson-AmfPB Posted February 20, 2003 Author Report Share Posted February 20, 2003 Vart kan man köpa alt. låna boken SoldF? Går ju givetvis att läsa de 450 sidorna i PDF via FMs webplats, men jag föredrar pappersform när det handlar om så många sidor och skriva ut känns inte som ett alternativ! http://www.fmlog.mil.se/fmpub/ det ska finnas en mailadress nånstans där på sidan.. det va därifrån jag fick mitt ex. va ju tvungen att införskaffa det senaste Vad fick du pröjsa för det då? Antar att det är betydelse om man tillhör FM eller inte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larzner Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Vart kan man köpa alt. låna boken SoldF? Går ju givetvis att läsa de 450 sidorna i PDF via FMs webplats, men jag föredrar pappersform när det handlar om så många sidor och skriva ut känns inte som ett alternativ! http://www.fmlog.mil.se/fmpub/ det ska finnas en mailadress nånstans där på sidan.. det va därifrån jag fick mitt ex. va ju tvungen att införskaffa det senaste Vad fick du pröjsa för det då? Antar att det är betydelse om man tillhör FM eller inte... jag fick betala 212:- (12:- va moms) men det va fri frakt.. tror faktiskt inte det har nån betydelse om man tillhör FM eller inte om du köper den privat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.