Jump to content

SoldF

Fransson-AmfPB

Recommended Posts

Vad tusan säger du? Självklart bör du ha en utskriven version av SoldF i pärm hemma. Då kan man enkelt lägga till bra sidor från andra publikationer på lämpligt ställe. Sätt igång!

Att skriva ut kan komma att bli ett senare alternativ, men jag föredrar att läsa boken först!

Ring något av dina gammla befäl och be dom skicka dig ett ex... ;)

Hade varit ett mkt vettigt alternativ om jag nu haft några "gamla befäl". Då jag inte har ryckt in än känns detta ganska avlägset. :)

Att skriva ut kan komma att bli ett senare alternativ, men jag föredrar att läsa boken först!

Ring något av dina gammla befäl och be dom skicka dig ett ex... ;)

Hade varit ett mkt vettigt alternativ om jag nu haft några "gamla befäl". Då jag inte har ryckt in än känns detta ganska avlägset. :)

Ring din blivade kompanichef då... ;)

Nåt speciellt som är bra att läsa på till inryck så man överlever första tiden ???

Skadar inte att ha koll på grader t.ex.

Handbok i överlevnad kan vara kul att läsa också.

Vilken är den nyaste utgåvan??.

jag har bara de från 1972 mycket bra men sönder lästa och kanske lite för gammal info.

OHH! 72:an! Det är den utgåvan som är i två delar heller hur? Jag har den i någon flyttkartong någonstans. Ett måste för alla nostalgiska invasionsförsvarsförespråkare här på forumet - terrängbilar, a-beredskap, stridsselar och ludermässiga hjälmdok på nästan varje sida! :blink::):)

jajjamensan den är i två delar och massa fina bilder på var ända sida med tillhörande väl skrivna historier, om hur du ska försvara dig under anfall m.m, det är som en krigsskilldrings bok.

Men jag får nog ta och försöka skaffa mig 2001:an

SoldF 1972 är inte så dum fast den är gammal. Brukar ha den att slå eftersom illustrationerna i en del fall är bättre än i SoldF 1986. Fast nu när SoldF 2001 kommit är jag väl tvungen att släppa taget :(

Ja, jag är ärke-konservativ: Vi SKA ha 36 cykelburna fältbrigader, fienden KOMMER från öster,

bildförstärkare ÄR onödigt (räcker gott med IR-indikator) och så vidare...

Vadå, är det något fel på cykel? Ett utmärkt fortskaffningsmedel. Det är tyst, smidigt, lätt att gömma och snabbt. Heja cykelstrid!

som polarn berättade så va det inte så värst skoj när dom kom i bra fart i nerförsbacke med fullpackade cyklar och dom skulle slänga sig i skydd. då va det bara att slänga sig i backen bredvid vägen och hoppas på det bästa..

Vart kan man köpa alt. låna boken SoldF?

Går ju givetvis att läsa de 450 sidorna i PDF via FMs webplats, men jag föredrar pappersform när det handlar om så många sidor och skriva ut känns inte som ett alternativ!  :D

http://www.fmlog.mil.se/fmpub/

det ska finnas en mailadress nånstans där på sidan..

det va därifrån jag fick mitt ex. va ju tvungen att införskaffa det senaste :D

Går ju givetvis att läsa de 450 sidorna i PDF via FMs webplats, men jag föredrar pappersform när det handlar om så många sidor och skriva ut känns inte som ett alternativ!  :D

Vad fick du pröjsa för det då? Antar att det är betydelse om man tillhör FM eller inte...

Går ju givetvis att läsa de 450 sidorna i PDF via FMs webplats, men jag föredrar pappersform när det handlar om så många sidor och skriva ut känns inte som ett alternativ!  :D

Vad fick du pröjsa för det då? Antar att det är betydelse om man tillhör FM eller inte...

jag fick betala 212:- (12:- va moms)

men det va fri frakt..

tror faktiskt inte det har nån betydelse om man tillhör FM eller inte om du köper den privat..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...