Jump to content

Recommended Posts

• BlåGul -1
Posted

Den riktar sig förmodligen (att döma av reklamen) mer till folk som har fullauto som hobby än till militära styrkor.

Klart hög vilja-ha-faktor på den :)

Posted

verkar väll vara helt ok. men man måste ju testa grejer under dom omständigheter man själv ska använda dom i. skulle tro att det e nått för jänkarna, dom har väll inga ksp i Kulspruta 90 klass???

Posted (edited)

ser ut som det perfekta vapnet för att jaga knott när man står o fiskar i norrlands vattnen.. spöet i ena handen o denna leksak i andra..

är det nåt likvärdigt m4 - g36 med barrel mag?

Edited by [Bedlam]
Posted
30000:- är ju fullkomligt vansinnigt då man får en Kulspruta 90 för samma pris.

Priset är ju som vanigt baserat på att det är ett konceptvapen och inte finns i serieproduktion...Men jag håller med dig, varför köpa en "leksak" när man kan få en beprövad modell för samma pris.

- HvPrsk

Posted

Hur klarar den temperaturen som följer med serieeld?

Hur pålitlig kan den vara?

Kan ett kompromissvapen konkurrera med ett vapen som är utvecklad för just det jobbet?

Jag vet att jag är gammalmodig och har dessutom fördomar när det gäller AR -besläktade vapen. Eller så är jag bara bortskämd med kalashnikov-modellen ;)

Posted
30000:- är ju fullkomligt vansinnigt då man får en Kulspruta 90 för samma pris.

Jag skulle tro att köper du en Kulspruta 90 i USA så för du nog punga ut med 30000, fast dollar...

Detta kan räknas som en modifiering som är tillåten för vanliga privatpersoner, har du ett godkänt underbeslag till m16 som tillåter automateld så har du helt plötsligt ett bandmatat vapen..

Det är min idé om Shrike, dock så har säkert tillverkaren en förhoppning om en ev. försäljning till försvaret.

Historiskt sett har väl i princip alla lätta understödsvapen mer eller mindre fallerat? de håller inte för kontinuerlig automateld, blir för varma etc.

Men, vilken leksak.... en bra burk på det så man inte stör någon, sedan rattatta :D

Posted

En del företag har byggt understödsvapen baserat på colts AR konstruktioner, tex stoner gjorde en 7.62 ksp som verkade vara ett bättre alternativ än M60.

Jag tror också att det här vapnet är menat att vara en civil leksak.