Jump to content

Recommended Posts

• Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Allvarligt asså, jag tror att Ing och "Hans" som är chef för SSG är samma person... :=o:)

Edited by Max
Posted
Allvarligt asså, jag tror att Ing och "Hans" som är chef för SSG är samma person... :=o  :D

Det här kan jag varken bekräfta eller dementera, det enda jag kan svara på den frågan är, som ni förstår, "Inga kommentarer".

Och om vi.. hehm.. de.. (SSG) sitter och läser här så är det väl bara bra om v.. de lär sig något!

:)

:D:lol:

Posted
Allvarligt asså, jag tror att Ing och "Hans" som är chef för SSG är samma person... :=o  :)

Jodu...hur var det nu...man rekryterar personal med specialkompetens.

-Hur ska vi komma över ån nu då...??

-Jag vet, ING får bygga en bro åt oss!

-ING...bygg en balkbro åt oss. :lol:

Posted (edited)
Det här kan jag varken bekräfta eller dementera, det enda jag kan svara på den frågan är, som ni förstår, "Inga kommentarer".

Och om vi.. hehm.. de.. (SSG) sitter och läser här så är det väl bara bra om v.. de lär sig något!

:=o

:D  :)

Jag visste det! :lol:

Edited by Max
Guest Old No.7
Posted

Ehmm, ni vet inte om det är speciell ålder som de tar in ?, att de bara tar in killar mellan 20-28 eller liknande ?

Sen tror jag att många organisationer faktiskt har koll på oss här på forumet...... vissa här lukatar ju lite "säkerhetsrisk" :lol: *no names* :D

Posted

Jo, man kan ju undra hur många förband som har OP här på forumet... Jag vet iaf ett förband som har det... :D

Sen så har ju Amf1 en länk till SoldF.com på sin hemsida, så vem vet ;)

Posted
Jodu...hur var det nu...man rekryterar personal med specialkompetens.

-Hur ska vi komma över ån nu då...??

-Jag vet, ING får bygga en bro åt oss!

-ING...bygg en balkbro åt oss. :lol:

SSGs rekryteringssida säger:

"SSG har bland annat förmåga att förflytta sig med fallskärm, helikopter, båt och genom dykning. "

Är det bara jag som vill/kräver att Ing avslöjar hur han hoppar fallskärm med balkbro och dyker med balkbro? Jag måste medge att jag är minst sagt imponerad av både Ings landningsteknik och simkunskaper. Ing, vi vill också kunna! :D

Posted (edited)

HAHAHHA!!!

Tydligen så lyssnas det på vad vi säjer :lol:

text_ssg.jpg

Först så pratas det ao att SSG rekryterar, så dyker det upp en rekryteringssida

sedan klarar undertecknad på loggan, och vips så ändras den...

Mystiken Tätnar :ak::blink::D

Kan ju tilläggas att nya loggan är mycket snyggare :blink:

Edited by Fu Dahlberg
Posted

Hihi, detta har kanske inte så mycket med SSG att göra men jag pratade med en politiker som är med i vårat regeringsparti här om dagen och denne gillade tanken på ett yrkesförsvar då detta "Kan skapa en icke önskvärd paramilitär kultur".

Killen har aldrig varit på SoldF.com.

Posted

Ska inte bli för politisk här, men det finns människor i det politiska Sverige som är livrädda för att skapa ett yrkesförsvar. Vad denna rädsla bottnar i vet jag inte. Jag hoppas bara inte det är kupprisken som de är rädda för.

Posted
Tydligen så lyssnas det på vad vi säjer :D

Happ, då är det väl bara att skriva då:

Ny försvarsminister, fördubbla försvarsbudgeten, mer helikoptrar och lägg inte ner några regementen, flygflottiljer osv.....

Hoppas att de läser de här. :D

Posted

fan, och jag som behöver mer än 2 månader för att komma iform :( ;)

där får man för att man är lat......

Posted
fan, och jag som behöver mer än 2 månader för att komma iform :(  ;)

där får man för att man är lat......

Ja det är inte några krav som är så lätta att uppnå. Hade jag haft den fysiken jag hade under min GU så hade jag klarat det.

Posted

från deras sida:

Löpning 10000m

Snabbmarsch 20km

Hinderbana

Simning/livräddning/ dykning

Styrka ( bänkpress, dips, uppdragningar)

Orientering

är det någon som vet om tidskrav och dyl?

Posted

jag som tyckte den förra var rätt snygg också. Något blanding. Kanske utöka tävlingen om logo för SoldF.com till en logga till SSG oxå ;)

Posted

Du ska ju fylla i dina värden och skicka in dem med ansökningsblanketten. (T.ex. Hur lång tid det tar för dig att springa 10000 m, hur många armhävningar i räcke du kan göra osv.)

Posted
är det någon som vet om tidskrav och dyl?

Det skulle inte förvåna mig om även kraven är hemliga (även om de inte är allt för svåra att ta reda på)

Vad finns det för regeler angående hur offentlig man får vara? Får man berätta det för sin fru?

Posted
The Swede kan vi ju alltid hoppas på ;)  Om han kommer in kan han ju ge oss lite information

*ironisk* :o

Jag kan bara säga som Ing..eller Hans..eller hur det nu var.

Inga kommentarer. :)

The Swede

Posted
Ny försvarsminister, fördubbla försvarsbudgeten, mer helikoptrar och lägg inte ner några regementen, flygflottiljer osv.....

Hoppas att de läser de här. :)

Tycker inte att vi behöver en ny försvarsminister, hon har skött sig bra under tiden som hon har varit på sin post. Ge henne en chans och så kan vi sedan utvärdera. Beröm eller sparken.

Sedan kan jag tillägga att utagningsproven är olika från år till år så att man inte kan träna specifikt för just uttagningen. Det knäcks många under uttagningen, KJ:s som ger upp på första dagen. Tuffa grejer.

Nej jag har inte varit på uttagning, så frågor är slöseri med tid.

Vad hemlig jag låter. :)

Posted
Vad tror ni är realistiska krav för SSG? typ 40min på milen, 6-7x egen vikt bänkpress, 20 push ups(om det var det de menade med arm uppdrag...).

Armuppdrag: Du hänger i en stång och drar dig upp. Det är detta som egentligen kallas för armhävningar