SFC Posted February 7, 2003 Report Posted February 7, 2003 Överhuvudtaget har rekrytering gått illa till. Jag tillhör IA02 och jag hade nog flax,på min pluton på ia03 är alla yxor utom PC +några till. Det verkar som kraven är max 20 och pinky. Feltaktik 70% yxor vore det bästa! Det är ju trots allt en rapid reaction unit. Så sant, så sant! Vilken pluton på IA02 tillhör du, och har ni fått reka över samlat till samma pluton på IA03? Quote
Smocken Posted February 7, 2003 Author Report Posted February 7, 2003 CI, och avseende överrekning är det själv är bäste dräng. Inget organiserat mao :( Quote
SFC Posted February 7, 2003 Report Posted February 7, 2003 CI, och avseende överrekning är det själv är bäste dräng. Inget organiserat mao :( Kunde tänka mig det, det hade ju varit dumt att behålla en fungerande enhet... Quote
Medic Posted February 8, 2003 Report Posted February 8, 2003 Är det nån som har några fräna rykten om ev. missionsområde? Själv har jag hört både det ena o det andra... Överhuvudtaget verkar det hela vara lite "try out" eftersom allt är nytt. Det är jävligt upphaussat iaf enligt min åsikt. Quote
SFC Posted February 8, 2003 Report Posted February 8, 2003 Är det nån som har några fräna rykten om ev. missionsområde? Själv har jag hört både det ena o det andra... Överhuvudtaget verkar det hela vara lite "try out" eftersom allt är nytt. Det är jävligt upphaussat iaf enligt min åsikt. Hur låter det med Kosovo? Underbar provins med ett fredsälskande och ordningssamt samhälle... Annars har jag hört att både Makedonien och Bosnien skulle vara fint! Upphaussat har det blivit, ja, men mycket intressant att se om allt fungerar! Det funkade med ett kompani med utprövad mtrl, nu är det en stor bataljon med mycket ny mtrl. men nånstans måste man ju börja! Quote
Pansardvärg Posted February 8, 2003 Report Posted February 8, 2003 Det finns väl ingen som vet vart IA03 kommer att användas...OM bataljonen kommer att användas vill säga......Bataljonen är RRU, kan hända vad som helst och när som helst i världen... Så eventuella rykten borde förbises, då inte ens cheferna vet nåt..... Kom med.....skytt/förare cv90c, 2mek.komp Quote
Medic Posted February 9, 2003 Report Posted February 9, 2003 Jo det är "vackert" i både Kosovo o Makedonien, men nån ny insats där blir det nog inte tal om. IA03 är tänkt att agera i "europa med närområde". Så sant, cheferna vet inte så mkt men OPIL har nog en ganska bra uppfattning om var en eventuell insats kan bli aktuell. Verkar också kommit med. Man vet dock aldrig förrän Swedint lämnat besked... Quote
SFC Posted February 9, 2003 Report Posted February 9, 2003 Jo det är "vackert" i både Kosovo o Makedonien, men nån ny insats där blir det nog inte tal om. Som orientering kan jag meddela att jag var ironisk till 100%, trodde nästan det var uppenbart... IA01 skulle absolut inte åka till Kosovo heller, efter löften från både försvarsminister och ÖB mfl, hur det gick vet ju alla... Quote
Medic Posted February 9, 2003 Report Posted February 9, 2003 Haha, ok jag ställer in mig... Väl mött i Pristina om vi har tur alltså Quote
tikvah Posted February 11, 2003 Report Posted February 11, 2003 Kom med som VC Strf90 vid det kompani som I19 sätter upp. Då LVKV´n tydligen skulle bli ett 90 dagars förband (idioti den är ju lätt viktigast ). Quote
Smocken Posted February 11, 2003 Author Report Posted February 11, 2003 Då fick man sitt antagningsbesked idag. Skönt som f-n.I 5 då var det dags igen! ) Quote
Ondskan Posted February 11, 2003 Report Posted February 11, 2003 Jag fick också beskedet idag... "P10 here I come" Quote
falk Posted February 11, 2003 Report Posted February 11, 2003 Kanske samma pluton som jag? Jag är en Strf 9040 skytt på P10 och jag ska vara med i IA03. Jag kommer att ligga med min nuvarande VagnsChef som också kommer att vara vagnschef under ia03. Alla ifrån p10 som söker har nästan garanterad plats. Och mig tog tillochmed Lt Ekholm (plutCh på BQ - min pluton) in på sitt kontor och försökte övertala mig att att söka. Var osäker ifrån början men jag sökte. Min VC ville att jag skulle åka med han också Någon annan som ska vara på BQ... Vet att det är 3 st jägare som ska vara på min vagn. jag ska vara på BQ, Foxtrot-gruppen om jag förstått allting rätt, har pratat med Ekholm på telefon tidigare. Idag fick jag meddelandet om uttagning. både jag och en kille till som jag känner sen tidigare är jägare(och kommer att vara i samma grp) så det är väl troligt att jag kommer att ligga på din vagn. Quote
SSN Posted February 11, 2003 Report Posted February 11, 2003 Jägare på pansar...hehe ja mycket ska man höra ;) :D Quote
2Sharp Posted February 12, 2003 Report Posted February 12, 2003 jag ska vara på BQ, Foxtrot-gruppen om jag förstått allting rätt, har pratat med Ekholm på telefon tidigare. Idag fick jag meddelandet om uttagning. både jag och en kille till som jag känner sen tidigare är jägare(och kommer att vara i samma grp) så det är väl troligt att jag kommer att ligga på din vagn. Tjena killen, gott att se dig här... Jag kom som vanligt inte med, big surprise... letar väl vakanser som vanligt... Höres/synes, Andersson med de vassa sakerna.. Quote
falk Posted February 12, 2003 Report Posted February 12, 2003 Tjena killen, gott att se dig här... Jag kom som vanligt inte med, big surprise... letar väl vakanser som vanligt... Höres/synes, Andersson med de vassa sakerna.. hoa! =) kul å se dej me grabben!! såg att du fått en ny kniv oxå(CQC-6)! *yes* lycka i en ask! Men sa du inte att du hade snackat med nån löjtnant eller nåt? å typ valde mellan IA03 och en eventuell EOD-tjänst på 08:an eller nåt? Jag funderar på att åka ner till götet nån gång i maj förresten, var några polare som skulle ner så då tänkte jag att jag kanske skulle kunna lifta med dom. hör av mig senare om det blir nåt av det! cheers! Quote
TePe Posted February 12, 2003 Report Posted February 12, 2003 Om man har sökt till både KS08 och IA03 får man då separata besked brevledes för varje? Jag fick ett brev igår som jag uppfattade som ett svar (negativt) på enbart min ansökan till KS08 men eftersom "alla" verkar ha fått svar vad gäller IA03 igår så kanske svaret gällde båda ansökningarna? Det stod inte uttryckligen KS08 utan "Utlandsstyrkan" eller liknande. Quote
2Sharp Posted February 12, 2003 Report Posted February 12, 2003 (edited) hoa! =) kul å se dej me grabben!! såg att du fått en ny kniv oxå(CQC-6)! *yes* lycka i en ask! Men sa du inte att du hade snackat med nån löjtnant eller nåt? å typ valde mellan IA03 och en eventuell EOD-tjänst på 08:an eller nåt? Jag funderar på att åka ner till götet nån gång i maj förresten, var några polare som skulle ner så då tänkte jag att jag kanske skulle kunna lifta med dom. hör av mig senare om det blir nåt av det! cheers! Lycka i en ask stämmer bra Jo, visst har jag snackat med en plutonchef, dock är jag övertygad att om jag hade stått inne på kontoret för personalenheten och de hade en vakans som ksp-skytt så skulle de be mig dricka kaffe medan de hämtade den äldre herren som jobbar på mässen och utrusta honom (ingen kritik mot honom, en hårding) F-n vet varför man är bojkottad? Du är ju alltid välkommen vettu, anytime... TePe, jag har också lite undringar där, inte en aning, har väl aldrig fått ett besked som jag inte varit undrande över... Edited February 12, 2003 by 2Sharp Quote
Doyle Posted February 12, 2003 Report Posted February 12, 2003 Folk kan ju tacka nej till sin plats, så du har ju fortfarande en chans att komma med! Quote
knotas Posted February 13, 2003 Report Posted February 13, 2003 Sant. Men jag hoppas inte för mycket. Hade nästan känts bättre med ett nej men vi får se. En positiv aspekt är faktiskt att jag tidagare bara fått avslag, och nu har hoppat upp ett pinnhål. Tack för trösten Doyle Quote
Minimi Posted February 13, 2003 Report Posted February 13, 2003 IA03 - Befattningsnummer 2430, Chef på Golf alltså... Vilka mer ska ligga på Lt Ekholm pluton? Quote
Smocken Posted February 13, 2003 Author Report Posted February 13, 2003 Om jag har listat ut det hela så har dom skippat att Golf är Robotgrupp på Cv 90 plutonerna och enbart kör Delta (sisu) plutonen som helrobotpluton, Kan detta stämma?? Quote
Minimi Posted February 13, 2003 Report Posted February 13, 2003 Jag hoppas det!! Jag har visserligen legat på Robotgrp på SWERAP och på KS01, men mina robotkunskaper är begränsade... Quote
APC-mannen Posted February 14, 2003 Report Posted February 14, 2003 Jag hoppas det!!Jag har visserligen legat på Robotgrp på SWERAP och på KS01, men mina robotkunskaper är begränsade... Kolla på Robo-Wars på TV4 och lär dig mer då! Kul att se dig så här i elektronisk form! /3441 (JP) Quote
Minimi Posted February 14, 2003 Report Posted February 14, 2003 (edited) Jag misstänker att denne Lt Ekholm är en av plutoncheferna i Mj Jarenius kompani. (Vilket om "Smocken" räknat ut rätt borde vara 1 Mek.) Hur som helst är jag med där. Bef Nr 2430 C Pskgrp (Tror att jag tar och startar en ny tråd angående vilka som skall till IA... Man kanske stöter på någon blivande Komp/plut/grp kamrat.) Jag är GB1, 1Mek, på IA03. Edited March 11, 2003 by Minimi Quote
Cap.Ranger Posted March 11, 2003 Report Posted March 11, 2003 Har fått alla mina papper nu men hittar inte befattnings nummer. Står det på någon speceill plats? Quote
ERI Posted March 11, 2003 Report Posted March 11, 2003 (edited) Har fått alla mina papper nu men hittar inte befattnings nummer. Står det på någon speceill plats? Befattningsnummret står på inryckningsorden. Det står i anslutning till ditt namn. Fyrsiffrigt, ex Karlsson 1111. Edit: Vilken befattning skall du ha? /ERI Edited March 11, 2003 by ERI Quote
Cap.Ranger Posted March 11, 2003 Report Posted March 11, 2003 Tackar hittade det nu. 5012 har jag. Quote
Recommended Posts