Jump to content

Mest realistiska krigsspelen?

Recommended Posts

Posted

nja realistikst vet jag inte.. körde sudden strike 2 igår. med 1st panther körde jag runt och slog ut nästan 40 stridsvagnar.. blandannat tiger.

• Replies 124
  • Created
  • Last Reply
Posted

Mitt favoritspel att lira online är faktiskt multiplayerdemot till Rainbow Six: Raven shield som släpps i sin helhet i mars. Det är väldigt verklighetstroget, detaljerat och skitkul att spela över nätet. Rekomenderas varmt.

\:lol:

Posted

ett av dom bästa simulatorerna är spelet "Hind".

bara rösterna är utmärkta.

med rysk accent " our brave special forces has attacked the cowerd terrorist and you must now pick our brave forces up".

osv.

hur bra spel som helst!

Posted
MOHAA

MOH 2

MOHAA är helt okej, även om det kanske är lite VÄL mycket springa-och-panga över det hela. Men helt klart är att Omaha beach och "day of the Tiger" är småsvettiga om du kör på "expert".

Posted
ett av dom bästa simulatorerna är spelet "Hind".

bara rösterna är utmärkta.

med rysk accent " our brave special forces has attacked the cowerd terrorist and you must now pick our brave forces up".

osv.

hur bra spel som helst!

håller med, "briefingarna" var helt underbara, hur man la upp färden med mera, och ja allt var så förbannat kul, köra hämta folk, lägga minor på stratgiska ställen med mera.. tyvärr har jag förlorat min skiva så kan inte spela det, även om det kändes lite väl lätt att skjuta ner gubbarna (tänk dos miljö med platt mark och en soldat som springer utan skydd) så var flygmodellen väldigt bra. Något som satt sig är när man bytade vapen ingame och hörde skytten "igla", har älskat mi24 sen det spelet.. hade så gärna hittat det och kört lite coop..

Posted

Splinter Cell ska komma till PC nu på fredag enligt tradition.se

det blir nog jävligt tufft!Förresten så har jag inte OFP än, vilket ska jag satsa på?Det eller IGI2?

//DG

älskar att spela spelet :ph34r:

Posted
Splinter Cell ska komma till PC nu på fredag enligt tradition.se

det blir nog jävligt tufft!Förresten så har jag inte OFP än, vilket ska jag satsa på?Det eller IGI2?

//DG

älskar att spela spelet :ph34r:

Jag förhandsbokade Splinter Cell för ett tag sen på GAME i Malmö. Det kom ut här idag. Ska gå förbi där och köpa det imorron.

Guest Christer in Texas
Posted

Demon for "Delta Force - Black Hawkdown" ar super cool.

Enormt fin grafik. Se till att du har ett graphics card som de e lite stake i sa blir det en upplevelse.

/ Christer :)

Posted
Tänkte just sätta mig och spela lite CloseCombat II...

Har ju varit hemma med feber i 4 dagar nu, så vad gör man?  :) .

CC2 är helt okej! Gammalt spel där man ser alla gubbar/enheter osv. uppifrån (a´la GTA 1 )...

Ordergivning, truppsammansättning, truppantal, ammunition, vila m.m är helt avgörande för hur det går för dig (Tysk el. allierad) under 2:a VK.

(Fina mellansekvenser).

Ha det bra!

Och det är gratis numera också, den som vill prova kan tanka här.

http://www.the-underdogs.org/game.php?id=4099

Posted
Mitt favoritspel att lira online är faktiskt multiplayerdemot till Rainbow Six: Raven shield som släpps i sin helhet i mars. Det är väldigt verklighetstroget, detaljerat och skitkul att spela över nätet. Rekomenderas varmt.

\:)

Samma här. Helt underbart spel.

Hoppas det dyker upp i affärerna snart.

Och mpdemot till DF Blackhawkdown är Glockrent. :)

Posted
Håller med..det ÄR jävligt kul att spela LAN.Nån i 08 som brukar hänga på 9?

//DG

9-medlem 67X

Jepp :)

Posted

Någon som vet om Delta Force Blackhawk Down, Raven Shield eller Vietcong är släppta än??

Posted

Hej, hallå?!?! Nu var det så att det var realism den här tråden handlade om, inte spelglädje. Visst kan det kännas suget att berätta hur bra ett spel är, men det finns det andra trådar om. Jag är ute efter de mest realistiska simulatorerna (gärna med extra feta manualer och realistisk lång väntan som någon talade om) men är på tok för lat för att orka leta själv. :((

Om någon vet att "U.S. Marines använder den sjöstridssimulatorn för den är så otroligt hyperrealistisk" eller man känner folk som kan uttala sig om det, eller kan tala av egen erfarenhet , så är det sådant jag vill veta. Att fixa ett spel för att det är snyggt kan jag göra själv. :unsure:

*vill sätta in någon passande militär fras här men skulle bara göra bort sig pga. okunnskap*

Posted

Kom på en till, Sjöstrid: Harpoon. Har inte spelat själv men Datormagazin lät nån kille från flottan testa det och han tyckte det var mycket realistiskt

Posted
Battlefield 1942 är klart bästa krigsspelet. Innehåller mark, luft och sjöstrider.

Underbart snyggt är det också

Men realistiskt är det inte.

Ett plus är att man kan köra desertcombat modden på den

Posted
Battlefield 1942 är klart bästa krigsspelet. Innehåller mark, luft och sjöstrider.

Underbart snyggt är det också

BF är ett roligt spel men klart orealistiskt...tala om mongo AI :((

Jag slår ett slag för Ghost Recon med Swedish Forces mod (Wolfsong 1.41)...bra AI och väl avvägda vapen och rörelsemönster

/JOR B)

Posted

Ja tycker quake3 är så jäkla bra asså...............................

(battlefield är inte heller realistiskt)

tråden är tänkt till realistiska krigsspelen inte massa rambo lir :((

personligen så tycker jag att de orealistiska krigsspelen inte har att göra här bland "mest realistiska krigsspelen"

nää det ska va så att du nästan rynkar näsan automatiskt för att man får snuskburk flashback utav liret

då är det realistisk (BLÄÄÄÄ) :D

\:D

Posted
Spelar man BF1942 på internet så är det vär realistiskt. Botarna är ju inget motstånd.

Realistiskt? Varken vapenverkan eller skyddsnivå på fordonen stämmer och det har inte mycket med verkligheten att göra överhuvudtaget. Kul är det men realistiskt är det inte

Posted

Jag vill slå ett slag för Close Combat serien och Silent Hunter II. Close Combat är II:a VK olika krigsskådeplatser i Europa. Silent Hunter II är en u-båtsim (tysk). Fett ös om man har med tyskt tal! Bra Das Boot-känsla.

Posted

säger bara infiltration. dock ett multiplayerspel men AI finns. snickra ihop egna vapen o ut för att slåss. :camo:

Posted
Här kan man snacka om realism:

CESeat.jpg

Projekt att bygga en F16-cockpit

Någon som har ett Dräktsystem 39 att sälja?? :unsure:

LOL, det ska man ha när man spelar Janes F18 eller något dylikt, MKT tufft :D :D

Och.. infiltration, har ej hört om det, nått UT mod typ eller?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...