Jump to content

Christer Fuglesang


Stefan F

Recommended Posts

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

*Drar fram gamla minnen som han hört från radio*

 

Vad ska han egentligen göra där uppe?

Han ska koppla in det permanenta kraftförsörjningssystemet på ISS.

 

Och hur länge ska han vara där?

Han ska vara där i 13 dagar ( teflonminnesvarning)

 

Skulle du själv vilja åka ut i rymden?
Dont we all? :P
Link to comment
Share on other sites

Rätt kul egentligen, det finns faktiskt människor däruppe som kikar ned på oss!

 

Hoppas det går bra för fågelsången!

 

Hör låten "Jag skall köpa vingar för pengarna...." i bakhuvudet.

Link to comment
Share on other sites

Uppskjutningen kommer att direktsändas i svensk tv, nästa fredag vid 03.36 på morgonen.

 

The Swede :D

Jag ska försöka se det. Men frågan är ju hur punktliga dom brukar vara? Om man ska få sitta och vänta en timme eller så bara för att någon NASA-anställd glömt tanka raketen blir man ju putt.

Link to comment
Share on other sites

Uppskjutningen kommer att direktsändas i svensk tv, nästa fredag vid 03.36 på morgonen.

 

The Swede :D

Jag ska försöka se det. Men frågan är ju hur punktliga dom brukar vara? Om man ska få sitta och vänta en timme eller så bara för att någon NASA-anställd glömt tanka raketen blir man ju putt.

 

Om inte jag har fattat allt hel fel så har väl nedräkningen redan börjat? Möjligt att jag har det men vet iaf att själv nedräkningen börjar långt innan och man är nog rätt punktliga just därför ..

Link to comment
Share on other sites

Uppskjutningen kommer att direktsändas i svensk tv, nästa fredag vid 03.36 på morgonen.

 

The Swede :D

Jag ska försöka se det. Men frågan är ju hur punktliga dom brukar vara? Om man ska få sitta och vänta en timme eller så bara för att någon NASA-anställd glömt tanka raketen blir man ju putt.

 

Om inte jag har fattat allt hel fel så har väl nedräkningen redan börjat? Möjligt att jag har det men vet iaf att själv nedräkningen börjar långt innan och man är nog rätt punktliga just därför ..

Jo, men det kan ändå hända saker längs vägen som gör att uppskjutningen inte blir kl. K utan K + någonting.

Målet är dock 03.36 svensk tid på fredag.

 

The Swede :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Enligt dagens DN har de ett fönster på 10 minuter, så antingen får ni vänta 10 minuter, eller ett dygn :lala:

 

Tycker f.ö. att det är hysteriskt kul att han inte får ta med sig renkorv upp för att det är helt jäkla super o-PK att äta rudolf så nära jul :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

Om Herr Fågelsång äntligen får luft under sina vingar så ska jag ställa till med en fest för att hylla honom. Det är inte bara det faktum att han blir förste svensk i rymden utan även hans trägenhet jag tänker hylla med en fest.

 

/K

Link to comment
Share on other sites

Hånade och hånade, tror nog mest att de "skojade" med honom för att det aldrig blev av. Hånade tycker jag är lite "overkill". Ingen har nog tyckt illa om honom. Men han blev en mycket enkel måltavla för satirer och skämt.

 

Tänker på Robert Gustavssons sketch med "ljymdprojektet" och hur han favoriserade alla andra och ignorerade, eller med risk att låta "hipphoppig", dissade Christer. :D

Link to comment
Share on other sites

Om Herr Fågelsång äntligen får luft under sina vingar så ska jag ställa till med en fest för att hylla honom. Det är inte bara det faktum att han blir förste svensk i rymden utan även hans trägenhet jag tänker hylla med en fest.
Dito!

 

[off topic] Det är väl sällan som det tragiska i att vi saknar (fungerande) ordnar är så tydligt! [/off topic]

Link to comment
Share on other sites

Om Herr Fågelsång äntligen får luft under sina vingar så ska jag ställa till med en fest för att hylla honom. Det är inte bara det faktum att han blir förste svensk i rymden utan även hans trägenhet jag tänker hylla med en fest.
Dito!

 

[off topic] Det är väl sällan som det tragiska i att vi saknar (fungerande) ordnar är så tydligt! [/off topic]

Han fick ju Integralorden 1980. ;) Källa: Fysiksektionen KTH (som dessutom anordnar en Uppskjutnings-gasque den 7 december i hans ära.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

En bekant till mig som ibland har förmåga att komma med korrekta framtidsförutsägelser, genom klärovajans eller kvalificerade gissningar, vad vet jag, påstår att Fugelsang aldrig kommer upp i luften och om han trots allt gör det kan det hända att han aldrig kommer ner helskinnad. Hoppas han har fel, åtminstone vad gäller den andra halvan av påståendet. 8-/

En viktig person i sammanhanget är ju faktiskt Christers fru som skippat sina egna möjligheter till akademisk karriär till förmån för sin mans atronautkarriär. Helt PK i USA men knappast här hemma i Svedala...

Link to comment
Share on other sites

  • BlåGul -1

Sitter och glor på austronautpåklädningen via satellitlänk just nu.

 

Jag tror att vi får höra en för natten mycket passande gammal Europe-låt på TV2s sluttablå om 9 minuter...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...