Stefan F Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Jag hoppas verkligen Christer får åka nu. Vad ska han egentligen göra där uppe? Och hur länge ska han vara där? Skulle du själv vilja åka ut i rymden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 *Drar fram gamla minnen som han hört från radio* Vad ska han egentligen göra där uppe? Han ska koppla in det permanenta kraftförsörjningssystemet på ISS. Och hur länge ska han vara där? Han ska vara där i 13 dagar ( teflonminnesvarning) Skulle du själv vilja åka ut i rymden?Dont we all? :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Rätt kul egentligen, det finns faktiskt människor däruppe som kikar ned på oss! Hoppas det går bra för fågelsången! Hör låten "Jag skall köpa vingar för pengarna...." i bakhuvudet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Jag tror att det är väldigt få människor som inte skulle vilja åka upp... Jag skulle verkligen vilja det, fast det lär ju aldrig hända. Kanske man kan ta kontakt med de trevliga utomjordingarna och fråga om de behöver en lärling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Någon som vet var, när och om uppskjutningen kommer att direktsändas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Kanske inte i Sverige, men det lär väl komma med i nyheterna? Har för mig att det inte direktsänds så mycket från uppskjutningar? Känns mer som om att det står en kamera och 2 fotografer där som sedan gör massutskick med sitt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Uppskjutningen kommer att direktsändas i svensk tv, nästa fredag vid 03.36 på morgonen. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Annars har du alltid NasaTV: http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/ Mission news för STS 116: http://www.nasa.gov/mission_pages/shuttle/...issions/sts116/ Finns massor med skoj på nasa's hemsida Dom ska vara uppe i 12 dagar, inte 13 enligt ovanstående sida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted December 3, 2006 Author Report Share Posted December 3, 2006 Uppskjutningen kommer att direktsändas i svensk tv, nästa fredag vid 03.36 på morgonen. The Swede Jag ska försöka se det. Men frågan är ju hur punktliga dom brukar vara? Om man ska få sitta och vänta en timme eller så bara för att någon NASA-anställd glömt tanka raketen blir man ju putt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheKL Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Uppskjutningen kommer att direktsändas i svensk tv, nästa fredag vid 03.36 på morgonen. The Swede Jag ska försöka se det. Men frågan är ju hur punktliga dom brukar vara? Om man ska få sitta och vänta en timme eller så bara för att någon NASA-anställd glömt tanka raketen blir man ju putt. Om inte jag har fattat allt hel fel så har väl nedräkningen redan börjat? Möjligt att jag har det men vet iaf att själv nedräkningen börjar långt innan och man är nog rätt punktliga just därför .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Uppskjutningen kommer att direktsändas i svensk tv, nästa fredag vid 03.36 på morgonen. The Swede Jag ska försöka se det. Men frågan är ju hur punktliga dom brukar vara? Om man ska få sitta och vänta en timme eller så bara för att någon NASA-anställd glömt tanka raketen blir man ju putt. Om inte jag har fattat allt hel fel så har väl nedräkningen redan börjat? Möjligt att jag har det men vet iaf att själv nedräkningen börjar långt innan och man är nog rätt punktliga just därför .. Jo, men det kan ändå hända saker längs vägen som gör att uppskjutningen inte blir kl. K utan K + någonting. Målet är dock 03.36 svensk tid på fredag. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Enligt dagens DN har de ett fönster på 10 minuter, så antingen får ni vänta 10 minuter, eller ett dygn Tycker f.ö. att det är hysteriskt kul att han inte får ta med sig renkorv upp för att det är helt jäkla super o-PK att äta rudolf så nära jul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Om Herr Fågelsång äntligen får luft under sina vingar så ska jag ställa till med en fest för att hylla honom. Det är inte bara det faktum att han blir förste svensk i rymden utan även hans trägenhet jag tänker hylla med en fest. /K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Ganska intressant all den uppståndelsen i media och bland svenskarna, som för bara för ett par år sedan hånade killen för att han aldrig fick åka Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Hånade och hånade, tror nog mest att de "skojade" med honom för att det aldrig blev av. Hånade tycker jag är lite "overkill". Ingen har nog tyckt illa om honom. Men han blev en mycket enkel måltavla för satirer och skämt. Tänker på Robert Gustavssons sketch med "ljymdprojektet" och hur han favoriserade alla andra och ignorerade, eller med risk att låta "hipphoppig", dissade Christer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tgb1116 Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Om Herr Fågelsång äntligen får luft under sina vingar så ska jag ställa till med en fest för att hylla honom. Det är inte bara det faktum att han blir förste svensk i rymden utan även hans trägenhet jag tänker hylla med en fest.Dito! [off topic] Det är väl sällan som det tragiska i att vi saknar (fungerande) ordnar är så tydligt! [/off topic] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Om Herr Fågelsång äntligen får luft under sina vingar så ska jag ställa till med en fest för att hylla honom. Det är inte bara det faktum att han blir förste svensk i rymden utan även hans trägenhet jag tänker hylla med en fest.Dito! [off topic] Det är väl sällan som det tragiska i att vi saknar (fungerande) ordnar är så tydligt! [/off topic] Han fick ju Integralorden 1980. ;) Källa: Fysiksektionen KTH (som dessutom anordnar en Uppskjutnings-gasque den 7 december i hans ära. /D Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheKL Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Jaha, inatt var det dags, kan man ju hoppas på iaf.. Någon mer som kommer följa SVTs sändning med start vid 02:55? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted December 7, 2006 Author Report Share Posted December 7, 2006 Ska försöka. Men man blir ju lite tvehågsen när tidningarna börjar skriva om 60% risk för uppskjuten... ja, uppskjutning. Det skulle vara skönt med ett definitivt besked innan man går till sängs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PokerJoel Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 En bekant till mig som ibland har förmåga att komma med korrekta framtidsförutsägelser, genom klärovajans eller kvalificerade gissningar, vad vet jag, påstår att Fugelsang aldrig kommer upp i luften och om han trots allt gör det kan det hända att han aldrig kommer ner helskinnad. Hoppas han har fel, åtminstone vad gäller den andra halvan av påståendet. En viktig person i sammanhanget är ju faktiskt Christers fru som skippat sina egna möjligheter till akademisk karriär till förmån för sin mans atronautkarriär. Helt PK i USA men knappast här hemma i Svedala... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Foliehatt på Fuglesang jobbar åt amerikansk militär Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheKL Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Jaha, då var det bara några timmar kvar! Någon som är vaken? Vädret verkar ju faktiskt bli bättre .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Me tänker iallfall kolla uppskjutningen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Jag ska kolla på uppskjutningen, once in a lifetime liksom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted December 7, 2006 BlåGul -1 Report Share Posted December 7, 2006 Sitter och glor på austronautpåklädningen via satellitlänk just nu. Jag tror att vi får höra en för natten mycket passande gammal Europe-låt på TV2s sluttablå om 9 minuter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 9x19, får man fråga vilken kanal du ser påklädningen på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 9x19, får man fråga vilken kanal du ser påklädningen på? http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/live_tv.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 Tusen tack för den Swede! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheKL Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 Fan hoppas de kommer iväg nu och allt går bra! Dock tkr jag alla "utebilder" från färjan är sega, vill se flightdeck .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 Sitter bara och väntar på att klockan ska bli 03:00... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.