Jump to content

Recommended Posts

Posted
tja vafan nu låter d som alla grisar har fått sina papper, hur kommer d sig då att jag inte sett röken av d omtalade bruna kuvertet än+ jag börjar bli nojjig nu, fan nåågra veckor innan inryck borde man väl få det iaf... 27e augusti har jag inryck på LG, ngn mer som jag? tjao bella :happy:

Jag rycker in den 27 också men har inte fått min papper än heller, men det är inget att oroa sig för. Det är ju bara lite information man får om diverse saker. Håll ut ! =)

• Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
tja vafan nu låter d som alla grisar har fått sina papper, hur kommer d sig då att jag inte sett röken av d omtalade bruna kuvertet än+ jag börjar bli nojjig nu, fan nåågra veckor innan inryck borde man väl få det iaf... 27e augusti har jag inryck på LG, ngn mer som jag? tjao bella :wub:

Normalt brukar information dyka upp ca 1 månad innan så är bara att räkna med att inget kommer dyka upp förrän 1/8 typ!

Posted

jasså jajaa blev nervig när alla andra jag pratat med verkade ha fått dem hehe man vet ju aldrig vad som hände med kryssetlappen när man lade den på lådan hehe, om den kom fram asså;)

jaja glad midsommar på er och ut i löparspåren;)

• 2 weeks later...
Posted

Tänkte bara tippsa Er som vill köpa prylar alt kängor i sverige, vänta så får ni det mycket billigare där nere.

På jänkarnas camp (*host* BAS) så kostar ett par MEINDL performance 159 dollar, med dagens växelkurs så gick mina på typ 1100kr.

Sure fire lampor är oxå ruskigt billiga där nere.

Lycka till !

Posted

Förvänta er INTE att kunna köpa Meindl-kängor på BONDSTEEL. Var nere där första veckan i missionsområdet, de fanns inte inne, men de gjorde en order på ett par, så det skulle ta 5-6 veckor. så skulle de maila.

Efter ca 10 veckor kom ett mail. Meindl kunde inte leverera, det var osäkert om de öht skulle komma in.

Sedan finns det ett par vettiga magnumkängor där, men de föll sönder för de som köpt dem.

Annars är det mest skräpkängor.

Nu vet jag inte hur det blv när inte DCS är på CV, men från Camp Ville går det iaf att beställa Meindl(ja, hela militaryshops sortiment).

Performance kostar där 219 euro. Så det är ju upp till var och en.

Detta under KS14

//KNI

Posted

Kängor och ficklampor går att köpa billigt hos jänkarna.

Ska ni dock ha en kamera så kan ni lika görna köpa den hemma.

Bättre modeller och för det mesta faktiskt billigare.

Posted

Detta blir min första mission. Så jag är väldigt nyfiken på hur det ser ut nere på Camp Viktoria. Är det någon som vet av nån bra hemsida med en massa bilder? Eller finns det kanske någon som har på sin dator och kan skicka mail på hur det ser ut och hur man bor.

• 2 weeks later...
Posted

Någon som har koll på när "anhörigdagen" är? Eller vet vart jag ska vända mig för att få reda på det?

// Djurik

Posted
Någon som har koll på när "anhörigdagen" är? Eller vet vart jag ska vända mig för att få reda på det?

// Djurik

Fredag v.41 har jag för mig...

Posted

// Djurik

Tack så mycket..

Posted

// Djurik

Tack så mycket..

Anhörigdagen är på lördagen v41 (anhörigdagen är på lördagar för att de flesta anhöriga är lediga då). Info om KS16: s rotationsutbildning finns på: KS16

• 3 weeks later...
Posted

Någon som kan hjälpa mig med adressen till läkarmottagningen på livgardet? Det står ju att hälsodeklarationen ska skickas dit, men jag har då inte sett att de anget någon adress till nämnda enhet...

Tacksam för snabbt svar!

/SGM

Posted
Någon som kan hjälpa mig med adressen till läkarmottagningen på livgardet? Det står ju att hälsodeklarationen ska skickas dit, men jag har då inte sett att de anget någon adress till nämnda enhet...

Tacksam för snabbt svar!

/SGM

Läkarmottagningen Livgardet

Granhammar

196 85 Kungsängen

Posted

Tacksam för snabbt svar!

/SGM

Det brukar inte vad jag vet vara hela världen om man nu inte skickar in den bara se till att ha med den när du ska dit!

Posted

Tacksam för snabbt svar!

/SGM

Läkarmottagningen Livgardet

Granhammar

196 85 Kungsängen

Tackar, klockrent!

/SGM

Posted

Tacksam för snabbt svar!

/SGM

Det står i informations papprerna " Medicinsk frågeblankett - Skall fyllas i och medtagas vid inryckningsdagen..." Så det räcker att du tar med dig dom och ger dom till den trevliga sköterskan som sticker massa nålar i dig. =)

Posted

Tacksam för snabbt svar!

/SGM

Det står i informations papprerna " Medicinsk frågeblankett - Skall fyllas i och medtagas vid inryckningsdagen..." Så det räcker att du tar med dig dom och ger dom till den trevliga sköterskan som sticker massa nålar i dig. =)

Hmmm... Såg det nu att det står så på sid 3, MEN på sid 10 under rubriken "All personal skall" så står det att den ska skickas in senast en vecka innan inryckning! :baskerHV:

Nåja, lär ju ordna sig vilket man än gör...

/SGM

Posted

Tacksam för snabbt svar!

/SGM

Hmmm... Såg det nu att det står så på sid 3, MEN på sid 10 under rubriken "All personal skall" så står det att den ska skickas in senast en vecka innan inryckning! :baskerFN:

Nåja, lär ju ordna sig vilket man än gör...

/SGM

jag föredrar att ta me mej alla papper, underskrivna så klart. man ska ha koll på d själv litar lite på post o ännu mindre på postutdelningen inne på gardet, för många att komma bort emellan hehe. tandläkare -check, personbevis o pass och id bricka, samt skattepapper check, uthyrning av lgh-check...körkort, snart check hehe

seee ya

Posted
jag föredrar att ta me mej alla papper, underskrivna så klart. man ska ha koll på d själv litar lite på post o ännu mindre på postutdelningen inne på gardet, för många att komma bort emellan hehe. tandläkare -check, personbevis o pass och id bricka, samt skattepapper check, uthyrning av lgh-check...körkort, snart check hehe

seee ya

Kängor Check!

Basker Check!

Shortfire Check!

=)

Posted

seee ya

Kängor Check!

Basker Check!

Shortfire Check!

=)

Shortfire?

//KNI

Posted
Surefire!

Måtrten den va fan bra !!!

Utropstecken knäcker bättre än frågetecken

Som förklaring är de en ficklampa !!

Jag är killen som stannar hemma när tjejen gör US i kosovo, hoppas dock ja får åka nästa sväng !

Posted
Källa:En liten fågel

"Minskat antal svenska soldater till KFOR"

Kunde den lilla fågeln tala om när någonting sådant skulle ske? Vilka som berörs kanske?

Posted
Källa:En liten fågel

"Minskat antal svenska soldater till KFOR"

Kunde den lilla fågeln tala om när någonting sådant skulle ske? Vilka som berörs kanske?

Källa: Jag själv.

Detta kommer att ske från och med KS 17, men det är inte sagt vilka enheter som får stryka på foten.