Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted

Oj, ber om ursäkt. Jag kollade listorna på tjänster precis när de kommit upp och hade fått för mig att det inte var så många skytte/spanings tjänster som man kunde tro utan att de flesta var mer specialinriktade. Kollade igenom listorna igen nu och hittade en hel hög, sorry! =)

• Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

har sökt söksold tjänsterna. får väll se om man har tur.

antar att det blir till å jaga vakanser som en idiot om man vill med......

Edited by woxberg
Posted

Av en slump trillade jag in på mil.se idag, sista ansökningsdagen, så jag kände behovet av att söka. Kommer troligen inte åka, men man vet ju inte vad som händer framöver.

Jag sökte signalmekaniker och datasupport.

Posted

har sökt

sök.grp.c

sök.grp.c.stf

söksoldat

men har sökt olika befattningar under 3 år i olika missionsomr. men inte kommit med

(men om man spottar på en sten så blir den våt spottar man länge nog blir den urholkad) :baskerHV:

Posted

när brukar det vara klart vilka som blir Plutonchef motsv?

Dom flesta tjänsterna är tillsatta vad jag hört

Tvivlar starkt på det, PC brukar väl mer tillsättas cirka 6 månader innan utbildningsstart !

Posted (edited)

när brukar det vara klart vilka som blir Plutonchef motsv?

Dom flesta tjänsterna är tillsatta vad jag hört

Tvivlar starkt på det, PC brukar väl mer tillsättas cirka 6 månader innan utbildningsstart !

Nja inte officielt tillsatta men personerna ifråga är klara med vilken befattning dom skall ha.

Sen är det väll fortfarande lite oklart om hur det blir med IA06s roll i det hela.

Edited by FK_Selle
  • 1 month later...
Posted

Någon som vet när ringveckorna för KS16 börjar. Normalt tar det väl ca 5 veckor efter ansökningstidens slut, men hur blir det nu under jul och nyår? Ligger allt på is under några veckor?

Posted
Någon som vet när ringveckorna för KS16 börjar. Normalt tar det väl ca 5 veckor efter ansökningstidens slut, men hur blir det nu under jul och nyår? Ligger allt på is under några veckor?

Kan väl förvarna för att det kommer ta den tiden som sägs gånger 3 ungefär. För oss (KS15) ringde dom väl 2 veckor ungefär efter den utsagda tiden...

Posted

Nja, fem veckor efter att ansökningstiden har avslutats har det aldrig varit. Har inte sett de exakta siffrorna, men räkna med april/maj. Processen tar tid om att alla ska granskas, befäl tillsättas osv.

• 1 month later...
Posted

Bumpar tråden...

Är det någon som hört något mer angående ringvecka för KS16? Enligt ovan nämnda riktlinje så borde det väl vara dags...

/SGM

Posted
Bumpar tråden...

Är det någon som hört något mer angående ringvecka för KS16? Enligt ovan nämnda riktlinje så borde det väl vara dags...

/SGM

Än är det inte dags. Dröjer nog några veckor till enligt vad jag hört.

Posted
Än är det inte dags. Dröjer nog några veckor till enligt vad jag hört.

Ok, is i groggen alltså... :rolleyes:

IA06 tar nog en hel del av B-Coy platserna...

Lång rek blir det också :rolleyes:

Jo, det känns som att det helt plötsligt blev svårare att komma med. Men det är ju bra för IA06 att de får komma iväg någonstans och det hade väl knappast blivit lättare för FM att rekrytera folk till framtida beredskapsförband om de INTE hade fått åka... Sen huruvida det är rätt eller fel att välja Kosovo som deras missionsområde låter jag någon annan utreda i en annan tråd.

/SGM

Posted

Hmm, har inte riktigt fått det klart för mig. Kommer IA06 att förstärka KS16 på samma sätt som de gör med KS 15 eller kommer de att utgöra majoriteten av styrkan nere i Kosovo?

Posted

Ingenting är klart i dag, dock blir det med största sannolikhet så att IA06 personal ges möjligheten att utgöra B-coy ks16, övriga tjänster kan fortfarande sökas av ia06 personal men ingen förtur kommer att ges som det ser ut.

De platser på b-coy som inte fylls upp av ia06 kommer att rekryteras på vanligt sätt.

Som sagt inget spikat än, men snart.

• 4 weeks later...
Posted
Ingenting är klart i dag, dock blir det med största sannolikhet så att IA06 personal ges möjligheten att utgöra B-coy ks16, övriga tjänster kan fortfarande sökas av ia06 personal men ingen förtur kommer att ges som det ser ut.

De platser på b-coy som inte fylls upp av ia06 kommer att rekryteras på vanligt sätt.

bumpar tråden.

någon som vet något nytt på KS16 fronten?

hur det blir exakt med IA06? chefer tillsatta?

Posted

bumpar tråden.

någon som vet något nytt på KS16 fronten?

hur det blir exakt med IA06? chefer tillsatta?

IA06= B-Coy tillstörsta del

De IA06 som inte får plats i B-Coy för "förtur" på resterande platser meninget lovas.

GMY

Posted

De IA06 som inte får plats i B-Coy för "förtur" på resterande platser meninget lovas.

GMY

Är det som du gissar eller är det fakta?

/SGM

Posted

GMY

Är det som du gissar eller är det fakta?

/SGM

Tja jag är ju på plats....

GMY

Posted

ARRGH det är typiskt att när man väl får ett riktigt jobb med provanställning sedan 3 veckor tillbaka så ringer de från KS16...

...vill jätte gärna göra en mission till men var tvungen att säga nej. Får söka till nästa istället.

Posted
Uppringd i går för intressekontroll. Uppringd igen nu på morgonen för intervju... :baskerPa:

Bara att grattulera :rodna:

Posted

...även jag mitt dumma nöt blev uppringd av C B-coy. Råkade dock säga att jag även blivit uppringd från FS14 och fick då bara en reservplats.. Med min vanliga tur blir de förmodligen ingenting denna gång, heller.. på någon av kontinenterna. Lycka till ni andra!

• 3 weeks later...
Guest Andy_86
Posted

Är ringveckorn över för KS16 nu eller? Är ju en del folk som blivgt uppringda för nån vecka sen, men har ju inte hänt nått i denne tråden sen dess, så ska man sluta hoppas på att man kommer med?