Jump to content

Lottovinst.

gislemark

Recommended Posts

Vann 1000kr på en trisslott igår.

Jag brukar ALDRIG vinna, men om man inte köper lotter är ju chansen ännu mindre. köper max 2st triss/mån.

Nu kommer mina frågor.

Brukar ni köpa lotter?

Brukar ni vinna?

Hur mycket har ni vunnit på en enskilld lott?

• BlåGul -1

Jag hävdar bestämt att stora lotto/lotteri/bingolott-vinster är ren och skär bluff!

De existerar inte och all rapportering gällande folk som vunnit X antal miljoner är propaganda syftande till att fler ska köpa fler lotter. Den reella maxvinsten ligger på 50 spänn, vilket jag har utforskat empiriskt (genom erfarenhet alltså).

Så det så.

/K

Jag hävdar bestämt att stora lotto/lotteri/bingolott-vinster är ren och skär bluff!

De existerar inte och all rapportering gällande folk som vunnit X antal miljoner är propaganda syftande till att fler ska köpa fler lotter. Den reella maxvinsten ligger på 50 spänn, vilket jag har utforskat empiriskt (genom erfarenhet alltså).

Så det så.

/K

Källa på det??? :baskerPa:

• BlåGul -1

Så det så.

/K

Källa på det??? :D

Källa?

"Jag hävdar bestämt...."

Du må ange mig som källa.

/Krook

Så det så.

/K

Jag är benägen att instämma!

Har igenom åren köpt en massa lotter. Vinsten har räckt till en glass och en serietidning...

Har haft 13 rätt på tipset, insatsen var ~400 spänn på ett R-system (Reducerat tjofräs, bara vissa specifika rader ger vinst). Det hela gav ~350 tillbaka.

Har dock vunnit 2 500 på en jävligt illegal pokermaskin för en herrans massa år sedan, det är nog största vinsten, hittils :D

Om jag inte missminner mig har jag nog lyckats vinna 75 kronor på en trisslott någon gång. Jag löste in den mot nya lotter men av dem blev det inget. Jag tror att jag hörde att om du håller en trisslott i handen skall du titta ut genom fönstret och se om du ser en älg. Det är nämligen så att chansen är statistiskt större att det är en älg i din trädgård än att du vinner högsta vinsten på triss. Källa på detta är ett P3-program som gick på sommaren någon gång i min ungdom...

Så det så.

/K

Känns som Lotterinspektionen hade fått reda på det ganska snabbt.. :camo:

http://www.lotteriinsp.se/

• BlåGul -1

Så det så.

/K

Känns som Lotterinspektionen hade fått reda på det ganska snabbt.. :D

http://www.lotteriinsp.se/

Bah! De är delaktiga i konspirationen. Var inte så blåögd.

/K :uuh:

Några hundra på triss genom åren.. antagligen lagt ur mer än vad jag fått in, en gång vann jag 25, tog en ny lott, vann 75, tog tre lotter, vann 50, tog två till, vann 25 tog en till och sen nitlott..

Hur stor är chansen att vinna något vettigt på triss om man köper lotter för en månadslön, mellan 10 000 - 15 000 kr för oss som inte tjänar multum?

bara o bara >_<

Nu är det så att den minsta summan man kan vinna i TV är 50 000, man kan även tacka nej till att få komma till TV och skrapa då får man BARA 100 000. Så han kunde lika gärna ha stannat hemma istället och struntat i en betald hotelnatt i den kungliga hufudstaden.

Kanske uttryckte mig lite otydligt det var menat som ironi.

• 4 weeks later...

Första gången jag spelade på hästar (Harry boy) vann jag cirkus 3000:-... 11 rätt på Stryktipset gav mig knappt insatsen tillbaka en gång, och några 10:or har man ju prickat in. Maxvinster på Triss ligger på 100 bagis, men dem brukar jag köpa nya och, vad som senare visat sig, totalt värdelösa lotter.

Tillägg: Min kompis familj lämnade för ett par år sedan in en kupong med Joker och hade 6 rätt. Kvar hemma på köksbordet låg kupongen som hade gjort dem till miljonärer med 7 rätt om de valt annorlunda... osis.

Första gången jag spelade på hästar (Harry boy) vann jag cirkus 3000:-... 11 rätt på Stryktipset gav mig knappt insatsen tillbaka en gång, och några 10:or har man ju prickat in. Maxvinster på Triss ligger på 100 bagis, men dem brukar jag köpa nya och, vad som senare visat sig, totalt värdelösa lotter.

Tillägg: Min kompis familj lämnade för ett par år sedan in en kupong med Joker och hade 6 rätt. Kvar hemma på köksbordet låg kupongen som hade gjort dem till miljonärer med 7 rätt om de valt annorlunda... osis.

Varför i hela friden lämnar man inte in bägge kupongerna??? Snacka om att be om "trubbel"...

Jag hade ALDRIG vågat göra så :worthy:

Jag hade sju rätt på V75 en gång för ett tag sedan.... det gav typ 48,50... :(

Låt mig gissa; en Harry Boy där alla favoriterna gick in?

Ang V75.. Satt en "i now it all" snubbe på jobbet och prickade för hästarna han "visste" skulle vinna meeeen han hade gjort en markering för alla floppar också, när han var färdig med sin kupong var det tjejen bredvid som plitade ner alla hästar han hade strukigt.. Hon vann 75000:- på dom kusarna..

Snacka om att han kände sig blåst... :P

/JBP som vunnit 75:- som mest på triss.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...