Christer Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Någon som känner till något om Bisonoutdoors "Militärskolan"? Militärskolan Låter ganska kul men har hört att det inte är så seriöst. Militärskolan grundades bl a med anledning av nedskärningar inom Försvarsmakten då vi kan ge inryckande soldater mycket goda förkunskaper som i sin tur ger Försvarsmakten en bättre grund och får ut mer av utbildningstiden. Soldater oberoende av kommande tjänst och grad är välkomna och vi garanterar att Ni kommer vara de mest förberedda soldaterna i Sverige, men den här möjligheten är öppen för alla med ett militärt intresse eller rent av letar efter ett riktigt äventyr. Kursen kan även genomföras av dig som är intresserad av det unika militära livet samt av Er som vill svetsa samman grupper i ditt företag på ett sätt som man bara gör i militära sammanhang. Ni kommer alla vara väl medvetna om orden God Kamrat när utbildning avslutas. Vi genomför inte bara utbildningar för blivande soldater, gruppchefer och kompanibefäl och äventyrare utan även utbildningar för polis, yrkesofficerare och Special Förband. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gref Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Varit kul om det nu är seriöst men tankarna faller genast tillbaka på "FJK" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 Menförihelvete, en till såndär. "Soldater oberoende av KOMMANDE tjänst och grad är välkomna och vi garanterar att Ni kommer vara de mest förberedda soldaterna i Sverige." Som sagt, bara ännu en FJK i ny skepnad. Gå inte på skiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Frunkh Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 Festliga killar! Vet någon vad en konfigurant gör vid en övning? Används av Swedint´s konfiguranter vid utbildning av utlandsstyrkorna. B-styrkeuniform Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 Festliga killar! Vet någon vad en konfigurant gör vid en övning? Används av Swedint´s konfiguranter vid utbildning av utlandsstyrkorna. B-styrkeuniform Konfigurerar? Men vad man konfigurerar är väl svårt att gissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 kanske en förkortning av kontrafigurant. en figurant som aggerar figurant inför figuranterna för att förvilla? /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamAdam Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 Varit kul om det nu är seriöst men tankarna faller genast tillbaka på "FJK" Vad är FJK? Och varför får jag bara vibbar av "Gay Army" när jag tittar på "militärskolans" hemsida? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moro Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 Vad är FJK? http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=19328&hl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 Utbildning på 3-10 dagar låter kanske inte så super seriöst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 Det verkar ju bara aningens suspekt. "FJK" varning på detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinceres Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 FJK=Frivilliga jägar kåren Link to comment Share on other sites More sharing options...
King Kill Posted May 11, 2006 Report Share Posted May 11, 2006 FJK=Frivilliga jägar kåren Frivilliga Jägarekåren till och med! Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted May 12, 2006 Report Share Posted May 12, 2006 Jag undrar vem som gett dem bockhuvudet? det kommer vad jag vet från Amf3 på gotland och hamnade på rödgrå botten som IA01s inofficiella flagga.... jag vill förövrigt få utbildningen för specialförband på 10 dagar..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted May 13, 2006 Report Share Posted May 13, 2006 Det här är ju bara för pinsamt... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted May 13, 2006 Report Share Posted May 13, 2006 Jag undrar vem som gett dem bockhuvudet?det kommer vad jag vet från Amf3 på gotland och hamnade på rödgrå botten som IA01s inofficiella flagga.... jag vill förövrigt få utbildningen för specialförband på 10 dagar..... De verkar helt sonika ha snott bockhuvudet från Rentzmans gamla IA01 sida. Bilden är i alla fall länkad därifrån. Finns så många fel så vet inte vart man ska börja! Egentligen så är ju en grundidé med äventyrstema ala lite militärinriktning och teambildning inte helt fel. Men det verkar ju inte vara syftet med Militärskolan, kasst namn förresten. Alla med någon form av intelligens och kunskap om det militära lär nog hålla sig borta därifrån!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest XMIL Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Hej Allihopa i detta forum! Jag är ansvarig person för Militaryschool och har av en händelse sett Era inlägg. Jag känner mig tyvärr tvungen att svara på dessa meddelanden då det sprakar av felaktigheter. En skriver att det är oseriöst osv, det har ju inte ens startat...Men jag vet inte vad det är som är oseriöst är det Special Air Service som Ni anser är oseriöst eller är det SO19 Metropolitan Police som är oseriöst, jag har för att förtydliga ytterligare lagt ut under Militärskolan(namnet kom min dotter på,hon är jätteglad att vi använder det) på bisonoutdoor.se ,vilka våra instruktörer har tränat tidigare. Jag visar även här: Special Air Service 22, 21(v) 23(v) Special Boat Service Royal Marine Commandos Royal Military Police Parachute Regiment Främlingslegionen U.S. Rangers U.S. Marines Metropolitan Police London Kent Police New York Police Dept. Och många fler… dessutom är en av de största tv-sport kanalerna inblandade och kommer göra reklam för Nya Näsfjället och Militärskolan. Jag kommenterar inte Era inlägg officiellt, det behövs inte. Men har Ni fler frågor får Ni jättegärna ringa på kontorstid till någon av oss på BISON Outdoor eller Näsfjället och anmäla Er eller ifrågasätta upplägget, det går även bra att skicka CV om Ni är intresserade av arbete. Med vänliga hälsningar Fredrik Ahlén Ansvarig BISON Outdoor 019 263400 Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Jämför du Militärskolan med Special Air Service? Det var mig en tämligen djärv jämförelse... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Vilket fusk. Sådär snällt var inte PMet jag fick. Nedrans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Car Dai shan Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Vilket fusk. Sådär snällt var inte PMet jag fick. Nedrans. Har du sagt A får du nog säga B… Om du vill… Kommer nog att bli tvåa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Nej, det var så lågt så jag avstår från att kommentera det mer än så. PMförfattaren förstår nog ändå vad jag syftar på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gref Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Vilket fusk. Sådär snällt var inte PMet jag fick. Nedrans. Jag förstår vad du menar, även jag fick ett sådant.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phusion Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Orättvist. jag vill också ha ett sånt PM.. Det här verkar ju hur pinsamt kul som helst ju Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kylskåp Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 ... Special Air Service 22, 21(v) 23(v) Special Boat Service Royal Marine Commandos Royal Military Police Parachute Regiment Främlingslegionen U.S. Rangers U.S. Marines Metropolitan Police London Kent Police New York Police Dept. Och många fler… ... Förstår inte riktigt vad den där listan är. Är det därifrån ni har fått era intruktörer eller vadå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 ... Special Air Service 22, 21(v) 23(v) Special Boat Service Royal Marine Commandos Royal Military Police Parachute Regiment Främlingslegionen U.S. Rangers U.S. Marines Metropolitan Police London Kent Police New York Police Dept. Och många fler… ... Förstår inte riktigt vad den där listan är. Är det därifrån ni har fått era intruktörer eller vadå? det står ju "vilka våra instruktörer har tränat tidigare" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kylskåp Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 ... Special Air Service 22, 21(v) 23(v) Special Boat Service Royal Marine Commandos Royal Military Police Parachute Regiment Främlingslegionen U.S. Rangers U.S. Marines Metropolitan Police London Kent Police New York Police Dept. Och många fler… ... Förstår inte riktigt vad den där listan är. Är det därifrån ni har fått era intruktörer eller vadå? det står ju "vilka våra instruktörer har tränat tidigare" Nu såg jag, var lite luddigt skrivet (eller så är det bara jag som är dum )... Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 @Kylskåp: Nej, inte bara du. Var först nu jag fattade också. Måste säga att jag fortfarande tycker det ser lite märkligt ut. Namnet "militärskolan" låter ju ganska brett. Skulle ju kunna innehålla nästan vad som hellst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Ett hett tips XMIL, är att om man vill verka seriös, så lägger man inte ut en sida "under construction" som är så bristfälligt sammanställd som din. Ett annat tips är att låta någon som passerat grundskolans svenska med bättre betyg än "deltagit" att korrekturläsa textinnehållet. F.ö. så har jag svårt att tro att ni klarar något som kräver "god psykisk form" - troligen inte ens en överlevnadskurs för juniorflickscouter! Sällan man känner lukten av "vill men inte kunna" så här tydligt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted May 15, 2006 Report Share Posted May 15, 2006 Några enheter som tidigare ökat sin individuella och grupp kompetens med våra instruktörer är: Special Air Service 22, 21(v) 23(v) Special Boat Service Royal Marine Commandos Royal Military Police Parachute Regiment Främlingslegionen Rangers Marines Metropolitan Police London Kent Police New York Police Dept. Och många fler… Det DÄR låter ju spännande....... Jag visst inte att det var vanligt att man frilansade på det där sättet. Mycket informativt att veta att SF tränar hos dom......Spännande....Verkligen... Nu ska vi se...HUR seriöst KÄNNS detta........................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted May 15, 2006 Report Share Posted May 15, 2006 Jag undrar vem som gett dem bockhuvudet?det kommer vad jag vet från Amf3 på gotland och hamnade på rödgrå botten som IA01s inofficiella flagga.... jag vill förövrigt få utbildningen för specialförband på 10 dagar..... bockhuvudet är visst borta nu.... Ideen till det här är nog inte så dum egentligen, grejjen är nog att man skall hålla sig borta från att ge sken av att det är militär utbildning med något syfte att kunna verka i förband. Det är nog ganska bra tema som teambuilding eller ett bra alternativ till några skiddagar i Åre med företaget, men knappast något som har med FM att göra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamdämpare Posted May 15, 2006 Report Share Posted May 15, 2006 Jag hade nog hellre satsat mina slantar på dessa grabbar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.