Jump to content

MILITÄRSKOLAN

Christer

Recommended Posts

Någon som känner till något om Bisonoutdoors "Militärskolan"?

Militärskolan

Låter ganska kul men har hört att det inte är så seriöst.

Militärskolan grundades bl a med anledning av nedskärningar inom Försvarsmakten då vi kan ge inryckande soldater mycket goda förkunskaper som i sin tur ger Försvarsmakten en bättre grund och får ut mer av utbildningstiden. Soldater oberoende av kommande tjänst och grad är välkomna och vi garanterar att Ni kommer vara de mest förberedda soldaterna i Sverige, men den här möjligheten är öppen för alla med ett militärt intresse eller rent av letar efter ett riktigt äventyr. Kursen kan även genomföras av dig som är intresserad av det unika militära livet samt av Er som vill svetsa samman grupper i ditt företag på ett sätt som man bara gör i militära sammanhang. Ni kommer alla vara väl medvetna om orden God Kamrat när utbildning avslutas.

Vi genomför inte bara utbildningar för blivande soldater, gruppchefer och kompanibefäl och äventyrare utan även utbildningar för polis, yrkesofficerare och Special Förband.

• Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Menförihelvete, en till såndär. "Soldater oberoende av KOMMANDE tjänst och grad är välkomna och vi garanterar att Ni kommer vara de mest förberedda soldaterna i Sverige." Som sagt, bara ännu en FJK i ny skepnad. Gå inte på skiten. 0:)

Jag undrar vem som gett dem bockhuvudet?

det kommer vad jag vet från Amf3 på gotland och hamnade på rödgrå botten som IA01s inofficiella flagga....

jag vill förövrigt få utbildningen för specialförband på 10 dagar.....

det kommer vad jag vet från Amf3 på gotland och hamnade på rödgrå botten som IA01s inofficiella flagga....

De verkar helt sonika ha snott bockhuvudet från Rentzmans gamla IA01 sida. Bilden är i alla fall länkad därifrån.

Finns så många fel så vet inte vart man ska börja! Egentligen så är ju en grundidé med äventyrstema ala lite militärinriktning och teambildning inte helt fel. Men det verkar ju inte vara syftet med Militärskolan, kasst namn förresten. Alla med någon form av intelligens och kunskap om det militära lär nog hålla sig borta därifrån!!

:banghead:

Guest XMIL

Hej Allihopa i detta forum!

Jag är ansvarig person för Militaryschool och har av en händelse sett Era inlägg. Jag känner mig tyvärr tvungen att svara på dessa meddelanden då det sprakar av felaktigheter. En skriver att det är oseriöst osv, det har ju inte ens startat...Men jag vet inte vad det är som är oseriöst är det Special Air Service som Ni anser är oseriöst eller är det SO19 Metropolitan Police som är oseriöst, jag har för att förtydliga ytterligare lagt ut under Militärskolan(namnet kom min dotter på,hon är jätteglad att vi använder det) på bisonoutdoor.se ,vilka våra instruktörer har tränat tidigare. Jag visar även här:

Special Air Service 22, 21(v) 23(v)

Special Boat Service

Royal Marine Commandos

Royal Military Police

Parachute Regiment

Främlingslegionen

U.S. Rangers

U.S. Marines

Metropolitan Police London

Kent Police

New York Police Dept.

Och många fler…

dessutom är en av de största tv-sport kanalerna inblandade och kommer göra reklam för Nya Näsfjället och Militärskolan.

Jag kommenterar inte Era inlägg officiellt, det behövs inte. Men har Ni fler frågor får Ni jättegärna ringa på kontorstid till någon av oss på BISON Outdoor eller Näsfjället och anmäla Er eller ifrågasätta upplägget, det går även bra att skicka CV om Ni är intresserade av arbete.

Med vänliga hälsningar

Fredrik Ahlén Ansvarig BISON Outdoor

019 263400

...

Special Boat Service

Royal Marine Commandos

Royal Military Police

Parachute Regiment

Främlingslegionen

U.S. Rangers

U.S. Marines

Kent Police

New York Police Dept.

Och många fler…

...

Förstår inte riktigt vad den där listan är. Är det därifrån ni har fått era intruktörer eller vadå?

...

Special Boat Service

Royal Marine Commandos

Royal Military Police

Parachute Regiment

Främlingslegionen

U.S. Rangers

U.S. Marines

Kent Police

New York Police Dept.

Och många fler…

...

Förstår inte riktigt vad den där listan är. Är det därifrån ni har fått era intruktörer eller vadå?

det står ju "vilka våra instruktörer har tränat tidigare"

...

Special Boat Service

Royal Marine Commandos

Royal Military Police

Parachute Regiment

Främlingslegionen

U.S. Rangers

U.S. Marines

Kent Police

New York Police Dept.

Och många fler…

...

det står ju "vilka våra instruktörer har tränat tidigare"

Nu såg jag, var lite luddigt skrivet (eller så är det bara jag som är dum :tveka:)...

@Kylskåp: Nej, inte bara du. Var först nu jag fattade också.

Måste säga att jag fortfarande tycker det ser lite märkligt ut. Namnet "militärskolan" låter ju ganska brett. Skulle ju kunna innehålla nästan vad som hellst.

Ett hett tips XMIL, är att om man vill verka seriös, så lägger man inte ut en sida "under construction" som är så bristfälligt sammanställd som din.

Ett annat tips är att låta någon som passerat grundskolans svenska med bättre betyg än "deltagit" att korrekturläsa textinnehållet.

F.ö. så har jag svårt att tro att ni klarar något som kräver "god psykisk form" - troligen inte ens en överlevnadskurs för juniorflickscouter!

Sällan man känner lukten av "vill men inte kunna" så här tydligt...

Några enheter som tidigare ökat sin individuella och grupp kompetens med våra instruktörer är:

Special Boat Service

Royal Marine Commandos

Royal Military Police

Parachute Regiment

Främlingslegionen

Rangers

Marines

Kent Police

New York Police Dept.

Och många fler…

Det DÄR låter ju spännande.......

:clap::clap:

Jag visst inte att det var vanligt att man frilansade på det där sättet.

Mycket informativt att veta att SF tränar hos dom......Spännande....Verkligen...

:lala:

Nu ska vi se...HUR seriöst KÄNNS detta........................ :ph34r:

bockhuvudet är visst borta nu....

Ideen till det här är nog inte så dum egentligen, grejjen är nog att man skall hålla sig borta från att ge sken av att det är militär utbildning med något syfte att kunna verka i förband.

Det är nog ganska bra tema som teambuilding eller ett bra alternativ till några skiddagar i Åre med företaget, men knappast något som har med FM att göra.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...