jonta Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 Så nej-breven är på väg ut nu då alltså? =\ Då kanske man själv får ett snart (2km fältest körde vi hela tiden i lumpen, så det har inte alltid varit så, hmm, okej) Quote
Ths Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 @NBC: Jorå det ska allt finnas 3st dieselbv till skytte. Till övriga, precis som Nimitz sa, lugn i båten. Vi kommer vara hemma nästan varje helg under utbildningen och dessutom så är det brukligt med någon veckas öedighet innan rotation. Extraleave för sex veckors mer kontrakterad tid? Nej inte så troligt, men man kan ju alltid hoppas. Njaaa! Sanning med modifikation. Idag finns det endast 2 st Bv till skytte. En hade det svårt för att hålla sig på vägen. Quote
StgGroth Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 helt otroligt... jag får inte åka. fick just brev där jag inte vart godkänd. så sorry boys www.ks15.eu kommer nog inte driftas av mig. nån som vill ta över? (en chockad webby) Hårt mannen! I feel you. Snackar vi säkkontroll eller betyg/vitsord? Ja du. faktist så fattar jag ingenting. hade topp på typ allt. 8 iq - 9 styrka - godkänd i alla andra instanser. Är ostraffad mm. Kan omöjligen falla på poliskontroll/säpo då ja är godkänd att vistas 1 meter från kungafamiljen (ska fota dom) så som sagt.. Fattar nada.. Quote
Mårten Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 @StgGroth: Fick du alltså ingen motivering till varför du blev "underkänd" för att tjänstgöra? Quote
StgGroth Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 @StgGroth: Fick du alltså ingen motivering till varför du blev "underkänd" för att tjänstgöra? Nej.. ingen alls i nuläget. Quote
HoneyFresh Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 Njaaa!Sanning med modifikation. Idag finns det endast 2 st Bv till skytte. En hade det svårt för att hålla sig på vägen. Tyvärr grabbar. Det är körförbud på vår BV ett tag framöver så det finns bara en. Ps. Vad ska ni med bandvagn till. sommarmission. Quote
Freddan Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 är det inte 302or? isf skulle jag ju mycket hellre sitta i den under sommaren än under vintern. Komfort/värme är a och o :P Quote
106 Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 Ps. Vad ska ni med bandvagn till. sommarmission. Det behövs ju inte så mycket regn för att man ska få uppleva den berömda balkanleran. I slutet av missionen lär de definitivt få uppleva den. är det inte 302or? isf skulle jag ju mycket hellre sitta i den under sommaren än under vintern. Komfort/värme är a och o Pbv 302C har visserligen värmefläkt(ar?) men den hjälper inte så mycket, hela chassiet är ju kallt ändå. Från början hade de AC också men det är urmonterat. Men det är alltid härligt att rulla nedcabbat, särskilt sommartid. Quote
Jimbo Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 rån början hade de AC också men det är urmonterat. Men det är alltid härligt att rulla nedcabbat, särskilt sommartid när hände detta? när vi lämnade vagnarna efter ks09 fanns det kvar? varför skulle man ta bort det? nog för att det inte fungerar perfekt, men det går utmärkt att använda till att kyla dryck med... Quote
TPJ-Bo Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 är det inte 302or? isf skulle jag ju mycket hellre sitta i den under sommaren än under vintern. Komfort/värme är a och o :P Pbv 302 som finns ett gäng där nere används inte längre, då de är förrådsställda och inte får röras. Däremot så finns det 3 vanliga bv, dock nu bara en som får köras enligt uppgift. Quote
106 Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 Från början hade de AC också men det är urmonterat. Men det är alltid härligt att rulla nedcabbat, särskilt sommartid när hände detta? när vi lämnade vagnarna efter ks09 fanns det kvar? varför skulle man ta bort det? nog för att det inte fungerar perfekt, men det går utmärkt att använda till att kyla dryck med... Oj, då har det skruvats dit igen. AC:n (och en del annat) satt där när vagnarna kom ner första gången (KS01) men plockades bort av besättningarna, vad jag förstår beroende på att motorn överhettades. Exempel på andra saker som plockades bort var tilläggspansar på besättningens luckor och Strima-Light ur Stri-vagnarna. Skyttevagnarna skickades hem med KS06 och Strivagnarna under KS08 (?). Så då måste de monterat dit lite saker innan de skickades ner igen. Quote
StgGroth Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 helt otroligt... jag får inte åka. fick just brev där jag inte vart godkänd. så sorry boys www.ks15.eu kommer nog inte driftas av mig. nån som vill ta över? (en chockad webby) WTF! Du har mina djupaste beklagande. Såg ju fram emot att få träffas där nere. Det är så få på forumet som verkar få åka till Ville. Får se vad det är för en som åker istället. Bättre lycka nästa gång. japp.. Nu ligger iallafall www.ks15.eu helt uppe. Som medlem (måste bli medlem på 2 sidor) kan man blogga samt skicka upp bilder mm. MEN denna sida är vikt till folk som ska ner på missionen. Ej sånna som mig som inte kom med.. Quote
Greenment Posted November 1, 2006 Report Posted November 1, 2006 Jävligt schysst sida.. Lider med dig! Quote
dynamit Posted November 3, 2006 Report Posted November 3, 2006 Jag ställer mig till skaran som ska ner, inryck v 50 Quote
Mårten Posted November 3, 2006 Report Posted November 3, 2006 Jag ställer mig till skaran som ska ner, inryck v 50 Fan va fint med lite ING3:are på missionen! Quote
Slöbevakarn Posted November 3, 2006 Report Posted November 3, 2006 Jag ställer mig till skaran som ska ner, inryck v 50 Kom igen dynamit håll oss inte på bänken. Vad har du fått för tjänst och befnr? Quote
dynamit Posted November 3, 2006 Report Posted November 3, 2006 Åker som EODman, vet inte vad jag får för befnr än. Har inte fått brevet utan bara muntligt besked från persUS Quote
Richie_3000 Posted November 4, 2006 Report Posted November 4, 2006 fick fler svar på sina e-mail? jag har inte hört nåt ännu så jag postade brevet också igår för säkerhetens skull... Quote
Corlim Posted November 4, 2006 Report Posted November 4, 2006 Jag har heller inte fått någon bekräftelse på mitt mail Tror dock inte att det är några problem, de lär ju höra av sig igen om de inte fått något svar! Quote
Freddan Posted November 4, 2006 Report Posted November 4, 2006 Corlim: Vi lär väl få ett samtal om det blir något strul säkert. Quote
Corlim Posted November 4, 2006 Report Posted November 4, 2006 Är rätt säker på det med Freddan! Quote
Richie Posted November 4, 2006 Report Posted November 4, 2006 Men skrev ni att ni ville ha svar då? Annars så svarar han säkert inte... Men som sagt, dom märker nog om dom inte fått in något svar ö.h.t. och då kommer dom säkerligen att kontakta er. Jag menar, det finns ju egentligen inte några garantier för att breven kommit fram hem till er i första fallet. Så... dom dubbelkollar nog. Jag har iaf fått min bekräftelse... :P Quote
Richie_3000 Posted November 4, 2006 Report Posted November 4, 2006 Men skrev ni att ni ville ha svar då?Annars så svarar han säkert inte... Jag har iaf fått min bekräftelse... :P Eftersom Divex är utomlands så la jag till i mitt bekräftelsemail att jag ville ha svar på om dem fått det SAMT att jag ville veta hur dem hanterar frågan på folk som är utomlands å inte går att få tag på Jag hade ju som tur var fått tag på Divex, förklarat situationen å gett honom e-mailadressen men som sagt, han kanske inte är den enda som är utomlands å missar sitt brev å inte går att nå över telefon... KUL att komma hem för att åka till Kosovo å så får man inte åka för att man inte gick att nå - en andra gång... njae... så jag förväntar mig ett svar, men har som sagt inte fått nåt... Quote
Freddan Posted November 6, 2006 Report Posted November 6, 2006 Nu börjar jag bli fundersam här. Desto mer jag funderar desto säkrare blir jag på att det stod nedrotation 25 februari på mitt första antagningsbesked. Dock har jag ju läst här att det står 26(?) Mars på andras besked. Är det jag som är ute å cyklar eller roterar vi skyttesluskar ner i februari? Jag har ju råkat lägga mitt antagningsbrev hos en kompis som nu är bortrest så jag kommer inte åt att kontrollera själv Quote
Slöbevakarn Posted November 6, 2006 Report Posted November 6, 2006 Har tittat på mitt besked och där står att ubildningen slutar den 25 och att vår tid utomlands börjar den 26. Jag tolkar det som att vi kommer att vara där nere den 26. Och vi borde då åka den 25 som du säger. Quote
Kiowa Posted November 6, 2006 Report Posted November 6, 2006 Har tittat på mitt besked och där står att ubildningen slutar den 25 och att vår tid utomlands börjar den 26. Jag tolkar det som att vi kommer att vara där nere den 26. Och vi borde då åka den 25 som du säger. Ingen av de där tiderna är exakta, vad som gäller för varje individ kommer klarna när vi kommer till gardet Quote
Krook Posted November 6, 2006 Report Posted November 6, 2006 Alla kan inte rotera samtidigt. Det innebär att det inte behöver vara något skrivfel i era handlingar. En Kosovo-rotation brukar egentligen vara 4-5 stycken totalt. /K Quote
TPJ-Bo Posted November 6, 2006 Report Posted November 6, 2006 Brukar inte en skyttepluton rotera innan de andra för att börja lösa av, då resten av skytte roterar samtidgt? Hursom så har jag fått att rotationen kommer hålla på från vecka 9 till 12, vem som åker när är lite mer oklart. Quote
Primoris Posted November 6, 2006 Report Posted November 6, 2006 Brukar inte en skyttepluton rotera innan de andra för att börja lösa av, då resten av skytte roterar samtidgt? Hursom så har jag fått att rotationen kommer hålla på från vecka 9 till 12, vem som åker när är lite mer oklart. V.11 är det sagt att skyttet ska ner , sen hur pass uppdelat vilka plutoner som åker just den veckan vet jag inte . Quote
FloatR Posted November 6, 2006 Report Posted November 6, 2006 Lutar åt Nej den här gången med. 4:e i listan. Bitterheten slog hårt efter att lite alkohol inmundigats under lördagskvällen. Biter ihop och kommer tebax! Hoppas ni andra får det bra där nere!!! Quote
Recommended Posts