Yman Posted April 7, 2006 Report Posted April 7, 2006 ..//Det jag egentligen skulle vilja vore att man från underforumen kunde välja typ "Markera det här underforumet som läst och återvänd till forumet". Ingen riktig lösning på ditt problem, men det finns en annan metod att nå samma resultat du är ute efter. När du läst klart de trådar som varit intressant i t.ex SJÖ, klickar du på "Transportcentralen" högst upp för att komma upp i forumet. Därefter dubbelklickar du på ikonen för nya meddelanden (den sändande radion). Ikonen kommer slockna och alla trådar markeras som lästa... Bara ett tips.... //Yman. Quote
Maskirovka Posted April 8, 2006 Report Posted April 8, 2006 ..// Det jag egentligen skulle vilja vore att man från underforumen kunde välja typ "Markera det här underforumet som läst och återvänd till forumet". Ingen riktig lösning på ditt problem, men det finns en annan metod att nå samma resultat du är ute efter. När du läst klart de trådar som varit intressant i t.ex SJÖ, klickar du på "Transportcentralen" högst upp för att komma upp i forumet. Därefter dubbelklickar du på ikonen för nya meddelanden (den sändande radion). Ikonen kommer slockna och alla trådar markeras som lästa... Bara ett tips.... //Yman. Jag förstår fortfarande inte problemet. Transportcentralen fungerade perfekt som det var tidigare, varför göra det sämre? (Alla som tycker dessa "subforum" i transportcentralen är bra räcker upp en hand) Quote
Magnus Redin Posted April 8, 2006 Report Posted April 8, 2006 (Alla som tycker dessa "subforum" i transportcentralen är bra räcker upp en hand) Quote
golffoxtrotfive Posted April 8, 2006 Report Posted April 8, 2006 de va som tusan......hade nästan ingen pejling på att det fanns fler avdelningar än soldint....får nog kanske kolla runt lite och se var man kan hyamna....fast djäkligt bra jobb när ni utvecklar den här finfina sidan(smörar) Quote
Forumsledning Kimster Posted April 8, 2006 Author Forumsledning Report Posted April 8, 2006 Jag förstår fortfarande inte problemet. Transportcentralen fungerade perfekt som det var tidigare, varför göra det sämre? Det där äv väl ändå rätt subjektivt... ..och hur förklarar jag att anledningen till att vissa saker är som det är, och att de är byggda på en grund från hur erfarenheten ser ut från forumets tidigare utveckling och hur vi siar om framtiden. Jag får nog se mig vek där men jag kan inte tillgodose allas behov, ej heller de folket som är mest i t.ex TPC eller de som är överallt och vill ha så mycket översikt som möjligt. Oavsett vad nu så kommer det se ut så här fram till sommaren, då vissa delmoment ska utvärderas, först internt och sen möjligen externt. 1. http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=9284 Ok. Inte helt självklar tråd dock, särskilt inte som jag redan röstat i den. Vore inte en ny tråd där ni vill ha feedback på den här förändringen lämplig? 2. Välj alternativet över. Fast det gör inte heller vad jag vill, nämligen markerar forumet ifråga som läst och hoppar till närmast föregående nivå. 1. Kanske inte jag får titta på den och kanske göra om.. tillsvidare får du skriva där eller här. 2. Vissa funktioner finns inte i forumet sen början och då får man anpassa sig. Antingen som jag sa eller som Yman visade. Känns lite som att allt ska vara perfekt nu.. minsta lilla extra klick och det är katastrof... men men... Quote
KD803 Posted April 9, 2006 Report Posted April 9, 2006 2. Vissa funktioner finns inte i forumet sen början och då får man anpassa sig. Antingen som jag sa eller som Yman visade. Känns lite som att allt ska vara perfekt nu.. minsta lilla extra klick och det är katastrof... men men... Nej, jag kräver inte att allt ska vara perfekt på en gång. Och jag kan förstå att vissa saker inte är tekniskt möjliga. Men det förhindrar ju inte att jag kan ha synpunkter på hur saker och ting fungerar, eller hur? Och i fallet med Transportcentralen så upplever jag att det har blivit en försämring och påtalar detta. Men jag räknar inte med att det leder till att ni vidtar någon förändring. Quote
Jeppe Posted April 9, 2006 Report Posted April 9, 2006 (edited) Jag som iofs bara läser och aldrig skriver tycker också det har blivit sämre men jag är övertygad om att det är en vanesak och tycker man ska ge det åtminstonde en 3-4 veckor, för jag tror att när man väl vant sej så kommer det att vara till bättre. Edit: Ett plus som jag sett redan nu är att trådar som varit väldigt populära och sen inte skrivits i på ett tag kommer upp igen med den nya indelningen. T.ex tråden Seriösa Fältbilder, som är ständigt aktuell med tanke på att det hela tiden kommer nya användare men som inte hade skrivits i på ett tag, den har nu vaknat till liv igen. Edited April 9, 2006 by Jeppe Quote
Forumsledning Kimster Posted April 9, 2006 Author Forumsledning Report Posted April 9, 2006 För er som utryckar er i djupare led. http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=21989 Quote
Boston Posted May 5, 2006 Report Posted May 5, 2006 Jag tycker att den nya indelning är super! Bra jobbat Kimster!! Quote
Recommended Posts