Jump to content

Nya medlemar se hit?

Guest

Recommended Posts

Sökande efter bild på Strf90 ledde mig till SoldF i början på året. Läste därefter forumet hyfsat regelbundet, men registrerade mig inte förren nyligen. Antar att det är dags att börja skriva inlägg nu...

Kommer inte ihåg hur jag hamnade här första gången, men det är då väl en 2 år sen säkert. Var en flitig läsare av det gamla forumet, men då jag tyckte det var så rörigt brydde jag mig aldrig om att registrera mig där....

Guest Dedicated

Hittade hit efter att ha letat efter ordet "AK 4" inför en introduktions-utbildning för nya hemvärnare. Tog dock ett slag innan jag upptäckte ett forum som numera gör jobbet så mycket besvärligare. Det är ju betydligt trevligare att ägna sig åt forumet än att jobba, dessvärre. Dessutom skönt att se att man inte är den ende som har snöat in på de här ämnena!

POF

hände för ett par år sedan, när jag hörde ryktas om en sida på nätet med namnet SoldF, detta var när jag precis hade börjat FBU och naturligtvis ville veta ALLT om militära aktiviteter, nu vet jag att det är totalt omöjligt även om jag skulle sitta här 36h om dygnet i evinnerliga tider :D

Hittade sidan för ungefär två år sedan via en sökning på AltaVista, om jag inte minns helt fel. Har varit aktiv deltagare på forumet (det förra inkluderat) sedan sommaren 2001.

Har lyckats "rekrytera" flera till forumet under tiden som gått. :D

Hälsningar, Foxtrot Lima :)

Hittade sidan i samband med mitt intåg I FBU-U.

Men forumet fann jag inte föränn i somras.

Rekryteringen går långsamt framåt. Folk verkar inte vara så intresserade...eller så är de bara lata ;)

Jag såg en länk till SoldF.com i newsgruppen se.politik.forsvar, snokade genom sidan och hittade forumet.

Jag vill dock minnas att jag ska ha sprungit på SoldF.com någon gång tidigare när siten inte var lika väl utbyggd.

Jag hitta till SoldF.com just i slutet av det gamla forumets era (skrev 2topics) när letade efter allt som hade med de militära att göra i samband med att jag mönstrade.

Guest Dirty-1

En vän tipsade mig om sidan när jag frågade honom om bra-att-ha saker i lumpen...

det hela startade med att jag frågadeom man behöver ha med sig mer saker upp till Boden än ett HH underställ.

Hittade sen ett forum efter att ha läst listan med saker att ha med så.. *suck* här är jag ;)

Hittade hit när den var under SoldX-stadiet. Sökte på lite allt möjligt och så pang bom var den där! Sedan, blev det soldf med egen domän å grejjer... Ofta uppdaterad... Sen tog forumet (det gamla) fart. Började fastna. Och nu? Jag är helt såld! En sida som den här har jag fan inte hittat om NÅGOT lands försvarsmakt..... :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...