Jump to content

Recommended Posts

• Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Vilka ska vara med på ASÖ06, MSSÖ06, Combined Challenge?

När, var, hur??

Har inte fått ut nästa års övningsschema ännu!

Posted

Det finns ju risk för att lilla jag kommer vara synlig nånstans på den där lilla turnén.. troligen norrköping...

Posted

Allt Hv i Livgardesgruppen är tillfrågat.

Behövs ju en del b-styrka när 2000man ska öva i nästa två veckor.

Posted

nån som vet på ett ungefär när nästa ASÖ går i skövde området?

och för att hålla oss lite on topic, nej, jag lär knappast vara med om inget oförutsett händer (som typ att det blir extrem brist på B-styrka/motsv)

Posted

Är det någon som har koll på vad det är för övergripande syfte med övningen vilka förband som skall delta ur GU förband samt vart dessa kommer delta av de olika platserna. Främst vilka som skall delta inom stockholmsområdet.

Skulle vara trevligt att får reda på :banghead:

Posted

Är det? förband brukar ju gå ut med information om detta på www.mil.se då det börjar närmar sig. Det jag behöver informationen till är för att jag är med och planerar en övning inom ASÖ06. Tänkte att det kanske fanns någon hajare som visste.

Posted

Kanske borde ha frågat vad man kommer att göra där?

I mitt fall kommer QN (HV) deltaga under minst 3 dagar, enligt uppgift på A sidan med sedvanliga hemvärnsuppgifter. Själv är man antingen (stf) plutch eller stabstoch

Posted (edited)

hmm, du är alltid väl informerad, fast våran "rek" är om 3 veckor ungefär... Var får du all information ifrån? :D själv ska jag tjänstgöra i vår kompaniledningen som vanligt... inte mycket :baskerPa: där inte... Men jag tror att våra soldater får en kul övning... Vi ses under fanorna samt på "rek`en"

Edited by 2ndlieutenant
  • 3 weeks later...
Posted

Kommer vara där. Bedömt i de norra delarna av stockholmsområdet. B-stryka är bäst :lol: inte lika mycket krångliga ROE o annat klibbigt som den andra sidan kommer att få kämpa med :baskerPa:

Posted
Varför det utrikiska namnet Combined Challenge 06? Kommer andra nationer delta?

Samma övning heter väl också ASÖ06 (Arméns SlutÖvning)