C DK012 Posted April 23, 2006 Report Posted April 23, 2006 Det verkar inte som det då det är LG på bilderna och inte K3 (som väl ingick i VL med P4) Det är inte bilderna jag avser utan åsikten om vem som gick hårdast fram, VJ eller VL. Den gemensamma åsikten hittills är att VL hade en hårdare approach till de problem båda bataljonerna ställdes inför. Jag förstod det, och det är den uppfattning jag har(/hade) om VJ kontra VL. Men om Fu Bodin pratar om VJ och illustrerar det med bilder på VJ så finns ju risken att det faktiskt var VJ. Quote
JTS Posted April 23, 2006 Report Posted April 23, 2006 Det verkar inte som det då det är LG på bilderna och inte K3 (som väl ingick i VL med P4) Det är inte bilderna jag avser utan åsikten om vem som gick hårdast fram, VJ eller VL. Den gemensamma åsikten hittills är att VL hade en hårdare approach till de problem båda bataljonerna ställdes inför. Jag förstod det, och det är den uppfattning jag har(/hade) om VJ kontra VL. Men om Fu Bodin pratar om VJ och illustrerar det med bilder på VJ så finns ju risken att det faktiskt var VJ. Jo, det förstår jag. Men han visar i andra länkar bilder på C VL och hänvisar felaktigt till att detta skulle vara C VJ. Då finns ju risken att han har missuppfattat vem som egentligen är vem. Kritiken mot VJ är befogad, men kritiken skall främst riktas mot C VJ.Borgmästaren i Kvarnby möttes först av chefen VJ genom att man stormar Cafe Prag (lokala hangoutet i Kvarnby) med Mekskytte för att därefter påbörja "förhandligar". BFOR skapar kontakter i kvarnby Denna diskussionen var enligt Anders Urdu ett steg i rätt riktning, men C VJ uppnådde ingenting. Quote
C DK012 Posted April 23, 2006 Report Posted April 23, 2006 Jo, det förstår jag. Men han visar i andra länkar bilder på C VL och hänvisar felaktigt till att detta skulle vara C VJ. Då finns ju risken att han har missuppfattat vem som egentligen är vem. Kritiken mot VJ är befogad, men kritiken skall främst riktas mot C VJ.Borgmästaren i Kvarnby möttes först av chefen VJ genom att man stormar Cafe Prag (lokala hangoutet i Kvarnby) med Mekskytte för att därefter påbörja "förhandligar". BFOR skapar kontakter i kvarnby Denna diskussionen var enligt Anders Urdu ett steg i rätt riktning, men C VJ uppnådde ingenting. Check! Vi får helt enkelt vänta och se vad den gode furiren har att säga i frågan... Quote
Fk Bodin Posted April 24, 2006 Report Posted April 24, 2006 Ja nu har jag nog faktiskt rört till det, ber om ursäkt, börjar bli gammal. :( Om jag nu skall försöka få ordning på röran så måste jag övertyga mig själv lite mer. På denna bild är det väll ändå ett förband ur LG? Anders Urdu benämde "Igelkottarna från Skåne" i sin bedömning på ett flertal feedbackmöten som genomfördes. Dessa får jag till att detta är samma förband? Men jag har ju haft fel förut. Quote
Serg. Backström Posted April 24, 2006 Report Posted April 24, 2006 Jag skyndar till Fu Bodins försvar. Jag var livvakt åt Anders Urdu då VJ02 skulle genomföra en förhandling, vilket inleddes med att jag fickk gå i klinch med VJ02 dvs fysiskt för att han skulle tränga sig in hos borgmästaren, där han sedan slår näven i bordet och och börjar gapa om att han bestämmer här. Han möts då av Borgmastaremns förakt.... Denna approach som visade på en ovilja och en övertro på "peace through superior firepower" skulle ha gett förluster hos VJ vid patrullering i och runt Kvarnby samt att jag hade troligen öppnat eld om någon hade gjort så här i verkligheten i yxterritorium och jag hade varit en yxlivvakt. Så summasummarum är att Fu Bodin har rätt VJ var betydligt osmidigare och inte intresserade av konfliktlösning på lågnivå utan bekymrade sig mest om duschar samt pansarstrid under detta BFOR uppdrag. Sägas bör att VL LNO var betydligt mer slipad än VJ:s, detta resulterade i en mycket bättre kontakt och förhandling i Kvarnby. Quote
kexet Posted June 7, 2007 Report Posted June 7, 2007 blev nostalgisk nu under cco7 så jag kom att tänka på cc06, där jag själv deltog, Stockholm har väldigt fina soptippar(tro mig, jag har varit där) Quote
Recommended Posts