losec Posted December 16, 2005 Report Posted December 16, 2005 Organisationen Ultimate Fighting Championship (UFC) är på stark framväxt som underhållning i USA. Detta efter att bl a startat dokusåpa, samt även ha mindre galor som går på det publica nätverket vid sidan om deras PPV sändningar. Senaste påfundet verkar dock Celebrity UFC vara. Det hela är en form av rip-off på Celebrity Boxing som funnits i USA ett par år och som har haft framgångar. Signade till första matchen är Joe Rogan - Programledare för Fear Factory, samt UFC:s PPV sändningar. Hans tilltänkta motståndare är - Wesley Snipes! Inget kontrakt är skrivet med Snipes, men tydligen ser han det som en möjlighet att få fart på sin filmkarrier. Något som i båda fallen nog spelar stor roll är att båda personerna är kampsportsintresserade och föjler UFC. Rogan är ju till och med programledare. Nu tillfrågan! Vilka matcher skulle ni vilja se i detta arrangemang? Vilka matcher skulle ni vilja se i ett Svenskt motsvarande arrangemang? Och vem skulle vinna matcherna och på vilket sätt? EDIT: Sista frågan
Hans Engström Posted December 16, 2005 Report Posted December 16, 2005 Hillary Clinton vs. Condoleeza Rice! Dolph Lundgren vs. Michael Moore (gillar inte Moore särskilt mycket )!
Adam Wilhelm Posted December 16, 2005 Report Posted December 16, 2005 Äntligen!! Celebrity death match!! :P Någon som minns den serien på MTV?
M00nStalker Posted December 16, 2005 Report Posted December 16, 2005 Äntligen!! Celebrity death match!! :P Någon som minns den serien på MTV? Jadå och så gjordes det ett helt värdelöst spel på det också.
madog Posted December 17, 2005 Report Posted December 17, 2005 Självklart vill ju alla här på soldf se: Kimster vs The Swede Oj, den här tråden blir nog lång. :P
wigurt Posted December 18, 2005 Report Posted December 18, 2005 John Ausonius VS Ernesto Hoost? Rocco Siffredi VS Peter North? Jenna jameson VS ingrid swede? Knytby pastorn VS Marilyn Manson? Carola Häggkvist VS Nanne Grönvall? tycker jag verkar vara ett bra startprogram
NIMROD Posted December 19, 2005 Report Posted December 19, 2005 Nu kommer ni säkert tycka att jag är tråkig, men jag vill inte se spektaklet överhuvudtaget... Just när man kände att MMA började anses som en seriös idrottsform, efter insatser från olika aktörer och organisationer, för att inte tala om M&A/rallarsving mfl. Det sista jag vill se då är sån här skit, för att inte tala om supandet i början på TUF säsong1, Thrashtalk alá Wrestling, Shamrock´s och Ortiz´s "nästanslagsmål" vid UFC 56 osv. Börjar bli för mycket cirkus helt enkelt. Men om jag bara leker med tanken... Persson och Reinfeldt kanske? Nimrod
Rainman Posted December 19, 2005 Report Posted December 19, 2005 Persson VS Reinfeldt Lätt seger för Reinfeldt för han är ju en gammal I 22:are. OOOaaaaaaa!!
joppe Posted December 19, 2005 Report Posted December 19, 2005 en superfight george (senior)bush vs saddam hussein även george (junior) bush vs bin laden är en superfight
Status quo Posted December 22, 2005 Report Posted December 22, 2005 Dr Phil vs Serker Olofsson (Programledaren i "plus" heter så va?) Snacka om höjdar fight, jag tror Dr Phil är ganska aggresiv i ringen. Jan guillou vs Martin Timell Wannabe kustjägare vs Hemma snickrare Robert Aschberg vs Robinsson-Robban Skulle vara oerhört kul att se Aschberg ge efter för all sin ilska i en gruppfight skulle jag vilja se: Hells Angels vs Feministiskt initiativ SSG vs "Fucked For Life"
wigurt Posted December 22, 2005 Report Posted December 22, 2005 Dr Phil vs Serker Olofsson (Programledaren i "plus" heter så va?)Snacka om höjdar fight, jag tror Dr Phil är ganska aggresiv i ringen. Jan guillou vs Martin Timell Wannabe kustjägare vs Hemma snickrare Robert Aschberg vs Robinsson-Robban Skulle vara oerhört kul att se Aschberg ge efter för all sin ilska i en gruppfight skulle jag vilja se: Hells Angels vs Feministiskt initiativ SSG vs "Fucked For Life" bra fighter
Kanna Posted December 22, 2005 Report Posted December 22, 2005 Tomten vs Jesus Vem är egentligen julens huvudperson?
wigurt Posted December 22, 2005 Report Posted December 22, 2005 Tomten vs Jesus Vem är egentligen julens huvudperson? spelar kvitta jag hatar julen alla dess äckliga små tomtar o så måste man köpa julklappar till alla dyrt är de också
joppe Posted December 22, 2005 Report Posted December 22, 2005 Tomten vs Jesus Vem är egentligen julens huvudperson? kalle anka
z0_ Posted December 23, 2005 Report Posted December 23, 2005 Nu kommer ni säkert tycka att jag är tråkig, men jag vill inte se spektaklet överhuvudtaget... Just när man kände att MMA började anses som en seriös idrottsform, efter insatser från olika aktörer och organisationer, för att inte tala om M&A/rallarsving mfl. Det sista jag vill se då är sån här skit, för att inte tala om supandet i början på TUF säsong1, Thrashtalk alá Wrestling, Shamrock´s och Ortiz´s "nästanslagsmål" vid UFC 56 osv. Börjar bli för mycket cirkus helt enkelt. Men om jag bara leker med tanken... Persson och Reinfeldt kanske? Nimrod Helt riktigt det du säger NIMROD! För att MMA ska ses som en seriös sport och inte "organiserat slagsmål" så måste man hålla bort all cirkusverksamhet. Visst vore det jävligt kul att se Snipes gå en match . Det är kul att MMA har blivit en publiksport så den växer, men UFC måste passa sig så dom inte förstör det dom nu under en tid byggt upp.
losec Posted December 24, 2005 Author Report Posted December 24, 2005 Nu kommer ni säkert tycka att jag är tråkig, men jag vill inte se spektaklet överhuvudtaget... Just när man kände att MMA började anses som en seriös idrottsform, efter insatser från olika aktörer och organisationer, för att inte tala om M&A/rallarsving mfl. Det sista jag vill se då är sån här skit, för att inte tala om supandet i början på TUF säsong1, Thrashtalk alá Wrestling, Shamrock´s och Ortiz´s "nästanslagsmål" vid UFC 56 osv. Börjar bli för mycket cirkus helt enkelt. Men om jag bara leker med tanken... Persson och Reinfeldt kanske? Nimrod Helt riktigt det du säger NIMROD! För att MMA ska ses som en seriös sport och inte "organiserat slagsmål" så måste man hålla bort all cirkusverksamhet. Visst vore det jävligt kul att se Snipes gå en match . Det är kul att MMA har blivit en publiksport så den växer, men UFC måste passa sig så dom inte förstör det dom nu under en tid byggt upp. Det hela tar vi i så fall i en annan tråd. Här letar vi bara roliga matcher.....
Kanna Posted December 24, 2005 Report Posted December 24, 2005 AFA vs NSF Kanske inte en helt PK match men det hade nog blivit bra TV.
losec Posted December 24, 2005 Author Report Posted December 24, 2005 AFA vs NSF Kanske inte en helt PK match men det hade nog blivit bra TV. I en bur av taggtråd!
Anders Posted December 24, 2005 Report Posted December 24, 2005 Britney Spears vs Kevin Federline with the ante: Her money Pamela Anderson vs Carmen Electra (oh, sorry, det var ju i majsvällingbrottning jag ville se dem). Ashton Kutcher vs Bruce Willis...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.