Jump to content

Din kurator i datorn???

armywoman

Recommended Posts

Posted

O´hoj alla!

Kom på att vi behöver en gemensam terapitråd här på forumet där man kan skriva av sig dagens jämmer & elände i sin oglamourösa vardag... Stora som små problem som stör... Och rubbar sinnesstämningen... Alltid skönt att gnälla av sig utan att någon hör... Och sen skratta åt varandras elände!

Är ni på?!?!? Sätt igång & bröööla ut allt som stör!!! ;)

Jag börjar:

Idag har det varit ett inferno utan dess like på jobbet som nådde sitt kulmen typ nu (därav panikskapandet av denna tråden, jag behöver akut terapi!!!) och jag sitter här & inser att min arbetstid är till 19.30 ikväll & undrar hur man överlever fram tills dess... Hela dagen har varit hemsk!!! Orkar inte ens förklara för er, då förstår ni!!! -Gah!

/Armywoman (som efterlyser lite mera drag på forumet som får en att skratta åt sjuka händelser i vardagen!)

Posted

Med risk för att bli slagen på fingrarna så skriver jag ändå detta...

Jag kan uppmuntra dig lite med en rolig/äcklig händelse som drabbade mig och mina kompisar i helgen.

OBS KÄNSLIGA LÄSARE FÖRVARNAS!!!!

Okej here we go...

Det är fredag natt och jag och ett kompisgäng har precis kommit hem från krogen, dock saknas en av de tappra hjältarna. 25 minuter senare ringer personen och undrar om han och en tjej får sova hos mig... det är okej svarar jag ovetande om vad detta svar innebar.

När de väl kommit på plats står det fullständigt utom tvivel vad de ska syssla med och ingen av oss vill höra/se detta spektakel så vi kilar över till min granne och trynar där.

Dagen efter återvänder vi till min kära lägenhet och finner polaren i sängen, ensam. Vi slår oss ner i soffan och pratar om föregående dag och nattens händelser. Helt plötsligt utbrister en polare ett glädjetjut och håller nöjt upp en vit BH. Vi skrattar åt detta och tråkar "den lyckliga" polaren för att han behöll en souvenir.

I denna vevan står det också klart att "den lycklige" inte kan hitta sin mobiltelefon och lägenheten vänds upp och ner i sökandet efter telefonen.

Under sökandat finner vi, och det är nu det hela börjar:

1 par dam jeans

1 brandgul t-shirt

1 grå tröja

1 par svarta string med innehållande avföring

1 Canadian goose jacka, tjejmodell

men ingen mobil...

Efter att vi kastat trosorna och pendlat mellan spykänsla och en extremt stort garv över hur äcklig tjej han släpat hem börjar vi så smått fundera på vad hon hade på sig när hon gick hem... jag upptäcker då att jag saknar:

1 par jeans

1 gul domartröja (fotboll)

1 north face jacka

Irriterad över det faktum att hon tog mina kläder i stället för sina egna slår jag mig ner i soffan igen. En polare kommer på att vi inte letat efter mobilen under sängen och denna lyfts bort. Genast utbrister de i ett unisont: Åh fy fan!!! Man vet att man inte borde titta men ändå är man nyfiken så jag traskar dit för att kolla. På golvet ligger en helt blodig tampong... Jag känner mig nu oren att vistas i min egen lägenhet, vem fan vet vad mer som skett där...

Eftersom vi även ska ut på lördagkvällen är vi ganska intresserade att få tillbaka mina kläder + polaren mobiltelefon och att bli av med tjejens kläder. Ett idogt dektektiv arbete sätter nu igång och efter någon timme har vi lokaliserat monstret i fråga. På kolonn kör vi dit, säkrar terrängen och förbereder ett inbryt... nåja vi åker dit i alla fall och ringer på. Vi har fått reda på att tjejen ska finnas på platsen tillsamman med sin farmor och farfar och mycket riktigt det gör hon.

Vi ber då mycket vänligt att få tillbaka mina kläder och polarens mobil vilket vi får. Det anmärkningsvärda i detta är att hon verkar ta det hela som om det är något normalt, ungefär som detta händer varje helg... naturligtvis frågade vi också vad hon sysslat med men fick inga vidare bra svar.

När polaren senare ska ringa på sin mobil ser han mycket frågande ut och säger: nej men vad i h-vete??!!

Det framkommer då att hans telefonlista är totalt borta och istället ligger nu tjejens lista där. Vi ringer då upp tjejen och börjar pressa henne rejält. För att än mer understryka att hon är en sjuk person säger hon då att hon inte vet vad vi pratar om och att hon varit i USA dagen innan.

Samtalet avslutas med att vi talar om för henne att hon är en sjuk kleptoman mytoman och att hon borde söka hjälp, hon håller med.

Lägenheten är nu rejält städad och vissa fler fynd har gjorts, hittade hennes hus nyckel, ett dubbelpaket kondomer och i MIN nessesär låg det ett tampong paket med en oanvänd tampong i. En kul/jävligt tråkig grej med kondomerna är att ingen av dessa användes under natten... :clap:

Posted

@Alfie

:clap:

Min ruggiga mentalhärdsmältardag har just bleknat några nyanser i jämförelse med din/er helg som mer gick i typ 4 nyanser av brunt!!! Haha! Sjuuuk story!

/ Din missionsvän Armywoman :blink:

Posted

Jag har precis på ett helt idiotiskt sätt slarvat bort värden för 10 miljoner kronor i min familjs lilla företag. Det känns inte alls bra. Jag bara inte tänkte mig för, det tog 3 sekunder.

Om jag bara hade något att skylla på, men det har jag inte. Hjärnsläpp.

Visserligen är det bara pengar, men 10 miljoner kronor är faktiskt ganska mycket pengar.

Posted
Den där tjejen hade nog inte alla hästar i hagen! :D

Eller: "Hjulet snurrar, men hamstern är inte där"

Posted

För att visa att det är fler som har en lite dålig dag idag så kan jag dela med mig av min miserabla skitdag.

Den började ganska lätt med att den jäv'a bussen körde så långsamt att jag missade min pendel, detta gör att jag även missar rätt tunnelbana och kommer tio miuter för sent till lektion.

Nu ska vi väga en massa små koppar med NaOH som har stått i värmeugn över natten (vi ska mäta mängd upptagen CO2 mm), givetvis så är kopparna för små så att det har kommit över lite. Detta gör att hälften av alla små plastkoppar sitte fats i plåten och måste bli våldade för att komma av, då trillar det ut en massa pellets, och när ordern är att mäta med en micrograms noggranhet kan ni förstå hur det experimentet gick.

Detta följ av en timmes astråkig geomgång av allas resultat, där min grupp upptäcket att vi räknat helt fel.:(

Efter lunch

Nu sitter det 30 pers i en datasal som är gjord för max 15 i 2,5 timmar och bråkar med exel. Vi ska göra en massa grafer över CO2 fluxer i olika lådor mm, vilket jag ser som biokemi. Frågorna som ska besvaras är mycket skumt och extremt tvetydigt formulerade, och givetvis finns det inga instruktioner på hur vi ska göra detta i exel, vilket gör att ungefär 15 min sammanlagt går åt till att faktiskt studera resultatet som labben är till för, resten av tiden går åt till att bråka med allt möjligt som krävs för att kunna göra labben. Behöver jag säga att folk i hörnet där jag satt höll på att kvävas bokstavligen av syrebrist?

Detta låter kanske inte så illa, men orsaken till att jag valde geovetenskap är för att slippa just biokemin eftersom jag tycker att det är astråkigt men ändå vill ha denn praktiska naturardelen.

Och på vägen hem stör jag mig naturligtvis på de 90% :D dumhuvuden som stockholm består av och kommer fram till att jag mycket starkt ogillar (för att inte säga avskyr) den jävla stad som jag nu bor i.

Ber om ursäkt till alla som kan ha tagit illa upp.

Posted

Kan väl ta en episod jag råkat ut för nyligen.

I två veckor har vi i Biologi och Kemi jobbat med havet. Det har mätts, analyseriats, exprimenterat in i döddagar. allt detta genererar en massa papper.

Så kommer dagen då allt skall sammanställas till en utförlig labbrapport.

Jag jobbar i två tre timmar med den. ögonen bokstavligen blöder.

Och. Så. Blir. det. STRÖMAVBROTT.

datorn fular sig något brutalt och när den startar igen märker ajg att rapporten har blivit raderad, tillsammans med halva låtarkivet och annat smått och gott.

Så klockan 01:00 på natten blir jag återigen tvunga att sätta mig med tre timmars intensivt skrivarbete igen.

Jag kunde lägga mig klockan 05:20.

klockradiojäveln ringer 0700. två timmars sömn. Hurra och Jubel!

Morgonen börjar med att jag missar bussen, varpå jag tar cykeln till skolan.

Kommer tillskolan i tid och lämnar in rapporten i tid.

Men på grund av den lill sömnen är jag knappt vid medvetnade under matten, och missar en ap-viktig genomgång.

När jag kom hem efter skolan upptäcker jag att jag glömt mobilen i skåpet. Yeesss...

Kort sagt:

Datorer ÄR onda.

Posted

Den där tjejen hade nog inte alla hästar i hagen! :blink:

Eller: "Hjulet snurrar, men hamstern är inte där"

Skulle vilja säga att hjulet snurrade men hamstern hade dött... sjuk människa i alla fall!!

Posted

Kom till jobbet i morse på ovanligt gott humör, fåglarna kvittrade solen sken etc... Ja ni vet.

Kliver in och byter om till arbetskläder, tar mig en kopp kaffe och ställer mig och läser tidningen och bara myser lite allm'nt i värmen från det nyss påslagna stekbordet.

Det är först då jag slänger ett hastigt öga på dagens mény, torsdag = pannkakor och ärtsoppa, pannkakor är min värsta fiende i denna värld! Det går inte att med ord beskriva hur mycket jag avskyr pannkakor! ...seriöst det går inte... :unsure:

En lätt panik sprider sig i kroppen just pga att jag vet att folk som jobbar med annat än mat felaktigt tror att pannkakor är gott.

Jag börjar den 5 timmar långa ångestattacken lite enkelt med att trycka min "korv" mot stekbordet av misstag då jag ska tända gaslågan till ärtsoppan, iofs så fanns det ett par byxor mellan honom och den varma ytan men det blev ändå en liten krigsdans och en och annan svordom om pannkakor och andra sorters wmd.

Därefter så skönjer jag en liten ljusning i mörkeret, pannkakssmeten var redan klar och stog färdig för stekning i svalen så den åkte fram och slevades upp i tillbringare för att lättare apliceras på stekbordet.

Olja och såsbas hälldes i stekbordet och jag var beredd på att steka första laddningen pannkakor denna torsdag, enda kruxet med stekbordet är att det inte är särskilt rakt... Om man inte balanserar stekbordet med sin lediga hand när man häller i smeten så ser varenda pannkaka ut som en geografisk översikt av sverige, mao avlånga smala och med en lätt böjj bort från den varmaste punkten.

Balanserandet hällandet och det hala köksgolvet resulterade i en vacker liten vurpa som placerade ca 1,2 liter pankakssmet i mitt ansikte, min vänsterhand i en liten sjö med varm olja, och min fot i en hink fylld med diverse slask från stekbordet blandat med olja och grisvatten.

Det vart en lång stunds svärande och fräsande även efter detta innan jag återvände till pannkaksstekandet igen, denna gång så använde jag ju förståss en nydiskad stekspade som fortfarande var blöt på bladet.

För de av er som inte vet vad som händer när en vattendroppe kommer i kontakt med varm olja så kan det beskrivas ungefär såhär "vattendroppen nuddar den varma oljan som inte gillar vattendroppen, oljan värmer därför upp vattendroppen till skållhet, siktar noga och skjuter honom i första bästa förbipasserandes öga" efter detta så slapp jag göra illa mig mycket mer för den här dagen, istället så stog jag där och stekte pannkakor non stop resten av tiden, otroligt skittråkigt och väldigt frustrerande.

I vanliga fall så älskar man att se mäniskor äta och tycka om det man lagar åt dom, men varje pannkakstorsdag så står man och hoppas att dom ska sätta i halsen :banana

Posted

Lockwed:

Sweet Cheesus! Det låter som en av Gösta Ekmans katastrof-scener i "Morrhår och ärtor"!!!

(förvisso inte i ett kök, men ändå...)

Fick du någon stillande virre när du kom hem då? *trösta*

Posted
Hammers i konkurs.... 8-/

Leksand sist i elitserien.... :banana (Ingen KK i alla fall)!

Synd att ett Halmstad-lag konkar, men de kunde nästan skylla sig själva tycker jag... :=o

Posted

bara en rent almän sak som platsar i denna tråd:

Det finns få saker som är lika psykande som att bli omsprungen av en gravid kvinna, (med 7 veckor kvar till förlösning), som tar sig uppför ett berg på mindre än halva tiden än en själv och inte ens är anfådd på toppen medan jag mfl ligger och kippar efter luft alldeles slut.

Posted
bara en rent almän sak som platsar i denna tråd:

Det finns få saker som är lika psykande som att bli omsprungen av en gravid kvinna, (med 7 veckor kvar till förlösning), som tar sig uppför ett berg på mindre än halva tiden än en själv och inte ens är anfådd på toppen medan jag mfl ligger och kippar efter luft alldeles slut.

Det gick inte så bra för grabbarna i band of brothers i början heller när de sprang uppför kurahee...

... men det gick ganska hyffsat för en del av dem ändå... dock inte alla bör väl tilläggas...

Posted

Raderade massa skräpinlägg om stockholmare mm.

Håll er till ämnet.

//Yman, BlåGul

Posted

Vaknade i morse tänkte jag hoppar frukosten och tar lunch direkt knallar bort till kylen, tar ur mina goda fiskbullar på burk tappar den på tån :D känner efter att de blir nog en piss dag så ja går och lägger mig igen och går upp 3 timmar senare fiskbullsburkjävel :winner:

Posted

Ja gissa vad jag har gjort idag... :banana

Jag har iaf inte skadat mig allvarligt och jag lyckades tom smita på dass och läsa icas reklamblad.(fö mycket spännande)

Men nu börjar dom nervösa ryckningarna i fingrarna släppa så nu ska jag ta mig en corona och titta på lite simpsons.

• 3 weeks later...
Posted

Inom loppet av 3 dagar lyckades ja elda upp tjejens bil alltså helt brämma ut den, samt åsamka en tjejkompis bruten käke på 2 ställen krossad haka 5-7 söderslagna tänder, och ett par stygn i gakan o spräckt läpp... :lol:

Posted

Fick reda på att de pengar jag lovats muntligt tre gånger kommer ungefär då flygande grisar siktas i en av helvetets snöstormar. Inte en sportkeps. Decemberbudgeten sket sig rätt rejält. Fick låna av en vän som har det bättre ställt - gillar inte att låna. Tacksam som fan ändå förstås ;)

Egen kommentar: ROOOOAAAAAIGH! Avreagerar mig efter förmåga.... :-(:lol:

/Edit: Wigurt - wtf?! Vågar jag be om mer inggående beskrivning av händelseförlopp...?

Posted
Fick reda på att de pengar jag lovats muntligt tre gånger kommer ungefär då flygande grisar siktas i en av helvetets snöstormar. Inte en sportkeps. Decemberbudgeten sket sig rätt rejält. Fick låna av en vän som har det bättre ställt - gillar inte att låna. Tacksam som fan ändå förstås ;)

Egen kommentar: ROOOOAAAAAIGH! Avreagerar mig efter förmåga.... :rolleyes::lol:

/Edit: Wigurt - wtf?! Vågar jag be om mer inggående beskrivning av händelseförlopp...?

Den stackars tjejen: jag, en polare och en tjejkompis hade varit på fest så skulle vi ta oss hem till min polare han bor typ 1 km ¨där ifrån, han börjar att cykla med mig bak på fotpinnarna och tjejen fram på fotpinnarna (han har en sån där BMX) men de blev inget bra för han va för full för att cykla så ja fick ta över de ansvaret, jag cyklar polaren bak på fotpinnarna och tjejen fram sittandes på styret med fötterna på fotpinarna. När de är ca 25 meter kvar till lägenheten cyklar ja över en mindre ojämnhet i asfalten så hon stuper framåt utan att ta i händerna och slår ansiktet rakt i asfalten så vi ringer till ambulansen för fick helt plötsligt ett överbätt som hon aldrig haft förut.

Den uppeldade bilen! : skulle skjussa tjejen (inte samma tjej som åkte med cykeln) till skolan på morronen så jag går ut och startar bilen för att den ska bli varm o go går in igen och gör mig klar, kommer ut och hela bilen står i lågor brandkåren kommer sliter ut slangarna till sprutan men inser tillsut att pumpen till vattnet är paj (!) så de slutar med att de står 3-4 brandmän med varsin handeldsläckare och slrutar på bilen, anledningen till att bilen började brinna va tydligen kupé fläkten osm tagit eld och spridit sig i resten av bilen, hela bilen va utbränd.

Häldelserika 2 dagar

kallas numera för Fredde förgöraren :-(

Edit: förövrigt så får hon leva på flytande föda i 6 veckor :rolleyes::rolleyes:

Posted

Blev inkallad till personal för ett par tre veckor sedan. Fick reda på att företaget gjort fel och jag fått ett avdrag som plus på lönen och numer är skyldig 22000 spänn.

I förra veckan, en vecka innan jul, typ fick jag ett vackert litet brev hem där det stod att dessa 22000 skulle dras på de tre kommande lönerna.

Ähhh, nej, jag har inte en månadslön på ca 100000. Suck!

Posted

Och detta märkte du inte ens när du fick det?

Blev inkallad till personal för ett par tre veckor sedan. Fick reda på att företaget gjort fel och jag fått ett avdrag som plus på lönen och numer är skyldig 22000 spänn.
Posted
Och detta märkte du inte ens när du fick det?

Låter litet märkligt, kan hålla med om det.

Felet uppstod i samband med att jag bytte jobb från ett tvåskiftsjobb till ett ständigt nattjobb. Förväntade mig en ökning på sådär 3000 spänn i månaden bara genom detta. Hade ingen anledning att misstro min arbetsgivare.

Det tråkiga är att jag oförskyllt blev utpekad som någon sorts brottsling, löneadm erkände inför mig och fack att det var han som kodat fel och jag blir bestraffad.

Nädå, det är inte synd om mig på nåt vis, blir bara förbannad över sättet att lösa problemet.

Posted

I förra veckan, en vecka innan jul, typ fick jag ett vackert litet brev hem där det stod att dessa 22000 skulle dras på de tre kommande lönerna.

Ta kontakt med facket... ytterst tveksamt att det kan göra så där hipp som happ.

/J

Posted

Ta kontakt med facket... ytterst tveksamt att det kan göra så där hipp som happ.

/J

Har en process på g, det ordnar sig nog med tiden.

Det är väl bara att inse att man kanske borde ta en rejäl funderare över vad man vill ägna sig åt i framtiden.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...