SFC Johansson Posted October 20, 2005 Report Posted October 20, 2005 Jag postade följande förfrågan i tråden: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=18299 Där jag efterfrågade en dansk dokumentärfil..... denna tråd raderades. Inga nedladdningslänkar eller något postades av någon. I nedanstående tråd så efterfrågas en svensk dokumentärfilm. Denna tråd är mycket lång och innehåller även direkta nedladdingslänkar och mycket "värre" diskussioner om man ser till upphovsrättslagen än i min tråd. http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=3282&hl=blod+bajs Motiveringen jag fick till att min tråd stängdes var att den uppmanade till lagbrott. Jag köper detta argument, vill man följa en stenhård policy ang upphovsrättslagen så kommer jag givetvis följa detta i fortsättningen. Men var vänliga att agera konsekvent i fortsättningen. Tack för ett bra forum i övrigt. SFC J Quote
Forumsledning Kimster Posted October 20, 2005 Forumsledning Report Posted October 20, 2005 Tja ja jo.. nu var det bara 2 år sen den startades och ca1 år sen något "matrial" erbjöds "direkt" på forumet via kontakt eller länk.. Vi har ändrat i våra regler sen dess. Nu har heller ingen sagt nått där heller på ett drygt ett halvår.. så ja.. det har inte funnits något direkt behov att låsa den längre, delvis pga av åldern men även för att de bedrevs diskussion rörande om filmen i allmänhet. Så den tråden kan vi ställa tillbaka i hyllan, det kommer inte delas ut något där ändå. Konsekvent är bra att vara, och vi tar åt oss den kritiken. Vi är inte felfria, och det händer lätt att någon tråd missas eller glöms bort. Men samtidigt betyder det inte att bara för att en tråd gör fel så rättfärdigar det att man skapar en likadan. Väll mött och välkommen till ett "söndermodererat forum" ..som jag läste nånstans.. långt där "nere" /Kimster en i mängden. Quote
SFC Johansson Posted October 20, 2005 Author Report Posted October 20, 2005 Ok, jag köper din förklaring Innan jag postade min request så gjorde jag en sökning efter liknande trådar för att kolla praxis. Det var därför jag vågade mig på detta lagbrott Men precis som du skriver kan ju reglerna ändras över tiden. Quote
Ing Posted October 21, 2005 Report Posted October 21, 2005 Ok, jag köper din förklaring Innan jag postade min request så gjorde jag en sökning efter liknande trådar för att kolla praxis. Det var därför jag vågade mig på detta lagbrott Men precis som du skriver kan ju reglerna ändras över tiden. Jag rekommenderar särskilt §16 i Reglerna. Ta resten på samma gång. Quote
SFC Johansson Posted October 21, 2005 Author Report Posted October 21, 2005 (edited) Jag rekommenderar särskilt §16 i Reglerna. Ta resten på samma gång. Diskussionen var i princip avslutad i post nr 3 i denna tråden. Ditt inlägg uppfattar jag mest som drygt och helt onödigt . Edited October 21, 2005 by SFC Johansson Quote
Erik_G Posted October 21, 2005 Report Posted October 21, 2005 Jag rekommenderar särskilt §16 i Reglerna. Ta resten på samma gång. Diskussionen var i princip avslutad i post nr 3 i denna tråden. Ditt inlägg uppfattar jag mest som drygt och helt onödigt . Ju drygare, desto längre räcker tråden.. som Yes ungefär.. "Nya dryga Ing, räcker till minst 6 poster per tråd" Tänk om det funnes några moderatorer som kunde städa och radera i trådarna.. vad mycket bättre det hade blivit då /Erik ger Kimster lite att jobba med Quote
Sir Vival Posted October 21, 2005 Report Posted October 21, 2005 Jag rekommenderar särskilt §16 i Reglerna. Ta resten på samma gång. Diskussionen var i princip avslutad i post nr 3 i denna tråden. Ditt inlägg uppfattar jag mest som drygt och helt onödigt . Jättebra att ha en smartass-attitude mot en moderator som helt ny medlem... Välkommen, hoppas du blir långvarig! Quote
SFC Johansson Posted October 21, 2005 Author Report Posted October 21, 2005 (edited) Jo jag är en nog tyvärr en smart-ass, dock en ganska snäll sådan . Tror dock inte jag blir utkastad så länge som jag är saklig och inte otrevlig. Borde kanske inte posta detta heller..... förlänger en råd som redan borde vara död. Får väl låta en moderator få sista ordet så alla blir nöjda . Nehe jag får väl rätta in mig i ledet som ny medlem i fotsättningen hehe. Någon moderator får gärna kasta denna tråden, jag fick ett bra, sakligt och vänligt formulerat svar från Kimster. Det var jag nöjd med. Så denna tråden kan kastas i papperskorgen nu. Edited October 21, 2005 by SFC Johansson Quote
Ing Posted October 21, 2005 Report Posted October 21, 2005 Jo jag är en nog tyvärr en smart-ass, dock en ganska snäll sådan . Tror dock inte jag blir utkastad så länge som jag är saklig och inte otrevlig. Borde kanske inte posta detta heller..... förlänger en råd som redan borde vara död. Får väl låta en moderator få sista ordet så alla blir nöjda . Ditt gnälliga inlägg var bättre innan du ändrade det....;) Quote
SFC Johansson Posted October 21, 2005 Author Report Posted October 21, 2005 Jo jag är en nog tyvärr en smart-ass, dock en ganska snäll sådan . Tror dock inte jag blir utkastad så länge som jag är saklig och inte otrevlig. Borde kanske inte posta detta heller..... förlänger en råd som redan borde vara död. Får väl låta en moderator få sista ordet så alla blir nöjda . Ditt gnälliga inlägg var bättre innan du ändrade det....;) Hehe, yepp skål på det . Vi lägger ner detta. ber om ursäkt för att jag drygade mig tillbaka. Är väl för van att få sista ordet som chef hehe Lås o släng denna tråden så skärper jag mig i fortsättningen. Quote
Ing Posted October 21, 2005 Report Posted October 21, 2005 Jo jag är en nog tyvärr en smart-ass, dock en ganska snäll sådan . Tror dock inte jag blir utkastad så länge som jag är saklig och inte otrevlig. Borde kanske inte posta detta heller..... förlänger en råd som redan borde vara död. Får väl låta en moderator få sista ordet så alla blir nöjda . Ditt gnälliga inlägg var bättre innan du ändrade det....;) Hehe, yepp skål på det . Vi lägger ner detta. ber om ursäkt för att jag drygade mig tillbaka. Är väl för van att få sista ordet som chef hehe Lås o släng denna tråden så skärper jag mig i fortsättningen. Quote
Recommended Posts