Pego Posted August 11, 2005 Report Posted August 11, 2005 vagnarna på La01 rullade runt 400 mil! vet inte hur mycket de rullar hemma under ett utbildningsår, men jag har svårt att se att de rullar så mycket. <{POST_SNAPBACK}> 140 mil får vagnarna rulla ett utbildningsår, så det är en ganska stor ökning Quote
arune Posted August 12, 2005 Report Posted August 12, 2005 Jo det stämmer, alltså klimatet o miljön. Knappast användandet då personalen är extremt kunnig samt att de inte används så ofta!! De första vagnarna roterade hem efter ett drygt halvår. Vet dock inte om de har samma därnere nu som vi hade på 2:an eller om de bytt ut dem med? <{POST_SNAPBACK}> Under LA03 har inga vagnar bytts ut, de som är här fungerar för det mesta mycket bra. Jag vet inte anledningen till varför de tog hem de vagnar de tog hem, visst, bärgaren var ju kaputt, men de andra? Min gissning är att industrin ville ha dem för att testa hur de klarat av klimatet. Just nu har jag dock fel på riktsystemet på en Bravo-vagn, jag har felsökt en del nu men kommer ingen vart, det blir nog till att kastbyta lite delar (Motorstyrelektronik och/eller torndator). /Runeson, tornmek LA03 (Hemåt det bär...) Quote
optimus Posted August 12, 2005 Report Posted August 12, 2005 vagnarna på La01 rullade runt 400 mil! vet inte hur mycket de rullar hemma under ett utbildningsår, men jag har svårt att se att de rullar så mycket. <{POST_SNAPBACK}> 140 mil får vagnarna rulla ett utbildningsår, så det är en ganska stor ökning <{POST_SNAPBACK}> utom då våran vagn där trippmätaren hängde sej vid ett visst antal km. man var tvungen att vrida lite manuellt på den för den skulle funka igen men de råkade jag glömma bort ibland Quote
Patrik Posted August 13, 2005 Report Posted August 13, 2005 Är det någon som blivit uppringd utav blivande Plutonchef än? sitter själv vid telefonen 24/7. Quote
GeBe Posted August 18, 2005 Report Posted August 18, 2005 (edited) 130, sen kostar det MASSOR för kompanierna. Värt att tänka på är dock att de var i princip fabriksnya då de skickades ut, att ge dem den där fina, slitna, patinan går ganska fort... Sen e det klart, bandgående fordon har inte direkt samma livslängd som hjulgående... EDIT: Upps, undrans om man ska läsa båda sidorna innan man svarar... Edited August 18, 2005 by GeBe Quote
optimus Posted August 20, 2005 Report Posted August 20, 2005 Är det någon som blivit uppringd utav blivande Plutonchef än? sitter själv vid telefonen 24/7. <{POST_SNAPBACK}> ja jag undrar också det! hade nått konstigt missat samtal från 08-landet på telefonen. Quote
Jönsson Posted August 30, 2005 Report Posted August 30, 2005 Idag blev jag uppringd. Han nämnde att dom ville ha nytt folk och inte såna som redan har varit ute på flera missioner. Quote
Lindvall Posted August 30, 2005 Report Posted August 30, 2005 Låter märkligt. Dom brukar vilja ha en blandning av äldre & yngre, yxor & pinkisar men det är väl därför ingen ringt mig då Idag blev jag uppringd.Han nämnde att dom ville ha nytt folk och inte såna som redan har varit ute på flera missioner. <{POST_SNAPBACK}> Quote
Pego Posted August 30, 2005 Report Posted August 30, 2005 Är det någon som blivit uppringd utav blivande Plutonchef än? sitter själv vid telefonen 24/7. <{POST_SNAPBACK}> ja jag undrar också det! hade nått konstigt missat samtal från 08-landet på telefonen. <{POST_SNAPBACK}> Dom ringer från 018-landet och inte 08-landet ;) Quote
Bigskill Posted August 30, 2005 Report Posted August 30, 2005 Blev intervjuad till LA05 Liberia idag! Besked om 2 veckor! Quote
Jönsson Posted August 30, 2005 Report Posted August 30, 2005 Låter märkligt. Dom brukar vilja ha en blandning av äldre & yngre, yxor & pinkisar men det är väl därför ingen ringt mig då Idag blev jag uppringd.Han nämnde att dom ville ha nytt folk och inte såna som redan har varit ute på flera missioner. <{POST_SNAPBACK}> <{POST_SNAPBACK}> Mycket möjligt att jag missförstod, man blir ju lite uppjagad när man hör att det är en kille från försvarsmakten som ringer Sen sa han en grej om att denna missionen skulle förlängas och då kom vi inte hem förrän månadsskiftef nov/dec om jag förstod han rätt. Quote
optimus Posted August 30, 2005 Report Posted August 30, 2005 Idag blev jag uppringd.Han nämnde att dom ville ha nytt folk och inte såna som redan har varit ute på flera missioner. <{POST_SNAPBACK}> ja då får man börja vakta telefonen och hoppas då B) Quote
Bigskill Posted August 30, 2005 Report Posted August 30, 2005 8 månader skulle det bli. Utbildning vecka 5. Så åker man ner vecka 10. Hemma i december. Quote
Jax Posted August 31, 2005 Report Posted August 31, 2005 8 månader skulle det bli. Utbildning vecka 5. Så åker man ner vecka 10. Hemma i december. <{POST_SNAPBACK}> v.11 eller v.12 sa de till mig. Quote
kvalificerad gäst Posted August 31, 2005 Report Posted August 31, 2005 Kolla FM vakans-sida...befattningar för LA05 ligger ute! Quote
wigurt Posted August 31, 2005 Report Posted August 31, 2005 Jag blev ringd idag men hade inte tid just när han ringde bad honom ringa senare får se ifall han ringer runt 19 skulle han ringa igen. Quote
Lindvall Posted August 31, 2005 Report Posted August 31, 2005 Alla verkar bli uppringda utom jag. Min vanliga tur... Är det en Yoff som ringer eller är den en såndär "civil snubbe" som ställer frågor i 45 minuter? Quote
wigurt Posted August 31, 2005 Report Posted August 31, 2005 Va en kapten som ringde mig och ställde en massa frågor...vilka tjänster frågade han er andra om? Quote
Hornet Posted August 31, 2005 Report Posted August 31, 2005 fick samtal av en Löjtnant som frågade om mina tekniska kunskaper någon annan skulle ringa up i kväll eller imorgon Quote
Pete Posted August 31, 2005 Report Posted August 31, 2005 Jag blev uppringd och han frågade lite om kunskaper osv. Skulle höra av sig ikväll eller imorron. Quote
wigurt Posted August 31, 2005 Report Posted August 31, 2005 Jag fick prata länge...är de bra eller dåligt? måste vara bra :P hoppas hoppas--------> Quote
paananen Posted August 31, 2005 Report Posted August 31, 2005 Angående vakanserna; använder man Ra195 i Liberia? Skulle det då vara på signalC? Och vad är en Ra195 ALE? Mystiskt tycker jag... Quote
optimus Posted September 1, 2005 Report Posted September 1, 2005 Alla verkar bli uppringda utom jag. Min vanliga tur... Är det en Yoff som ringer eller är den en såndär "civil snubbe" som ställer frågor i 45 minuter? <{POST_SNAPBACK}> nä du är inte ensam =/ hoppas dom ringer snart, nån som vet ungefär hur länge dom håller på å ringa folk?? Quote
King Kill Posted September 1, 2005 Report Posted September 1, 2005 Jag blev uppringd i går kväll Tackade dock nej, mest pga av flickvännen. Känns väl sådär för det hade varit jävligt kul om man fick åka, men tjejen var glad när jag berättade det iaf Skoj att få veta att nån vill ha mig iaf. Quote
alfie Posted September 1, 2005 Report Posted September 1, 2005 Alla verkar bli uppringda utom jag. Min vanliga tur... Är det en Yoff som ringer eller är den en såndär "civil snubbe" som ställer frågor i 45 minuter? <{POST_SNAPBACK}> Brukligt är att det är Plutonchef på respektive pluton som rekryterar sitt folk. Quote
Guest Free Willy Posted September 1, 2005 Report Posted September 1, 2005 Då har man blivit uppringd. Mycket bra att vara attraktiv på marknaden. Sambon blev ledsen...men det är smällar man får ta. Quote
EMK Posted September 1, 2005 Report Posted September 1, 2005 (edited) Då har man blivit uppringd Lyckost.......... Edited September 1, 2005 by EMK Quote
Born Posted September 1, 2005 Report Posted September 1, 2005 Tackade nej, området och uppgifterna lockade inte. Men kul för er som åker, hoppas ni får en trevlig vistelse. Quote
Lindvall Posted September 1, 2005 Report Posted September 1, 2005 Alla verkar bli uppringda utom jag. Min vanliga tur... Är det en Yoff som ringer eller är den en såndär "civil snubbe" som ställer frågor i 45 minuter? <{POST_SNAPBACK}> Brukligt är att det är Plutonchef på respektive pluton som rekryterar sitt folk. <{POST_SNAPBACK}> När dom ringde mig ang LA03 va det en civil snubbe som ringde. Han visste inte ett skit om militären överhuvudtaget och ställde endast "formulärfrågor" Säg tre bra resp dåliga saker om dig själv osv... Quote
Recommended Posts