Haegg Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Nu lär jag väl tampa på någons tår, men det är det värt. På vampyrlajvet Jönköping by Nights sajt finns en sida där olika handtecknen som används i lajvet visas. Jag ser fram mot ett snabbt införande av dessa tecken i FM. http://fraggelrock.sverok.net/art_disciplin.html Detta är stor humor - Vem vill inte slänga iväg: Eyes of Chaos eller ... Voice of Lunacy
Guest Elstot Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Vad är det för människor som åker på Vampyrlajv?
Guest Lt. Payne Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 @Uttern Man ska nog vara vampyr för att fatta det.. ;)
ABP Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Förklarar varför vampyrenas framgångar inte varit så stora de senaste 500 åren. De är jubelidioter...
BUCK Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Hur hittar man en sida med handtecken för vampyrer ?
Haegg Posted October 7, 2004 Author Report Posted October 7, 2004 Hur hittar man en sida med handtecken för vampyrer ? ehhm ..jo..eller. Allvarligt talat så tillhör jag en naiv skara människor som tror att om man söker på *ortsnamn*+ "by night" så får man upplysningar om aktiviteter av nöjeskaraktär. Nu kan väl i och för sig det här också räknas som nöje men det är tämligen långt från de ölschapp jag letade efter. Min resa in i låtsasvampyrernas värld började med sajten "Stockholm by Night".
Bamse Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Förklarar varför vampyrenas framgångar inte varit så stora de senaste 500 åren. De är jubelidioter... Med all respekt........ Vet inte om ABP är rätt man att uttala sig..... Har hört rykten om att han ska ha synts springa omkring utklädd till något ur Star Trek så............ :P Måste man se ut som någon intagen på Rättspsyk för att få vara med på vampyrlajvet? ;) Jag vet ju hur jag hade reagerat om jag sett någon sitta och göra detta tecken
Guest J-Star Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Måste man se ut som någon intagen på Rättspsyk för att få vara med på vampyrlajvet? ;) Nej men det underlättar. ;) /J
Lockwed Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Ja de är sanerligen konstiga mäniskor dom där vampylajvarna... Själv föredrar jag att klä ut mig till orch.(och ibland soldat)
Torak Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Jaja, lite Vampire har man ju spelat - dock The Masqeurade snarare an LARP-versionen. Framst for att jag har sett dem som spelar den....
ABP Posted October 8, 2004 Report Posted October 8, 2004 Med all respekt........ Vet inte om ABP är rätt man att uttala sig..... Har hört rykten om att han ska ha synts springa omkring utklädd till något ur Star Trek så............ Nu bör det tilläggas att star trek uniformen faktiskt hade ett M-nummer Så det så
bushman Posted October 8, 2004 Report Posted October 8, 2004 vampyrlajv? en plats där folk sminkar sig med vitt puder i ansiktet och överdoserar kajal, samt bär långa svarta skinnrockar? känner igen det där fast det brukar kallas arvikafestivalen när jag råkar ut för det. fast då är kravet att alla ser ut så, skulle det bara vara det feminina inslaget som ser ut som en pandafamilj, är det nog mer troligt att man hamnat i emmaboda. alt har man hamnat på en konsert med maralyn manson, fast då brukar det vara några kilon spiknitar inblandat också. fast jag gillade tv serien "the kinddred: vampire the masqeurade" som gick på tv 4 för en massa år sen. har haft i åtanke att tatuera symbolen för "the book of nod" i nacken. kan hälsa att de som sitter på rättspsyk ej ser ut som lajvrollspelare, de är mycket mer skrämande än så. (egna erfarenheter från jobb på gamla östra klinikerna i vänersborg.)
Limpan Posted October 8, 2004 Report Posted October 8, 2004 Jag vill se Voice of Lunacy repeteras av 10 patrullkarlar som sitter och trycker bland ormbunkarna på patrullslingan...
JTS Posted October 8, 2004 Report Posted October 8, 2004 Jag vill veta vad som döljer sig bakom dessa fantasifulla namn. Vad betyder de olika kommandona?
Limpan Posted October 8, 2004 Report Posted October 8, 2004 Det här är välkänt bland prsk och span se'n länge. UNSEEN PRESENCE Helt sanslöst roligt ur militär synpunkt. COMMAND
Vargas Posted October 8, 2004 Report Posted October 8, 2004 Talk to the Hand När kommer helikoptern? Jag har tappat en kontaktlins
achilleos Posted October 8, 2004 Report Posted October 8, 2004 Undrar vad vampyrlajvarna tycker om möpar... :P
Fu Dahlberg Posted October 8, 2004 Report Posted October 8, 2004 Jag vill veta vad som döljer sig bakom dessa fantasifulla namn. Vad betyder de olika kommandona? Skulle gissa att det symboliserar olika sorters Magi, vilket är svårt att visulera annars, "by night"´bygger ju på "vamipre" av white wolf, där magi figurerar... Sedan angående Goth-flickor mm, så finns det Panda och det finns smakfullt.... Hittar man någon smakfull gothflicka bland alla pandor, så
Torak Posted October 9, 2004 Report Posted October 9, 2004 Nja, inte direkt magi, utan "disciplines" som drivs (jaja, jag vet....) av vampyrens blod. Protean-krafterna har att göra med marken (vampyren kan bl a sjunka i dvala under marken, o s v), Animalism - otroligt nog - har att göra med djur, Obfuscate hjälper dem att gömma sig, Auspex förstärker sinnena, Presence gör vampyren mer imponerande för andra (inom spelets ramar, alltså - folk som inte lajvar får i stället intrycket "Oooh look, a pillock!"). Finns mycket roligare krafter om man spelar "riktiga" rollspelet i stället för svansa-runt-med-skinnkappa-varianten. En av klanerna har t ex en (i o f s otroligt ovanlig) kraft som låter dem framkalla en demon som anbringar Armageddon....
Born Posted October 9, 2004 Report Posted October 9, 2004 Blir mer och mer orolig för varje ny fakta som kommer fram. Förstår varför man vill sjunka genom jorden ibland.
JTS Posted October 9, 2004 Report Posted October 9, 2004 Talk to the Hand När kommer helikoptern? Jag har tappat en kontaktlins Roligast idag!
Torak Posted October 9, 2004 Report Posted October 9, 2004 Blir mer och mer orolig för varje ny fakta som kommer fram. Förstår varför man vill sjunka genom jorden ibland. RPGs are fun. LARPers are geeks. And not the good kind.
Prickskytten Posted October 9, 2004 Report Posted October 9, 2004 LARPers are geeks. And not the good kind. Du, lajvare äger dig när som helst. Och din morsa också.
Torak Posted October 9, 2004 Report Posted October 9, 2004 Hehehehe....ja, det kan hända, beroende på lajvaren i fråga. Jag känner en del lajvare som visste vad de gjorde, och faktiskt höll på med iaido och sånt också. Känner också en hel del som är... lite smårunda och anser att effektfull strid är att kuta i en cirkel kastandes små papperspilar och ropa "Lightning bolt! Lightning bolt!" :P
Prickskytten Posted October 9, 2004 Report Posted October 9, 2004 Ha ha... Jo, det finns ju som sagt de som kan lite mer än andra, och det gäller inte bara i strid. För övrigt är ju magi väldigt svårt att gestalta på lajv, och jag tycker att det oftast fungerar dåligt med offensiva magier typ "eldboll". Hellre då att typ titta någon i ögonen, vifta lite med handen och säga "dö" än att kasta iväg en kotte "av eld" (motsvarande). På tal om strid så anser jag att det ska undvikas så länge som möjligt. Man bör ju försöka spela på situationen istället för att dra svärd och börja slå direkt (*host*enhörningen*host*). Det ser alltid så krystat ut att slåss med latexvapen.
Torak Posted October 9, 2004 Report Posted October 9, 2004 Ha ha... Jo, det finns ju som sagt de som kan lite mer än andra, och det gäller inte bara i strid. För övrigt är ju magi väldigt svårt att gestalta på lajv, och jag tycker att det oftast fungerar dåligt med offensiva magier typ "eldboll". Hellre då att typ titta någon i ögonen, vifta lite med handen och säga "dö" än att kasta iväg en kotte "av eld" (motsvarande). Aaaaah, kottar.... Utanför sjukan på F21 finns det alltid en massa kottar, och hela plutonen var där för tillpassning av inläggssulor eller något. Någon kastade en kotte, och så brakade storkrig löst. Det var otroligt roligt. Riktigt skoj. Vad gäller latexsvärd: på universitet i Durham har vi (enligt dem) världens äldsta lajv-förening, som jag inte minns namnet på. De har "riktiga" latexsvärd, med pinne i mitten, och de verkar funka riktigt bra. Jag har provat, det går att dunka på ganska duktigt med dem, så striderna ser i alla fall ganska trovärdiga ut. Ja, flrutom att blod och sånt saknas, förstås.
Vargas Posted October 10, 2004 Report Posted October 10, 2004 Allas vår Gudrun försöker sig på vad som verkar vara Voice of Lunacy, men ser beredd ut att snabbt byta till Eyes of Chaos
Panzerfaust Posted October 10, 2004 Report Posted October 10, 2004 @Vargas Jag höll på att kvävas av min öl nu. haha fy f----n va kul. Tänk om lajvarna kunde se det. Funderar starkt på att skicka länken till tråden i mailen som fanns där på sidan.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.