Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tidigare så skrev jag en tråd med anledning av att det gick galet vid min mönstring o inskrivning.

Historien i korthet:

Jag bestämde mig tidigt att jag ville gör lumpen, och då gära vid jägarförband.

Tränade hårt och mönstade i december förra året,

psykologen gav mig en 8:, Styrkan blev en 9:a och cycklingen en 8:a.

Mitt problem var att vid inskrivningen placerade jag mig i ena hörnet av datasalen för att få lung o ro, ovetnandes om att fasaden renoverades utifrån ca 1 meter ifrån mig.

Efter halva stresstestet började en betongborr arbeta och distraherade mig starkt, fick en 0:a på stresset o 5:a på inskrivningen.

Fick 3 olika placeringar men det hela slutade med utb. reserven.

Jag ringde och försökte ändra men beslöt mig tillslut för att ge upp (delvis av rädslan för att ev bli placerad på tjänst som jag absolut inte ville ha)

Nåväl, tiden har gått o jag pluggar nu första året på en civiling. utbildning som kommer att pågå i 4,5 år. Där är jag yngst och har träffat många som gått jägarförband och likande.

Just nu känner jag att jag vill ta ett sabbatsår och göra jägartjänst, tror ni det finns nån chans att få möjlighet att gör det? Ångrar varje dag att jag inte stod på mig och krävde omprov av dator testerna pga omständigheterna.

Går det att kompletera gamla värden om jag förklarar situationen?

Tacksam för ideer,

alex

• Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Så du är på ett stresstest, något händer, du blir stressad så att du inte kan prestera på stresstestet...

I rest my case...

Man kan ju alltid utgå från att de som jobbar med uttagning etc. är helt bakom flötet och absolut inte kan sitt jobb.

Följden blir ju att man givetvis är lämpad för det man vill och att vissa tester alltid är till ens nackdel.

Alt. kan man köpa läget och inse att man har fått den bedömning som stämmer, även om den inte stämmer med ens självbild.