Jump to content

Recommended Posts

• Replies 462
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Trodde att den var lankad i posten...

Auktionen ser ut sa har:

48059291_1.jpg

Dock ar storlekarna i langd/vikt sa det ar inget MC-stall...

Posted
Trodde att den var lankad i posten...

Nu hänger jag inte med #1

(Den var länkad när jag postade, kontrollerade även att länken funkade)

Dock ar storlekarna i langd/vikt sa det ar inget MC-stall...

Nu hänger jag inte med #2 - varför inte?

Posted

Han kanske inte märkte länken, dom är svåra att se om man inte har understrukit dom.

Posted

Har ni inte märkt att det står "http://vi%20vill%20inte%20ge%20dessa%20sidor%20gratisreklam/auction/auction.aspx?aid=43644884" istället för sidans namn?

Blågul vill inte att det länkas till den sidan i alla fall, vet inte om det gäller fler.

Du kontrollerade väl i förhandsgranskning, och sedan har det ändrats.

Så nu har vi rett ut att länken inte fungerar för att blågul inte vill att den ska fungera. Back on topic.

Posted

@ Gota Lejon - Lilla Sebbe har helt ratt. Sag inte lanken da den inte var understryken. Mitt fel :(

#2, vad jag menade ar att MC-stallet har normal storleksbeskrivning, dvs langd/vikt. Jackan jag var ute efter ursprunget pa hade dem i S, M, L. Sa da kan det inte vara samma.

@ Munken_Swe - auktionen ar ju avslutad, sa da blir det ju ingen reklam i o f s. Men tack for insikten!

Sa ingen som har nagon mer insikt i om jackan jag postade pa forra sidan ar akta eller kopia? Den har ju bade kronor och M-nummer men in storlek i M...

Posted

Coolhand, om persedeln har M-nummer så borde det väl inte vara för svårt att ta reda på vad det egentligen är. Nu är jag ju inte bäst på att fixa M-nummer, men det finns nog en del folk här på forumet som kan. Fråga Blågul. Sedan, när du är säker på rätt beteckning är det lätt att ta reda på om det ska vara S, M, L. Alternativt kan du väl skicka iväg en förfrågan till ett förråd någonstans? "jag har kommit över något med Mxxxx-xxxxxx, vad är det? Ska det vara såhär?"

/M

Posted

@ Coolhand.

är aningen skeptisk till det plagget, den saknar ju även tillverkarmärkning och tillverkningsland,

något som alltid brukar finnas.

Posted

M-numret stämmer med FU90P men jag har aldrig sett någon med den storleksangivelsen tidigare.

Kan ju vara en välgjort kopia.

The Swede :happy:

Posted

@Swede

Det ska nog stamma. Det ar ju smart om det ar en kopia att INTE skriva tillverkare och land

0271_1.JPG

Posted

Din märklapp skiljer rätt rejält i utseende från en orginal.

P6171502.jpg

Denna är dessutom två år äldre än din så någon försöksuniform tror jag vi kan utesluta att det rör sig om.

Kopia är mitt tips.

Posted

Hej.

Jag undrar hur många CM 190/105 samt 190/115 är i midjan.

Har sökt runt men ej hittat någon info om det.

Vet någon något ställe som säljer dessa större storlekar?

/Jesper

Posted

@The Swede

Tack for all infon. Joda, de lapparna kanner man ju igen men man vet ju aldrig! Mysterium lost!

Posted (edited)
Vad är detta för modell (syftar på han till sinister)

depericoerik.jpg

Eller är det påsytt på eget bevåg?

Kille till vänster FU m/90 till höger FU m/90 L (sommar). Märket är NBG och kardborre tycks vara standard numera inom NBG och US.

Edited by Bulldozer
Posted
Vad är detta för modell (syftar på han till sinister)

http://www.f17.mil.se/images/local/depericoerik.jpg

Eller är det påsytt på eget bevåg?

Kille till höger FU m/90 till vänster FU m/90 L (sommar). Märket är NBG och kardborre tycks vara standard numera inom NBG och US.

Om vi tar det från forografens vinkel (alltså den vinkeln vi ser ifrån på kortet) så är det väl han till höger som bär FU 90 L? Det är nämligen bara han som har knapp på ärmen för uppvikning av ärmen.!

Han till vänster torde alltså vara en vanlig FU90 med karborre?! Eller är det någon annan modell?

Märket känner nog (nästan) alla till..!

Posted (edited)

Bulldozer>Du kan ju inte ändra ditt inlägg bara för att Schmutte inte förstår när du svarar på samma format som han frågar! ;)

Schmutte>Du använder inte dexter/sinister på rätt sätt Wiki

/Dexter

Edited by Dexter
Posted
Bulldozer>Du kan ju inte ändra ditt inlägg bara för att Schmutte inte förstår när du svarar på samma format som han frågar! ;)

/Dexter

Är det inte bättre att använda höger/vänster så att alla vet vad man pratar om?

Bara för att man kan, eller tror sig kunna, ett fint ord behöver man inte använda det om det kan innebära förväxlingar/oklarheter.

Posted
Vad är detta för modell (syftar på han till sinister) (alltså vänster)

/Dexter

Sinister = vänster, det var han till vänster jag syftade på..

nog om det, åter till topic.!

Posted

/Dexter

@Dexter:

Mycket OT, men min ändring skedde 6 minuter före S bad om ett klargörande.

Sug på den du! :tveka:

Posted

En snabb fraga ang FU90 storleksbeteckningar..

Har forsvaret anvant storlekar typ 54-56n eller liknande som pa M/87 inom FV eller alltid anvant vikt/storlek?

Posted
En snabb fraga ang FU90 storleksbeteckningar..

Har forsvaret anvant storlekar typ 54-56n eller liknande som pa M/87 inom FV eller alltid anvant vikt/storlek?

I 59-systemet kördes storlekarna a typ 54-56 och skjortorna enligt traditionellt 37-45 men i 90-systemet så är det längd och vikt som gäller.

/K

Posted

m/87 anger väl storlekar i det civila systemet, dvs C54, C56, C150 etc, etc.

Längd/vikt används väl endast i FU90 motsv.