Jump to content

FBU Höstkurser


Recommended Posts

Tänkte höra om det är någon här som sökt till någon av dom kurser som FBU håller i nu i Höst?

 

Själv har jag sökt till Stridsteknik Grupp i Hemavan v39.

 

:rockon:

 

EDIT: Humanerror

Edited by breach
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Japp... har sökt. mins dock inet vilken. *host* Brukar alltid skicka in en för varje period på en gång när nya katalogen kommer. Har funkat hittils. Får väl se om det funkar nu :rockon:

TROR jag sökte prickskytte vinter.

 

OT: När fan blev V39 vinter? Vart är det vinter? Nordpolen eller?

/OT

 

Nix, inte sökt nåt... nästa år kanske.

 

Stämmer, han menar nog höstkurser kom jag på nu i efter hand. Vinterkurserna går ju av i Februari/mars vanligtsvis.

Edited by Panzerfaust
Link to comment
Share on other sites

Ska det inte vara höst-kurser?

 

Själv så har jag inte sökt ngr höstkurser, eftersom jag har en sambo som blrjar bli lite trött på mitt krigande... 180timmar Hv. och ca 150h FBU än så länge i år. Troligen kommer jag att närma mig 250h Hv och ca 200h FBU innan året är slut... Så en hästkurs på 40h kanske inte är direkt förhandlingsbart just nu :rockon:(

Link to comment
Share on other sites

ÅHH! Vad håller jag på med? helt rätt HÖSTkurserna ska det vara.

 

/me gör 25 böj-sträck som straff

 

:)

 

EDIT: BLÅGUL, kan ni ändra titlen på tråden från Vinterkurser till Höstkurser?

Edited by breach
Link to comment
Share on other sites

Hade gärna gått någon kurs, men vågar inte avsätta tid. Man vet ju inte hur det ser ut med skolan. :) Känns ju dumt att anmäla sig, för att sedan kanske tvingas tacka nej för att plugget eller jobb går först.

 

Livet är svårt när man inte vet hur det ser ut mer än några veckor in i framtiden. ;)

 

 

Hälsningar, Foxtrot Lima :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Har sökt

Pansarbekämpning

UGL

SiB grunder

 

Och eftersom jag har en så förstående chef så får jag tjänstledigt, hon tyckte att UGL lät jättebra och att det säkert skulle bidra till min utveckling bla bla bla (om de två andra kurserna glömde jag att berätta). Nåja, jag ska bara gå en iaf så det blir v439 eller v440.

Link to comment
Share on other sites

Har sökt

Pansarbekämpning

UGL

SiB grunder

 

Och eftersom jag har en så förstående chef så får jag tjänstledigt, hon tyckte att UGL lät jättebra och att det säkert skulle bidra till min utveckling bla bla bla (om de två andra kurserna glömde jag att berätta). Nåja, jag ska bara gå en iaf så det blir v439 eller v440.

,O Tack! Nu gick det upp ett ljus! Pansarbekämning har jag sökt ju. Så va det ja... Skönt att veta vad man sökt för kurs :P

Link to comment
Share on other sites

Verkar kunna bli ett stort soldf-gäng nere i falserbo då :), har också sökt den kursen i 1:a hand.

OK, jag tejpar foten och stoppar i mig ett gäng voltaren så fixar det sig nog!

 

Annars får det väl bli UGL :(

 

@Satan, anmälningstiden går väl ut på onsdag, skicka ett fax, det har jag gjort (hoppas att det kom iväg bara)

Edited by Karin
Link to comment
Share on other sites

Verkar kunna bli ett stort soldf-gäng nere i falserbo då :), har också sökt den kursen i 1:a hand.

OK, jag tejpar foten och stoppar i mig ett gäng voltaren så fixar det sig nog!

 

Annars får det väl bli UGL :(

 

@Satan, anmälningstiden går väl ut på onsdag, skicka ett fax, det har jag gjort (hoppas att det kom iväg bara)

Får göra det, eller oxå gör jag som vanligt, mailar iväg ett PDF-dokument. Brukar oxå fungera, har ganska bra kontakt med den som tar emot anmälningarna hos oss :)

 

UGL är en rolig och givande kurs, fast kanske inte lika rolig som en skjut&spränga sönder saker kurs B)

Link to comment
Share on other sites

Verkar kunna bli ett stort soldf-gäng nere i falserbo då :rockon:, har också sökt den kursen i 1:a hand.

OK, jag tejpar foten och stoppar i mig ett gäng voltaren så fixar det sig nog!

 

Annars får det väl bli UGL :(

 

@Satan, anmälningstiden går väl ut på onsdag, skicka ett fax, det har jag gjort (hoppas att det kom iväg bara)

Nä... den gick ut igår.

Ja, vet.... skumt men det står 15 augusti.

FAst det kan ju vara fel.

 

Satan>

 

Det är alldrig försent... bara å ringa så ordnar det sig nog:)

Edited by Panzerfaust
Link to comment
Share on other sites

får man automatiskt kurskatalogen eller måste man beställa den?

 

hittils under mina snart 6 år i FBU (mest som ungdom) har jag aldrig fått den....

Jag har funderat ett tag på att eventuellt gå med där. Vad gör man? Är det mest som scouterna med lite skytte eller är det någorlunda likt värnplikten?

Link to comment
Share on other sites

Inte för att vara elak, men om du med kpc menar din kompch kan jag rekommendera att läsa på om förkortningar.

 

EEhh.

 

KrigsPlaceringsChef

 

övrigt har jag sedan länge godkännande av skvC, men nu till slut även kpc.

Edited by breach
Link to comment
Share on other sites

Inte för att vara elak, men om du med kpc menar din kompch kan jag rekommendera att läsa på om förkortningar.

 

EEhh.

 

KrigsPlaceringsChef

 

övrigt har jag sedan länge godkännande av skvC, men nu till slut även kpc.

Får en svag känsla av att du hittade på den där förkortningen själv ändå? :D

Link to comment
Share on other sites

@Panzerfaust>

 

Pappersjobbet med att söka kurser är det inte ngt större problem att fixa. Det stora problemet är ÖB, ifall hon låter mig åka eller inte... :winner:

OT: Är du medveten om att du heter FK satan och har 666 inlägg? Vore jag du skulle jag be snällt om att få K-märka mitt nick och skaffa en ny användare! haha, as ballt ju. Kolla upp det innan du skriver mer :winner: :oT slut.

 

Ah... jag har ju ingen ÖB dock... men jag vet hur det är ändå. För jag har haft ÖB, men hon sa upp sig från sin tjänst. Enda ÖB jag har nu är möjligtsvis hunden. Enda makten han har är dock att jag måste fixa nån som är med honom annars dör han av svält, för han kan inte laga mat själv siddu :winner:

Åh jag vill inte att han ska dö. Naturligts vis.. så det kan vara problematiskt utan kvinnor i sitt liv också. Meh nästa gång ska jag f-n skaffa en MÖP brud så man slipper allt tjafs och gnäll.

 

:winner: <Jag :) <Min fru i framtiden

:winner::winner::baskerPa: <Våra söta barn

:winner: <Min hund

Link to comment
Share on other sites

<OT>

Ah... jag har ju ingen ÖB dock... men jag vet hur det är ändå. För jag har haft ÖB, men hon sa upp sig från sin tjänst. Enda ÖB jag har nu är möjligtsvis hunden. Enda makten han har är dock att jag måste fixa nån som är med honom annars dör han av svält, för han kan inte laga mat själv siddu  :baskerPa:

Åh jag vill inte att han ska dö. Naturligts vis.. så det kan vara problematiskt utan kvinnor i sitt liv också. Meh nästa gång ska jag f-n skaffa en MÖP brud så man slipper allt tjafs och gnäll.

Kan man inte ta med sig hunden på kursen om man frågar snällt och det går att lösa med kursgården? Såg en kille i strömstad som hade hund med sig.

</OT>

Link to comment
Share on other sites

Jag har funderat ett tag på att eventuellt gå med där. Vad gör man? Är det mest som scouterna med lite skytte eller är det någorlunda likt värnplikten?

det beror givetvis vart man är medlem då olika förbund/föreningar ser lite olika på verksamheten :)

 

men normalt sett så skall det vara militär verksamhet UTOM NÅGON FORM AV STRIDSRELATERAD UTBILDNING!

 

dvs orientering, försvarsupplysning, sjukvård, skytte, ledarskap, sambandstjänst, överlevnad mm

i stort sett samma som man får lära sig i värnplikten förutom just strids grejjer då...

mao man får inte springa runt i skogen och skjuta (nej, inte ens paintball eller airsoft då det klassas som stridsutbildning... sedan om ni håller på med sånt utanför FBU och UTAN uniform det skiter vi oftast i ;) (enda gången vi inte skiter i det är om vi får syn på er göra det med uniform på er...)

 

men detta är egentligen fel tråd, dessutom är jag ganska säker på att det fins andra trådar som handlar om detta

Link to comment
Share on other sites

Jag har funderat ett tag på att eventuellt gå med där. Vad gör man? Är det mest som scouterna med lite skytte eller är det någorlunda likt värnplikten?

det beror givetvis vart man är medlem då olika förbund/föreningar ser lite olika på verksamheten :wub:

 

men normalt sett så skall det vara militär verksamhet UTOM NÅGON FORM AV STRIDSRELATERAD UTBILDNING!

 

dvs orientering, försvarsupplysning, sjukvård, skytte, ledarskap, sambandstjänst, överlevnad mm

i stort sett samma som man får lära sig i värnplikten förutom just strids grejjer då...

mao man får inte springa runt i skogen och skjuta (nej, inte ens paintball eller airsoft då det klassas som stridsutbildning... sedan om ni håller på med sånt utanför FBU och UTAN uniform det skiter vi oftast i ;) (enda gången vi inte skiter i det är om vi får syn på er göra det med uniform på er...)

 

men detta är egentligen fel tråd, dessutom är jag ganska säker på att det fins andra trådar som handlar om detta

Dessutom står det ingenstans att det är ungdomsverksamheten han/hon är intresserad av ;)

 

Kolla in på http://www.fbu.se så tror jag du hittar svar på det mesta.

 

Sökte förresten ett par kurser, bara två dagar försent... :)

Ser ni ett SoldF-märke så hälsar ni givetvis.

Edited by Ing
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...