Panzerfaust Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 (edited) Jo, något slog mig bara sådär när Älvdalen kom upp i en diskussion. Gjorde min GU på I13, på Mora Kompani. Dock så tillhörde jag ArtSS Älvdalen, Skulle igentligen bara göra min GSU på I13. Officiellt vart jag alldrig överförd till I13. Utan ArtSS "ägde" mig hela GUn. Alla papper och sånt som berörde tjänsten kom från Artreg. Kristinehamn. Antar det, står bara Värmlands Regemente. Innebär detta att jag igentligen hör till Artreg i grunden? Enda stället i mina papper jag fått hem från plikverket vid muck och senare där I13 nämns är "inskriven till balblabla men skall inställa sig vid I13 Falun klockan bla bla." osv. Tilläggas bör att vi hadde inte Mora kompanis märke, vi va 4 i mitt logement och vi fyra skulle från början till Älvdalen, jag vart ju då kvar. Men vi hadde då inte Moras märke, utan ett gult med nån örn på. Rent tekniskt så finns det ingenting som säger att jag har något med I13 att göra överhuvudtaget... Så, vad är jag? Art eller inf... //Panzer som genomgår en identitets kris. EDIT: Alltså det är inget som är fel eller så, Allt är ju i sin ordning. Är bara jag som inte vet vad jag är... Edited April 24, 2004 by Panzerfaust Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Det låter som om du är artillerist. För mig gäller i första hand vilket förband man utbildats för. /Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Alla papper och sånt som berörde tjänsten kom från Artreg. Kristinehamn.Antar det, står bara Värmlands Regemente. Fast Värmlands regemente var I2, ett annat infanteriförband. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 örnen på gul botten var ju även den I2´s märke.... låter som du är inf tycker jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 När du gjorde GU fanns inte Artilleriregementet utan det artilleriregemente som låg i Kristinehamn hette A9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted April 24, 2004 Author Report Share Posted April 24, 2004 (edited) Hmm... men I2 fanns väl inte 98-99 ? Vem hadde hand om ArtSS i älvdalen då? va det A9 eller I2 om det fanns då... ? EDIT: Japp... så såg den ut då, fast texten "nordmark" fanns inte... F*n... va jobbigt allt vart nu då. Blir osäker på om vi verkligen hadde det märket jag hadde Moras märke såg jag på en bild nu, och det fotot är taget under GSUn. kan ju vara så att vi böt efter GSUn.. dock så åkte jag ju inte till ArtSS så jag böt alltså inte... vill ändå minnas att jag hadde det där märket... hum Ingen som vet hur jkag kan ta reda på vilket reg som trängslets kompani tillhörde? Mjo... jag hadde det märket ser jag på ett annat foto. Får prova att googla lite å så... 980101 överlämnades administrationen av Älvdalens skjutfält från Artss till C I2/Fo 52, Uhreg, Mitt samt FortV. Så långt har jag kommit... verkar som jag är infanterist ändå Edited April 24, 2004 by Panzerfaust Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Hmm... men I2 fanns väl inte 98-99 ? Vem hadde hand om ArtSS i älvdalen då? va det A9 eller I2 om det fanns då... ? I2 lades ner 1 juli 2000. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted April 25, 2004 Report Share Posted April 25, 2004 @Panzerfaust: Verkar som om ditt minne sviker dig en del? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted April 25, 2004 Author Report Share Posted April 25, 2004 @Panzerfaust: Verkar som om ditt minne sviker dig en del? Jo... skulle man lungt kunna säga Man inser först nu vilket kasst minne man har... Och lumpen av allt, "minne för livet" hehe, jo jävlar... F-n om 10 år har jag väl glömt att jag ens gjort skiten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted April 29, 2004 Author Report Share Posted April 29, 2004 Hmm, verkar som det är spika nu då att jag är en I2are? coolt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts