Jump to content

Tatueringar?


Guest Lindman

Recommended Posts

Guest Lindman

Får man ha tatueringar i lumpen?

 

Kan man bli krigsplacerad om man har en eller ett flertal?

 

Jag frågar eftersom jag har hört att man kan identifieras i händelse av krig med hjälp av sina tats!

 

Fången har den tatueringen? Då e han Nisse från SEALS eller nåt! :)

 

You get my drift! eller...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Klart man får ha tatueringar...

 

Sååå combat är inget så att man inte får ha tatuering pga igenkänning... :)

 

Då är det värre med kvinnor inom staben om man snackar igenkänning :)

Link to comment
Share on other sites

Visst får du det, 2 på en grannpluton tatuerade in 3 kronor i en liten tribal, men tänk efter hur tufft är det med en Torleif, pansarnäve, trident eller liknade om 30 år... ???

Link to comment
Share on other sites

Skitfräckt när du redan i början av din värnplikt tatuerar in förbandsmärket, och en vecka senare drattar på näsan och bryter benet och får avbryta.

 

*I was almost there* blir tillägget. :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Lindman

Ah nu snackar vi inte förbandstecken som tatuering...

 

Men en jägarbåge i pannan efter muck skulle inte sitta fel!... eller det kanske det skulle.... hoho

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hm...

 

Varför tatuerar sig folk?

 

För att förstärka sitt självmedvetande? För att dom känner att dom inte syns? För att visa att man är uttrycksfull?

 

 

bah, weak minded fools..

 

Men det är ju bara vad jag tycker. Tatueringar verkar ofattbart populärt numera, tsk.

Link to comment
Share on other sites

Har sett en snubbe som förutom förbandstecknen hade tatuerat in furirsstreck på axlarna (som på m/87 uniformen). Not so hot... Undrar hur han gjorde efter muck, då han sannorlikt blev Sg eller Fk? :P

Link to comment
Share on other sites

hm...

 

Varför tatuerar sig folk?

 

För att förstärka sitt självmedvetande? För att dom känner att dom inte syns? För att visa att man är uttrycksfull?

 

 

bah, weak minded fools..

 

Men det är ju bara vad jag tycker. Tatueringar verkar ofattbart populärt numera, tsk.

Varför kammar folk håret?

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. payne
hm...

 

Varför tatuerar sig folk?

 

För att förstärka sitt självmedvetande? För att dom känner att dom inte syns? För att visa att man är uttrycksfull?

 

 

bah, weak minded fools..

 

Men det är ju bara vad jag tycker. Tatueringar verkar ofattbart populärt numera, tsk.

För att man i sin ungdom åkte till Köpenhamn och drack för många tuborg guld..

 

Tuborg+Köpenhamn+lön+ungdomlig nyfikenhet=tatueringar!

 

Så var det för mej!   ;)

 

Weak minded fools dont mark them selves for the rest of their lives...   :devil

Link to comment
Share on other sites

hm...

 

Varför tatuerar sig folk?

 

För att förstärka sitt självmedvetande? För att dom känner att dom inte syns? För att visa att man är uttrycksfull?

 

 

bah, weak minded fools..

 

Men det är ju bara vad jag tycker. Tatueringar verkar ofattbart populärt numera, tsk.

Nja. Kanske för att man tycker det är snyggt !! Tror det är så enkelt faktiskt.

 

Fråga: Varför gillar "weak minded fools" att racka ner på vad andra gör hela tiden ??

 

Vill du inte ha tatueringar ? Bra ! Du slipper.

Link to comment
Share on other sites

Guest Radagast

Jag minns en serie i tidningen Pyton, där en tuff kille tatuerade in det lite kissnödiga "Never die" på magen och

tyckte att han var skittuff.

 

I nästa bildruta var samme kille nu 40 bast och börjat få bilringar som totalt sabbade budskapet,

som istället blev "Nerd".

 

Jag garvar fortfarande när jag tänker tillbaka på den.

Link to comment
Share on other sites

jag kom just på en asfräck tatuering. ett litet ingångshål i ryggen o ett bauta utgångshål i bröstet. Från en 12,7a eller nåt. man kan ju även göra det tvärtom. :)

Link to comment
Share on other sites

För normal tjänst finns det nog inga regler eller begränsningar.

Jag känner en kille som går YOP på Ing2 och han har tatueringar på hela underarmarna.

Ska man hålla på och smyga runt på fel sida om någon gräns kanske det är mindre lämpligt med allt för iögonfallande tatueringar.

 

The Swede

Link to comment
Share on other sites

okej, men d var ju goda nyheter. Har ingen ännu, men har tänkt på att skaffa mig någon/några men inte vågat för jag inte visste hur det var med Lumpen mm.

Ska kolla upp det där på mönstringen eller nått liknade så jag inte tabbar mig och hindrar mig själv för vissa tjänster.

 

nä, som du sa. Kanske inte så bra om man smyger runt på fel sida av gränsen och sen blir tagen. Och då kan identifiera en pga tatueringen på armen. :)

Link to comment
Share on other sites

Har även jag tänkt på att skaffa mig en tatuering någon gång, kanske inte just inom en väldigt snar framtid men ändå...

Då ska jag nog inte skaffa mig en tribal eller liknande. Den är för vanlig och känns ju rätt opersonlig. Kanske en liten märkning iform av ett djur (varg, örn) etc..

 

Iofs, en snygg taggtrådstatuering över de oerhört grova och vältränade överarmarna (ironi) skulle väl ändå vara något? :).

Link to comment
Share on other sites

Håller med där att du tycker det är mer för att tatuera någon personligt. något som betyder något för en själv. Men alla har ju olika smak, själv tycker jag det är snyggt överhuvudtaget med tatueringar.

Fast en taggtråd runt överarmen, hehe, trodde det bara var kärringar som hade såna (ouch) eller vad säger du Pamela? :D

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att det är ju knappast mig du associerar med Pamela, men jag kan ju följa upp endå ;).

Taggtråd och taggtråd.. bara tjejer? Nja.. säker på det?

I överhuvudtaget något tunt mönster på överarmen kan se rätt snyggt ut.

 

Funderar på hur det må se ut med en rand runt överarmen varav den ena halvan(vågrätt) är blå och den andra gul, lite vimpelaktigt dvs. Borde se rätt bra ut? :D

Link to comment
Share on other sites

som du säkert förstod så var jag hävde jag bara ur mig en dum sak :). Inget illa menat.

som sagt tycker jag tatueringar är snyggt överhuvudtaget :D

Den vimpelaktiga tatueringen du pratar om kan bli väldans snygg, men själv vill jag ej tatuera mig med färg, efter ett antal år med en färgtatuering blir resulutatet inte så vackert.

Håller mig personligen till Svart och gråskalan.

Men personligen tycker jag att du är inne på rätt spår när det gäller val av tatuering. Vill själv ha någon som associerar till sverige eller något liknande.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...