Jump to content

Tatueringar?


Guest Lindman

Recommended Posts

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Får väl bjuda på mina tattueringar.

Jag kan säga att de tattueringarna som jag har symboliserar mig.

Som person eller var jag befinner mig i livet.

 

Bild13_edited.jpg

 

Min första gjorde Hösten 98

 

Bild12.jpg

 

Gjordes för 8-9mån sen

 

Alla mina tattueringar är gjorda hos Tatto Andy i Halmstad.

De är gjorda av en kille som heter Magnus.

 

Mvh

404 Skenberg

Link to comment
Share on other sites

Ett tips för er som funderar på att tatuera er är att höra med folk i er bekantskapskrets om vad de tycker om motivet ni valt. Då slipper ni saker som när en klasskamrat till mig tatuerade sig under sig högstadiet:

 

Icke tatuerad klasskamrat tittar på tatueringen: "Vad föreställer det?"

Tatuerad klasskamrat: "Det är en varg som står på en kulle."

Icke tatuerad klasskamrat: "Jaha, jag tycker det ser ut som en blandning av en kuk och Eiffeltornet..."

 

:D

 

Själv så var jag för ungefär 6 - 8 år sedan rätt så hårt inne på att tatuera mig, men jag är i dag väldigt glad att jag inte gjorde det. Jag avhöll mig då jag inte kunde hitta ett motiv som jag var 99,999999% säker på att jag skulle tycka om när jag blev 50 år. Tatueringar är svåra att ta bort...

Link to comment
Share on other sites

Guest Sernlo
Isåfall ska jag skaffa en FBU-u-tatuering!  :baskerPa:

 

Bra idé, fyl gärna på efterhand med ev. befattning, komp. grad utbildningsår osv. Hela karriären liksom, på armen. ;)

Link to comment
Share on other sites

En vän till en kompis hade varit på en tatueringsmässa, och inspirerad av alla tatueringar hon såg fick hon en impuls att tatuera sig. Hon hade inte haft några större funderingar på det tidigare (jättesmart). Sagt och gjort, hon bestämmde sig för ett kvinnokampsmärke (ett kvinnomärke med en knuten näve i). Det var ingen liten historia heller, den täckte upp i princip hela sidan på underbenet. När tatueraren gjort skissen på hennes ben frågade han om hon verkligen ville ha den på det sättet, och det sa hon att hon ville. Efter en bra stund och mycket smärta var tatueringen klar. Föga anade hon att den skulle innebära mycker mer psykiskt smärta då hon tog en extra titt på den; den satt nämnligen UPP OCH NER! När hon tittat på skissen hade hon antagligen varit ganska nervös och inte tänkt på hur den satt.

 

:ph34r::lala::uuh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Sernlo

STANNA upp. Tatuera dig inte på impuls eller om du inte är säker. Tänk efter om du vill, vad du vill, var du vill, var du ska göra det osv.

OBSERVERA. Kolla vem som har vilken tatuering, inte kul att ha samma som värsta fienden eller som 100000 andra kanske.

LYSSNA. Vänners råd eller idéer och input på ditt motiv kan vara guld värt!

OFTA. Gör om det mer än en gång. Så mycket som möjligt innan du gör det, var helt säker!

 

så löser sig saker och ting B)

Link to comment
Share on other sites

Ja.. eller nej.

Det kunde vart värre ändå.

Den sitter ju inte i pannan.

Går bra att dölja om man inte rakar skallen.

 

Och i nödfall kan man ju låtsas att den betyder.. förslag?

 

Men läxan har man lärt sig - tänk över ett par gånger, det som verkar coolt när man är ung och packad, kanske inte är jättecoolt när man är 21 och börjar *host* bli vuxen.

 

/hannah

Link to comment
Share on other sites

Med så många som nu tatuerar sig är väl snart tufft att INTE ha tatuering   ;)

Tatuerar man sig för att vara tuff?

....

 

//Y

Tja... är i alla fall den känslan jag har fått. Är det inte så.. så ursäkta.

Link to comment
Share on other sites

Skjuter lite från höften...

 

 

 

*Försvarets Tanigaste Person

 

*For Tiny Penises

 

*Female Trumpet Pro

 

*For Thoes Pimps

 

*F__K The Puhbeer

 

*Familjens Tankespridda Pandabjörn

 

*Får Tackor Paddor?

 

*FAN!.. Tänkte Pånåannat...

 

*Får Tant Påtår?

 

*Fantastisk Tusselago Plockare

 

 

 

Bara på skojj :camo:

Link to comment
Share on other sites

Blue_52, måste berömma dig på en fin tatuering. Mycket grym.

 

Tatuera sig för att man ska vara tuff finns det nog en del som gör. Dom flesta tror jag gör det för att smycka kroppen eller så vill dom med olika motiv visa vad dom är för slags person.

Link to comment
Share on other sites

wow..

det var djupt A2.

I smell förolämpning dessutom.

 

Alla har ju sina högst individuella skäl verkar det som.

Annars kan man ju alltid luras och skylla på religion eller nåt.

Om man inte har stake att erkänna att man gjorde det bara för att det var tufft alltså.

 

Kom igen nu, var inte så elitistiska. Det är bara skinn och färg.

Link to comment
Share on other sites

I smell förolämpning dessutom.

Det var inte på något sätt en förolämpning mot ALLA som tatuerar sig, då jag inte på något sätt är emot tatueringar som sådana. Jag har träffat en hel del personer som haft vettiga skäl för att tatuera sig, och som skaffat väldigt snygga/stiliga tatueringar som de fortfarande inte ångrar tiotals år efter tatuerandet. Men jag har även träffat de som haft mindre vettiga skäl för att tatuera sig, och som skaffat tatueringar som de ångrat eller med stor sannolikhet kommer att ångra. När jag dessutom ser fall där någon klen och extremt självosäker typ skaffar en stor tatuering med barbarer/ormar/spindlar/monster/döskallar/hakkors/knivar/slyniga fruntimmer/automatvapen/etc., utan att kunna ange någon i mina ögon vettig förklaring, då kan åtminstone inte amatörpsykologen i mig låta bli att fundera över orsaken till varför personen egentligen skaffade tatueringen. För att undvika missförstånd: Jag anser inte att alla av de ovan nämnda motiven är fula. Jag anser inte heller att alla som skaffar dem är klena och självosäkra typer. Jag har exempelvis sett tatueringar på ormar, monster och döskallar som varit extrema snygga och som skaffats av, i mina ögon, klart vettiga personer som haft, i mina ögon, klart vettiga skäl för att skaffa dem.

 

För att ge ett exempel på en mindre smart tatuering, så läs mitt inlägg ovan om "Eiffeltornet och kuken". Killen (A) som skaffade tatueringen är den dummaste och mest självosäkra person jag någonsin träffat i verkligheten. Anledningen till att A skaffade tatueringen var att en annan klasskamrat (J) skaffade en tatuering efter att J:s storebror tatuerat sig. Efter att A skaffat sin tatuering, så gick han mitt i kalla vintern enbart iförd t-skjorta, där höger arm på t-skjortan var uppkavlad med ett cigarettpaket så att hans tatuering, som satt där, skulle synas maximalt, till skolans rökruta och ställde sig där och försökte se "nonchalant cool" ut. Jag var inte ensam om att tycka att han misslyckades rätt så rejält med det... :)

Link to comment
Share on other sites

Har länge tänkt att tatuera in en thorleif men vet inte riktigt hur jag vill ha den.

Gärna i någon form av samspel med tre kronor.

Har ni förslag på hur detta kan se ut tar jag gladeligen emot idéer.

Här finns ju bevisligen massor av kreativa tänkare.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Eh..första tanken var "va? dansbandet?!?!"

 

Men, tatuera vad du vill, tänk bara på att det sitter kvar ett tag ;)

Jo, men det är ju knappast i text jag skulle tatuera det i så fall och vikingen kommer nog inte förknippas med ev dansband... Men jag förstår vad du menar. :lol:

 

Har tidigare tatueringar så jag vet att det sitter fast trots ett par regelbundna tvagningar per år...

Vet att jag alltid kommer att vara stolt över mitt nuvarande förband oavsett var jag hamnar i framtiden.

 

Det finns en tråd med bildredigeringar och teckningar där det bevisas massor av kreativitet och detta är jag ute efter om ork finns hos er.

Långskott, men ändå...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...