Jump to content

Ny vinteruniform.

Power King

Recommended Posts

I söndags var jag på besök uppe på FJS. Och där fick jag bland annat se den nya vinter uniformen. Den är av samma typsnitt som FJS02 men mönstret är någon form av M90 med olika gråa och vita nyanser. Det var även med något överdrag som såg ut som förvuxna raggsocksor i samma mönster. Någon som vet något mer om den här vinter uniformen. Är det något som kommer komma ut på vanliga förband?

Föresten fick även känna och klämma lite på den nya öken uniformen.

Skulle haft med mig kameran =(

• Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är fotot konstigt eller ??? Ser ut som en stor reflexdräkt???? eller är det blixten???

men man ser ju en vanlig m90 som hänger till höger.......

**** Mysko********

Finns det någon som har lite mer info / bilder??????

Gärna någon bild på Goretex-anoracken som fjs har också!!!!! :),O:)

Kan ju säga att vad det än är som hänger på den bilden där så är det inte FJS 02 Vinter.

Är du säker på det?

Jag hörde av en kompis som känner en officer som visst gjorde lumpen en gång, och han sade att FJS ska använda rosafärgade och självlysande M90-jackor med 3 stjärnor. Så de så!

:P ;)

:unsure:

• Forumsledning

Jag har fått nys om en ny uniform M90 Tomte som jag vid något svagt tillfälle råkat berätta om. Givetvis enbart till för hemliga specialenheter som tål vinterkyla med uppkavlade armar. Fler versioner skall enligt min källa vara på G. Bilder kommer postas när så anes vara lämpligt :D

tomte90.jpg

PS varför händer det så ofta att just Xit:s bilder aldrig syns i inläggen? Tar han alltid bort dem efter typ 10 minuter? DS

Hehe :D

Vart har du tagit detta foto? Det kan ju dock inte vara i Sverige, mig veterligen finns det inte så mycket snö någonstans i Sverige nu,

Ang bilderna så lägger jag upp de flesta på denna server: http://atrax.goatpower.se/pubup/upload/, inte tar jag bort dem, det kanske är så att servern är nere just då du är ute? ;) vad vet jag...

Edited by Xit

Detta bekräftar bara vad jag alltid sagt Henke Svensk är både en tomtenisse och soldat som klär sig i luffarkläder. LMAO snyggt jobb i Photoshop Henke ..... för jag såg dig aldrig bära M90/Tomte i Kosovo .... dock kan det bero på att jag roterade hem lite tidigare i December än vad du gjorde. :baskerFN::lol: ;)

Lugn i stormen. Du får ge dig till tåls ett par dagar. Jag måste fixa en digitalkamera först. Men ha förtröstan, inom kort kommer det att finnas ett par trevliga bilder, att beskåda på detta forum.

ps den som väntar på något gott.... :2guns:

Är det bara jag som tycker att det känns lite onödigt att fixa fram nya uniformer, när vi snart inte har några soldater kvar? Snart har vi en jävla massa state-of-the-art utrustning, men ingen som kan hantera den! :worthy:

Med risk för att bli för politisk, (stoppa mig BlåGul i så fall), så ser jag hellre att våra folkvalda bygger lite från grunden och ser till att vi kan försvara oss, även om vi inte ska kriga på cirka 10 år...

Men, men, jag vill ju såklart också kolla på den nya uniformen! :P