Jump to content

Recommended Posts

Posted
Snugpacken verkar rätt smidig. Den går ner i en av fickorna på stridsvästen och är både vindtätt och vatten avstöttande. Den väger knappt hälften av en coma rock.... :sniper:

istället för comarock så duger den nog fint, fast på överlevnaden(sommar fast med 7-Grader) så tyckte jag att comarocken var bättre än snugpacken i brist på sovsäck, snugpacken var lite svår att krypa ihop under....

• Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Triggerpuller
Posted

Liknande fast annan tillverkare och modell, dock är det där Brittiska arméns Sleeka-jacket, som de för övrigt använt i typ 10 år. Fast det kanske du redan visste?

Posted

Menar du vad det är för hanskar jag har på mig eller om det finns speciella hanskar till den uniformen?

Dom hanskarna som jag har på mig är vanliga stridshanske 2000. Vad jag vet har det inte tagits fram någon speciell hanske till FJS 02 vinter(ännu).... :sniper:

Posted
Liknande fast annan tillverkare och modell, dock är det där Brittiska arméns Sleeka-jacket, som de för övrigt använt i typ 10 år. Fast det kanske du redan visste?

Jo, att det var Snugpak Sleeka på bilden visste jag.

Men har man en annan tillverkare kan det väl inte vara en snugpak?

Någon av dessa? I så fall vilken?

www.snugpak.com

Posted
Är snarare Lappxxxxx än viking :D , men sommargranen var i mitten på oktober, därav 7- grader, FJS överlevnads-instruktörer verkar ha en annan uppfattning vad som menas med sommar

Då är du bekant med uttrycket "det är inte kallt, det är friskt"? :P

OT det är ju en barmarksgran - hur kul är det i Skåne? Jo, man kan köra barmarksutb i december! Fast det finns de på detta forum som inte fattat att man inte ska ha vinterkamouflage när det är barmark... :D /OT

Posted (edited)

@ SWJ: Ok, vem har du dödat för att få ut allt detta? Eller ännu viktigare: vem måste jag döda??

:D

Edited by Fu Frippe
Posted

Tyvärr Sir Vival var fälthattarna slut när jag var inne sist. Dom skulle höra av sig när dom hade fått en ny leverans.... :D

Posted

Har tittat lite på bilerna, hum, svarta knappar och spännen eller va det är, är det så smart? Beror ju på vilken snö man vistas i... i skogs miljö kanske det inte spelar så stor roll, men på stora snö täckta fält va nog snö dräkten bättre camoflage :D