Jump to content

Coke vs. Julmust

109 Eken

Vilken dryck föredrar Du till julmaten  

218 members have voted

1. 1. Vilken dryck föredrar Du till julmaten

• Julmust
      136
    • Coca-Cola
      33
    • Öl
      32
    • Annat
      8
    • SAFTPULVER Apelsin
      0
    • DRUVSOCKERDRYCK med citronsmak
      2

Recommended Posts

Det kan ju knappast ha undgått någon att det lackar mot jul. Det är lika roligt varje år att se Coca-colas patetiska försök att lansera Coke som juldrycken No.1

Det kvittar ju hur många reklam miljoner de pumpar in. Varje jul så sjunker försäljningen av cola i Sverige.

Man kan riktigt se framför sig hur cheferna sliter sitt hår på huvudkontoret. :rocketl:

Röstade på Julmust för att det är gotti-gottgott B)

Men som Ful säger är julöl det enda riktiga att dricka på ett julbord....

@ Syster Håkan, det är en enorm skillnad på jul och påskmust, tycker jag :)

Förresten borde Coca-Cola lägga ner tillverkningen av Vanilla Coke, det är ju som att tugga på en vanilj-Wunderbaum :)

:)

John

Det är så roligt att se vad C-C anstränger sig för att ta marknadsandelar till Jul. Dom är väll inte så glada att vi inte verkar bry oss :) ... Ty: You can get my Julmust when you prie it from my cold, dead fingers....

Julmust är ju tradition..... :)

//Sgt. Fjellmust

Självklart man röstade på julmust!

Men folk verkar ha glömt två andra drycker som inmundigas under juletider: glögg och äggtoddy!

Angående julmust vs. påskmust så är det faktiskt skillnad på de två. Båda görs samtidigt, men den ena får lagras längre än den andra. Vilken som är vilken förtäljs dock inte.

Källa: här

Som före detta Coca-Cola :surprise: beroende måste jag ju säga att Coca-Cola är jävligt gott, men eftersom jag är konservativ också, så blir det julmust till maten. Dock dricks det Coca-Cola EFTER maten... :angry: och öl, och snaps. och julgrogg...

:banana

Gillar inte must, foredrar Coca-Cola, men gillar inte det heller sarskilt. Dr Pepper ar... otackt. Urk. Smakade lite i USA, och det var tusan vad illa det smakar.

Gillar Fanta (sarskilt den gudomliga Fanta Wild Berries, som tyvarr inte gar att skaffa i UK och Belgien), och den verkliga ambrosia:

Irn-Bru.

@JohnDoe på vilket sätt, smakar samma :lol:

Nu vet jag inte om det är en stor skillnad men jag tycker mig smaka skillnad :camo: kan dock inte förklara hur

Man skulle kunna göra ett blindtest, men hur får man tag i påskmust nu? :lol:

Nu blev jag jäkligt osäker på mina smaklökar, är det inga fler som tycker att det är skillnad?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...