jed Posted December 8, 2003 Report Posted December 8, 2003 Skäms Frippe, har du ingen känsla för traditioner?! ;)
Raptor Posted December 8, 2003 Report Posted December 8, 2003 Well, i familjen så har vi julmust. Dock gillar jag cola mer så ibland blir det även cola. Min enkla filosofi är att man dricker det som man gillar bäst. Och det varierar lite från år till år.
Ragulin Posted December 8, 2003 Report Posted December 8, 2003 CarlT är den ende här som fattat vad som GÄLLER på julbordet: Mumma! Det finns otaliga recept på denna julens Gigant, men låt mig delge er MIN variant: 1 fl Porter 1 fl Julmust 1 skvätt maderia 8 cl porsbrännvin. Re: Cola vs Julmust; Att dricka Coca Cola eller motsvarade från 1:a Advent är Högmålsbrott!!
Runningback Posted December 8, 2003 Report Posted December 8, 2003 Till julmiddagen är julmust givet! Julfikat = julmust På julaftonskvällen = Öl. Dagen efter = cola + vatten
Vakten_F4 Posted December 8, 2003 Report Posted December 8, 2003 Dr Pepper - The one and only... Dr Pepper tycker jag smakar tvålaktigt... Förresten borde Coca-Cola lägga ner tillverkningen av Vanilla Coke, det är ju som att tugga på en vanilj-Wunderbaum Häda inte Wunderbaum ! Även om jag inte har provat så är jag övertygad om att en gran är godare än den där otäcka vätskan! Fick kväljningar när jag smakade på den för att den var så lik en djävulusisk hostmedicin som jag blev itvingad i min barndom! Till julmaten: Öl, ev. julöl för traditionens skull, diverse snaps, glögg (ja ok inte TILL själva julmaten) Om man i något fall äter julmat med krav på att hålla sig nykter (onda tanke) så är det julmust som gäller. Cola är en styggelse från den stora satan i väst. Iaf på jul!
AndersL Posted December 9, 2003 Report Posted December 9, 2003 @ Syster Håkan, det är en enorm skillnad på jul och påskmust, tycker jag Det där rök jag och en kompis ihop om som satan på gymnasiet så vi beslutade att det enda rätta var att börja ringa runt till de bryggerier vi hittade och fråga. Varav vi fick svaret same shit different names
Forumsledning henke Posted December 9, 2003 Forumsledning Report Posted December 9, 2003 Vad är ni för ena SoldF.are? Det är SAFTPULVER Apelsin 903 som gäller och vid absoluta nödfall DRUVSOCKERDRYCK med citronsmak. För mig är det givetvis en julmust som gäller på Jullunchen men på Julmiddagen tar man ju gärna en öl förutsatt att man slipper framföra fordon.
Smocken Posted December 9, 2003 Report Posted December 9, 2003 Julmust och öl varvat, men som många innan har sagt, det dricks ingen cola hemma hos mig från 1 advent
Ful Posted December 9, 2003 Report Posted December 9, 2003 Annars kan man ju blanda julöl och julmust och på så sätt låta bli att göra någon besviken
Power King Posted December 9, 2003 Report Posted December 9, 2003 Julmust är förbaskat gott till mat men ingen höjdare att dricka som bara läsk.
Syster Håkan Posted December 9, 2003 Report Posted December 9, 2003 @ Syster Håkan, det är en enorm skillnad på jul och påskmust, tycker jag Det där rök jag och en kompis ihop om som satan på gymnasiet så vi beslutade att det enda rätta var att börja ringa runt till de bryggerier vi hittade och fråga. Varav vi fick svaret same shit different names Ja se jag hadde rätt "shit different names!"
mace Posted December 9, 2003 Report Posted December 9, 2003 Själv röstade jag på annat! Kan inte riktigt med det där sockertjafset, fram för mineralvatten på julbordet. Öl är ju inte att tänka på, det börjar med en och slutar med att man vaknar på juldagsmorgonen med granen som sängkamrat. Vadå? Jag, alkoholproblem? Icke!
Kanna Posted December 9, 2003 Report Posted December 9, 2003 Must är ett måste till julmaten. Dock ingen light-variant eftersom den smakar skurmedel, vilket iofs alla lightvarianter av läskedrycker gör.
Jeppe Posted December 9, 2003 Report Posted December 9, 2003 Coca-Cola är väl det som gäller året runt men när det börjar närma sej JUL då är det Julmust som gäller, påskmust som bara är julmust med andra etiketter passar inte alls lika bra, varför det vet jag inte men julmust är mycket gott.
kronvrak Posted December 9, 2003 Report Posted December 9, 2003 Must. Men hade jag inte slutat med alkoholen av hälsoskäl hade det blivit mjöd som svar. Finns två alkoholhaltiga drycker jag ibland saknar och det är guinnes och mjöd.
Mikael Posted December 10, 2003 Report Posted December 10, 2003 Aftonbladet som för en gångs skull verkar tala sanning.
SBP Posted December 10, 2003 Report Posted December 10, 2003 Hur man bara kan komma på tanken att inhandla, än mindre dricka CC till jul är för mig offattbart. All annan tid på året så är det OK. Till maten så blir det gärna öl, annars är det must som gäller. Det är lika roligt varje år att se CC:s tafatta försök att få oss till att köpa... Vet en kille som tidigare jobbade som säljare på CC. Han blev indoktrinerad, han fick alltid ta med sig egen dryck till julfesten... Utfryst??? Inte farligt.. HO HO HO.
benzen Posted December 11, 2003 Report Posted December 11, 2003 Julmust ar ju det basta. Gar inte att komma ifran! Min lagenhetspolare kom hitdragandes med ngn specialvariant av Pepsi i tisdags. (Han hade varit i Sverige over helgen och hade med sig fyra burkar hit som han skaffat pa planet). Christmas edition tror jag det star pa dem. Har fortfarande inte fatt smaka pa dem sa jag vet inte om det ar ngn skillnad. Ar detta Pepsis forsok att ta upp kampen eller vill de bara vara juliga?
Ragulin Posted December 11, 2003 Report Posted December 11, 2003 Det som skrämmer mig mest är att det uppenbarligen finns en liten cell av presumtiva quislingar ibland oss. Det finns de som föredrar cocacola på julafton (kolla omröstningen), men de går stilla i dörrarna och väljer att inte kommentera sitt val. Är det skammens bittra smak som får er att stanna i garderoben? Att FLER föredrar cola än öl gör mig bara djävligt upprörd (hytter med näven) och jag FORDRAR att en utredning inleds så vi kan fånga upp coladrickarna innan de säljer ut försvarshemligheter eller begår högmålsbrott mot HMK.
Gungner Posted December 12, 2003 Report Posted December 12, 2003 Vi kan i alla fall lita på våra Jätte Underliga Lirare på Militärens Underrättelse och SäkerhetsTjänst - JUL MUST. Ingen cola där inte... Druvsockerdryck..? När det finns joulemust! Edit: La till jordens sämsta skämt...
Forumsledning henke Posted December 12, 2003 Forumsledning Report Posted December 12, 2003 Efter samspåk med röstningens skapare 109 Eken har jag fåt godkänt på att lägga till Saftpulver och Druvsockerdryck som är det ENDA alla sanna krigare dricker.
Froddan Posted December 12, 2003 Report Posted December 12, 2003 Coca-Cola är egentligen godare. Men jag dricker julmust av traditionella skäl.
Raffsec Posted December 12, 2003 Report Posted December 12, 2003 Julmust är det som gäller till jul allt annat är ren j*^`a hädelse... SLUT FRÅGOR REPETERA
Björn- Posted December 12, 2003 Report Posted December 12, 2003 MUMMA!!!!! Mumma är väl inte en dryck?
Guest strvkomp Posted December 12, 2003 Report Posted December 12, 2003 Konstigt att bara jag valt druvsockerdryck. Vad är godare efter tio dgrs hårt fält än att på marschen hem dra upp en foliepåse(motsvarade) innehållandes druvsockerdryck med citronsmak, blanda pulvret i fältflaskan och njuta??? Och den som inte vet att mumma är en klassisk juldryck borde smiskas... //strvkomp
Adam Wilhelm Posted December 12, 2003 Report Posted December 12, 2003 Julmust vinner!! Men vilken tillverkares?? Själv föredrar jag Apotekarnes Ambrosia framför Spendrups bjäffs.
Pete Posted December 13, 2003 Report Posted December 13, 2003 Julmust vinner!! Men vilken tillverkares?? Själv föredrar jag Apotekarnes Ambrosia framför Spendrups bjäffs. Apotekarnes är bra allround-must. Om man kan få tag på Zeunerts där man bor rekommenderas den starkt, lite fylligare smak som går mer åt öl-hållet än läsk. God till mat och väldigt mustig. :P
Lindeberg Posted December 13, 2003 Report Posted December 13, 2003 Satsar också mina pengar på Apotek-Arnes must. Beträffande druvsockerdryck på övning långt inne i skogen så håller jag bara med strvkomp. Inget slår nog detta. Mums!
Ful Posted December 13, 2003 Report Posted December 13, 2003 förresten grabbar, är det någon som hört talats om sk tomtepops. har en polare som berättade om denna mytomspunna dryck, jag har letat förgäves men inte hittat något...hjälp mig
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.