SwePace Posted November 1, 2003 Report Posted November 1, 2003 Igår satte jag mig i tv-soffan vid 2230. Först avnjöt jag "Anders och Måns", med förtjusning. Därefter spetsade jag in mig på att se "Warrior Zone" på Discoverychannel. Döm av min förvåning och bestörtning när jag istället för hårdkokta krigare får se en savann med antiloper mm. istället. -Vafalls!? utbrast jag. Då visar det sig att ComHem har bytt tågordning på sin mix i Discovery Mix så istället för Discoverychannel visas Animal Planet, klockan 2300 på fredagar. Eller har jag fel? Har nån av er sett nämnda krigarprogram igår på Mix-kanalen? Har jag rätt så är det ju bara att gilla läget, eller betala hutlösa pengar för att se alla Discovery-kanalerna.
Gotcha Posted November 1, 2003 Report Posted November 1, 2003 Tyvärr är det bara att gilla läget, eller punga ut med mera stålar. ComHem är ju ett dotterbolag till Felia, och kallas ju inte för inte för "SugBortMinFetaPurjo" och liknande.. Deras motto: "dyrt och dåligt" har de nog ärvt från Felia självt i likhet med alla andra usla dotterbolag. TYvärr funkar det likadant hos sug-UPC/Chello.
Vildmannen Posted November 1, 2003 Report Posted November 1, 2003 ComHem är ju ett dotterbolag till Felia Inte nu längre. Dom har sålt det till EQT Northern Europe som ägs av Investor.
Fu Gson Posted November 1, 2003 Report Posted November 1, 2003 Discovery Mix är nått av det sämsta sen ZTV föddes...... Inte nog med att de vevar repriser på högvarv, emellanåt så bryter de mitt i ett program och visar den ursnygga stillbilden! sanslöst.....
SwePace Posted November 1, 2003 Author Report Posted November 1, 2003 Å andra sidan så är ju mixkanalen en promotionkanal till för att få oss att teckna abonnemanget för alla kanalerna. Så det köps ett läge hemmavid... Det är ju hursomhelst trevligt att få litet discovery i standardutbudet, eller hur?
dau Posted November 1, 2003 Report Posted November 1, 2003 Haha, kom ihåg en gång för inte så länge sedan. Jag hade inget speciellt att göra och var väldigt uttråkad. Sen såg jag att Discoverymix skulle sända en dokumentär om US Navy Seals. "Fy fan vad gött" tänkte jag och började ladda upp med diverse godsaker framför TVn. Programmet började och jag var glad....i 2 minuter. Efter ca 2 minuter så bröts programmet och reklambilden dök upp. Bara gud vet hur nära det var att TVn rök den kvällen.
SwePace Posted November 2, 2003 Author Report Posted November 2, 2003 dau, välkommen i klubben! Men det är ju precis därför som Mixen finns. Så att man ska bli arg och i tillfällig sinnesförvirring teckna ett abonnemang för alllt möjligt skit, plus discovery... Mig veterligen måste man ha en drös andra kanaler för att få tillgång till discoverykanalerna. Men det kan nog vara värt att kolla upp med ComHem om man bara kan få(betala för) discoverykanalerna.
Knekt Posted November 2, 2003 Report Posted November 2, 2003 ComHem är ju ett dotterbolag till Felia Inte nu längre. Dom har sålt det till EQT Northern Europe som ägs av Investor. Yes! Så nu vntar jag bara på att Max´s ska släppas in med sin egen "naturfilmskanal". Den var ju på gång men stoppades för att "sånt kunde ju inte ett statligt företag befatta sig med". Ministerstyre mao.
Fk Bodin Posted November 2, 2003 Report Posted November 2, 2003 Tog bort mitt inlägg för att det kanske indirekt uppmuntrar till användning av piratkort. Dock kan jag tillägga att hela discovery utbudet är mycket boeroendeframkallande för oändliga timmar i tvsoffan. B)
Guest Dreaden Posted November 2, 2003 Report Posted November 2, 2003 Jag har comhems bredband och det funkar inte så bra 1mb och det går ofta sönder med om 1 månad är det bbb istället 9 nya fräsha mb till datan/sec
Ing Posted November 2, 2003 Report Posted November 2, 2003 Jag har comhems bredband och det funkar inte så bra 1mb och det går ofta sönder med om 1 månad är det bbb istället 9 nya fräsha mb till datan/sec Dreaden: Vad har bbb och Comhems bredband hade med Discovery att göra. Antingen ger du fan i att posta massa skitinlägg över hela Soldfforum.tk eller så kommer vi att spärra ditt konto så vi blågula måste godkänna dina inlägg innan de postas. vi tar det här även offentligt, så folk får reda på att det händer någonting. /BlåGul-teamet
Forumsledning henke Posted November 2, 2003 Forumsledning Report Posted November 2, 2003 @Gotcha och Toxic Uppmuntran om att bruka piratkort är helt IG på SoldFForum. Era inlägg är borttagna. Kolla hur det gick för Flashback tex. http://www.flashback.se/md/ Uppmuntran, annons om piratkort, etc kommer inte tolereras på forumet. /Henke
Alexandersson Posted November 2, 2003 Report Posted November 2, 2003 Ja har en polare som kodar en hel del egna piratkort. Och ja kan också förstå att folk kör med piratkort, speciellt när de är så satans enkelt o tillverka skiten.. Men för o inte göra mig ännu mer ovän med alla blågula herrar tycker ja faktiskt seriöst att man ska betala för en tjänst som man använder..
Gotcha Posted November 3, 2003 Report Posted November 3, 2003 >>henke<< *gör avbön och belönar sig själv med 10 långsamma* beklagar, tänkte inte så långt.
bushman Posted November 3, 2003 Report Posted November 3, 2003 har turen att ha eget kabel-tv system via sweden on line/canal digital. för 50 spänn i månaden så har vi ca 25 kanaler. det bästa är att man i stort sett kan gå till bostadsrättsföreningen och önska vilken kanal man vill se. detta resulterar i att vi slipper skogar méd parabolantenner på balkongerna. och att vi har kanaler som gör att man får ångest och stuckad zap-tumme vissa kvällar. discovery channel, history channel, bbc prime/world, cnn, TMC, och någon konstig natur kanal som har en kanin som symbol :P + då det utbud som finns i vanlig kabeltv typ comhem. OT: nackdelen är att vi också har deras internet via kabelmodem. de har blivit bättre, men uppkopplingen suger hejdlöst, men vad fan för 220 kr/mån så kan jag väl stå ut med lite halvtaskiga nedladdningstider.
Peo Posted November 5, 2003 Report Posted November 5, 2003 Discorvery mix är ju ok ibland... Fast de dokumentärer de sänder är lite väl gammla. Såg en där de pratade om Pv vapen eller rättare sagt robotar. De två sista de tog upp var pskott86 och Bill. Roligaste var att se 11 bilen backa upp och sen lastade de ur en oöppnad låda pskott som de delade ut i plast påsar som de tog av i stridsställningen i stort sett Sen så var det en väldigt lustig taktik med Bill men men.
Gungner Posted November 7, 2003 Report Posted November 7, 2003 Är målvagnen i ovanstående sekvens packad med något extra, eller är verkansgraden så otroligt hög? Verkar rent av livsfarligt
4425 Posted November 7, 2003 Report Posted November 7, 2003 Är målvagnen i ovanstående sekvens packad med något extra, eller är verkansgraden så otroligt hög? Verkar rent av livsfarligt Den vagnen e väll stridsutrustad! alltså så som den skulle va i krig. Poppcorn effekten beror juh på ammunitionsbrand.
Arox Posted November 13, 2003 Report Posted November 13, 2003 Disc mix är en ren Prom,,, kanal. så man får gilla läget att allt bryts ibland... man betalar ju inte för de.. så man kan nog kolla in de gottaste ibland endå.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.