Bravo One Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Kolla in detta små ryggsäckar, midjeväskor och taktiska plånböcker http://www.maxpedition.com/ När ska vi få en återförsäljare i sverige....bara måste ha Quote
Gator Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 Ahhh, flämt, flämt, dräggel, dräggel... Bara inte återförs. blir MS så... Quote
Vysotskij Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 Vill inte dissa, men var det något speciellt med prylarna? Såg väl ut som saker man kan hitta i vilken friluftsbutik eller väskaffär som helst? Eller missade jag något) Quote
Gator Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 (edited) Bara uttrycket "taktisk plånbok" får det ju att vattnas i munnen på en äkta MÖP... /Gator, tf kundsegment Edited September 16, 2003 by Gator Quote
Bravo One Posted September 16, 2003 Author Report Posted September 16, 2003 Grejerna har massor av fästmöjligheter och små praktiska fickor sen finns de i sån underbar fär som grönt. Passar både i det civila mörkret som i fält. Kolla igenom deras online katalog så märker du vad som gör dessa väskor bättre än de som finns hos friluftsbutiker och div. väskhandlare. Quote
Vysotskij Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 Kolla igenom deras online katalog så märker du vad som gör dessa väskor bättre än de som finns hos friluftsbutiker och div. väskhandlare. Ordern är uppfattad och skall verkställas. Om jag känner behov av taktiska småväskor. Quote
Swed65 Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 Har kollat i katalogen.. en massa bra att ha saker Quote
Kapten krycka Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 Hmm inte bra det här fanns allt för mycket skoj. Där finns många bra presenter!!!!! Quote
jed Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 När ska vi få en återförsäljare i sverige....bara måste ha Är det inte det som soldf shop är till för? Quote
Haegg Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 Bara en undran om det eviga användandet av "taktisk" i samband med utrustning. Om det finns t.ex. taktiska ryggsäckar så borde det analogt finnas operativa och strategiska ryggsäckar också. Sedan kan man ställa sig frågan om varför vi ska nöja oss med en så mager beskrivning som tex taktisk ryggsäck. Jag vill också veta om den är uppdragstaktisk eller kommandotaktisk. ;) Quote
Vysotskij Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 Två, ej ömsesidigt uteslutande, gissningar: i) Tillverkaren anser att utrustningen är lämpad för de situationer taktiken är genomtänkt och utrustningen behöver vara anpassad till den. ii) Tillverkaren har erfarit att saker som kallas 'taktiska' har högre försäljningssiffror i vissa kundsegment... Quote
Vakten_F4 Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 Var beställer man?? Väckte ju en del habegär!! Men grejerna var ju inte gratis direkt... Quote
Fu Kjellberg Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 Bravo one: Synd att du inte var först. Tidigare maxpeditionsnack. Kolla mitt inlägg. Sjyssta prylar Quote
2Sharp Posted September 16, 2003 Report Posted September 16, 2003 (edited) Det som tilltalar mig mest när det nämns "tactical" är att det ofta är saker som är stryktåliga av hög kvalité. Jag verkligen avskyr saker som går sönder och inte fungerar pga dålig kvalité. Just Maxpeditions grejor skall vara mycket välsydda och välgenomtänkta, skall helt klart köpa en del när min ekonomi har hämtat sig (ca: 2025..) Tycker också att bra kvalité slits snyggt. Sedan är det ju gött MÖP'igt... ;) Edited September 16, 2003 by 2Sharp Quote
Fu Dahlberg Posted September 17, 2003 Report Posted September 17, 2003 Någon som skalll beställa, så får dom gärna höra av sig till mig... måste ha en "Fatboy versipack"! Quote
Bellum Posted September 18, 2003 Report Posted September 18, 2003 Haeg: Definition "Tactical": Är svart. Är tillverkad i nylon. Har plastspännen. Har kardborrband. Vidare skall utr. vara tillverkad av ett företag som A: Har ett tufft namn som skulle passa som titel på en actionfilm. B: Levererar till alla elitförband världen över. förlåt. kunde inte låta bli... Quote
Maddman Posted January 2, 2004 Report Posted January 2, 2004 Hello Folks o God fortsättning ! Väcker denna tråd igen eftersom jag nu fått hem min FatBoy Versipack. Den är inte fält-testad, men första intrycket är mycket gediget ! Jag beställde den genom Promoteq och betalade 660 svenska pesetas. Någon som provat den ? Synpunkter ? Quote
2Sharp Posted January 2, 2004 Report Posted January 2, 2004 Någon som provat den ? Synpunkter ? Bara kollat in Fatboy packen, har dock en Proteus och en M4 pack. Gillar kvalitén och utförandet väldigt mycket, de är ju helt klart "over built", jag tror att de kommer att bli svåra att slita ut/ha sönder. Det blir helt klart fler Maxpedition prylar Quote
Dahlberg Posted January 2, 2004 Report Posted January 2, 2004 Någon som skalll beställa, så får dom gärna höra av sig till mig...måste ha en "Fatboy versipack"! Samma här! Det är en Fatboy Versipack som jag drägglar på också.. Quote
Fu Kjellberg Posted January 23, 2004 Report Posted January 23, 2004 Säger som Maddman. Skall ni ha Maxpedition så kontakta Jörgen på Promoteq. Han skall skicka iväg en beställning snart. Om ni undrar över priser så ta dollarpriset gånger 11 så är momsen också inräknad. Har precis beställt 3 rolly polly dumpficka och ett gäng Maliceclips. Har väl grejorna om ca 2 månader. så då kommer en uppdatering om dom Quote
Fu Dahlberg Posted January 23, 2004 Report Posted January 23, 2004 Har själv en "fatboy" och kan bara säja att jag är helnöjd... använder den i civil verkasmhet, och har inga på problem med den... Sedan har "teflonbelag nylon" en visst coolhetwsfaktor bara det... Quote
Recommended Posts