Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Till vissa filmer tas ju speciella fordon och modifikationer fram.

Idag har ju Tomb raider 2 premiär. Och även denna gång har hon en ny häftig bil.

Här är länk till 1:ans bil.

Land rover defender

2:ans bil.

Jeep Wrangler

Har ni fler roliga länkar på häftiga äventyrsbilar så hit med dom. :P

photo_5.jpg

Om blågul tycker att denna passar bättre i transportcentralen så flytta den dit.

Var lite osäker eftersom detta inte är militära fordon. :unsure:

Edited by Fu Kjellberg
Posted
Ja den helikoptern tyckte man var asshäftig när den kom.

Nu har tiden hunnit ifatt den. :unsure:

Nästan, fortfarande finns det väl ingen ljudlös (nästan bokstavligen) helikopter.

Inte heller någon som är utrustad med en M61:a.

Posted
Om blågul tycker att denna passar bättre i transportcentralen så flytta den dit.

Var lite osäker eftersom detta inte är militära fordon. :unsure:

Nu behöver du inte vara osäker längre....

//Yman, Moderator/Flyttkarl

Posted

Två av mina favoriter är hämtade från den engelska underrättelsetjänsten.

Närmare bestämt Kommendörkapten Bonds tjänstefordon, Lotus Esprite, den vattentäta varianten och hans ultrakompakta jetflygplan med mobil hangar maskerad till hästtransport. Flygplanet heter, om jag minns rätt Acrostar och är med i "Octopussy". Espriten däremot kommer jag inte ihåg vilken det var. Hursomhelst lägger jag inte in några bilder, för alla har väl sett alla bondfilmerna, eller hur? :D

Andra favvosar förutom de redan nämnda är UD-4L Dropship ur Aliens. Det får vilken DAP som helst att verka som en "Pissekur" i jämförelse.

/E

Posted

Flygplanet heter BD-5J på civilska och är världens minsta jetflygplan.

Det konstruerades av amerikanen Jim Bede 1971. Den hade från början en tvåtaktare på 2 cylindrar som gav 55 hk. Flygplanet såldes som byggsats och 3000 byggsatser hann levereras innan man lade ner projektet 1978.

12st modifierades med en fransk jetmotor som gav 220lb i dragkraft.

Samma kille konstruerade BD-10, ett flygplan (också byggsats) som skulle kunna gå i överljud, vet inte om någon har gjort det än.

www.jimbede.com/bd5.html

Posted

Favvofodon från filmens värld?

1 - AH6 "Little Bird" - Ja ni vet hur den ser ut och att den är med i "Blackhawk Down".

2 - "Moder Jords" haschraket från "Tillsammans" - OK, det där har inget med haschissen att göra, men vilka justa pollisar.

3 - Hinden från Rambo 3

4 - APC:n från Alien 2

5 - Gulfs Porsche 917 från Steve Mcqueens "Le Mans".

Posted

1 - AH6 "Little Bird" - Ja ni vet hur den ser ut och att den är med i "Blackhawk Down".

2 - "Moder Jords" haschraket från "Tillsammans" - OK, det där har inget med haschissen att göra, men vilka justa pollisar.

3 - Hinden från Rambo 3

4 - APC:n från Alien 2

5 - Gulfs Porsche 917 från Steve Mcqueens "Le Mans".

Om jag inte missminner mig helt så är "Hinden" i Rambo 3 en fransk Aerospatiale/Eurocopter AS 532 Cougar :D

Posted
Om jag inte missminner mig helt så är "Hinden" i Rambo 3 en fransk Aerospatiale/Eurocopter AS 532 Cougar  :D

Stämmer bra. Med FN MAG i dörröppningarna som grädde på moset.

Posted

Jo, den ar fin. Vill nog garna skaffa en Hughes 500 nar jag blivit rik...

Posted
atst.jpg

Slår en tgb 13 i alla fall!

Pah! Låt Värnpliktsrådet hänga upp den där i en kran och släppa den i backen! Den fick ju stryck av nallebjörnar med pinnar!

:((

Guest J-Star
Posted (edited)

bgit1t.jpg

Kommentarer överflödiga. :tveka:

(Inse hur länge jag fick leta innan jag hittade den här bilden. Till viss förvåning upptäckte jag också att serien bara producerades i en enda säsong).

/J

Edited by J-Star
Posted (edited)

atat.jpg

Värnpliktsverket kan försöka hänga upp den här i kran! :tveka:

Edit:Bilden ville sig inte...

Edited by SÄK