Jump to content

BOSTAD SÖKES???

Gotcha

Recommended Posts

Posted

Tjenare!

Jag söker, för en kamrats räkning (som nu bor på luftmadrass hos släkt) bostad i Stockholmsområdet! Gärna i södra delen, men ALLT (vettigt) är av intresse!!!

Ni som har nån idé - messa eller maila mig gärna!!!

• 1 year later...
Posted

HJÄLP!

Jag blir bostadslös 1a april 2005 (aprilskämt?) så nu letar jag för fullt efter nånstans att bo. Allt i Stockholm av intresse men gärna innerstan, solna, sundbyberg, bromma eller nånstans i närheten. Maxhyra 5000.

Är skötsam, rökfri, djurfri med fast inkomst. Referenser finns!

Posted

Karin,

som du beskriver det borde du kanske kunna köpa dig en bostadsrätt. Månadskostnaden kan nog komma under 5000 kr per månad om du inte nödvändigtvis måste ha en lägenhet vid Stureplan.

Solna/Sundbyberg kanske?

Ola

Posted

Även jag söker på detta vis bostad för en kamrats räkning.

Han går snart ut PHS och skall börja jobba som polis i Karlstad, men ha kvar sitt fasta boende i Halland, varför han behöver någon typ av mindre lägenhet eller rum i Karlstad.

Allt är av intresse.

Tack på förhand.

Posted
HJÄLP!

Jag blir bostadslös 1a april 2005 (aprilskämt?) så nu letar jag för fullt efter nånstans att bo. Allt i Stockholm av intresse men gärna innerstan, solna, sundbyberg, bromma eller nånstans i närheten. Maxhyra 5000.

Är skötsam, rökfri, djurfri med fast inkomst. Referenser finns!

Jag kan nog tänka mig att du kajn få komma ner till Sveriges finaste stad, Göteborg och bo på min altan där vi kan fixa en pressening.

Månadshyra: 500:-

Tillgång till bekvämlighetsfaciliteter: 500:-

Fin utsikt (jag): 0:-

• 4 weeks later...
Posted

Har stora planer på att flytta ner till Helsingborg.

Är det någon som vet en etta som kommer/står ledigt någonstans, för en inte så dyr peng.

Har är det med jobb finns det mycket jobb lr är det lika dött som i hela övriga landet?

Vilka områden är det som man ska hålla sig borta ifrån? pga dåliga förbindelser mm...

Posted

Flytta till Norrland vet jag!!

har nyss köpt en enplansvilla med dubbelgarage byggd -90....ligger i utkanten av ett bostadområde så jag har skogstomt....villan är i perfekt skick med isolerglas och stora altaner, storleken ligger på 160kvm + 80kvm garage.....

....jag betalade 650 lök för hela klabbet....för det får du ju bara en städskrubb med kokvrå i Stockholm!! ;)

Posted
Hej,

Sprid gärna detta vidare till alla trevliga personer ni känner som ev söker bostad el ev kan ha en syster el jobbarkompis som gör det...

Det som finns:

Dela en 3:a på Oxtorgsgränd, i samma hus som restaurangen 'restaurangen', det blåa huset.. Mkt fräscht, byggdes 1995. skön citykänsla. Huset/lägenheten är mkt fräsch och ljus. Rummet som jag bodde i är stort, ca 25m2 m trägolv. Och så tillkommer ett stort kök m matbord  för 4-6 pers och vardags/tv rum. Stort fräscht badrum m badkar/dusch.

Idag bor Christian där, lärare 28 år, trevlig. (som du får dela lägenheten med)

Lägenheten/rummet är möblerad och kostar 4950,-. Jag har bott där i 2 år och älskat det, 3 min till Biblioteksgatan, 2 min till SATS norrmalm. Enda anledning till att jag flyttar är att jag fått tag på en egen 1:a.

Det går inte att få denna standard på boendet i centrum för 4950,- om man inte vill ha 20m2 m kokvrå...

De som är intr.: maila denna e-mail el/och ring 0733 402731. Lägenheten visas redan i helgen, och första bästa..

Trillade ner i min mailbox i torsdags...

Posted

Är inte detta att betrakta som ett köp/sälj-inlägg?

Från forumets regelverk.

Försäljning av tjänster och materiel är inte tillåtet på forumet.

edit: ojsan, såg först nu att det var en stengammal tråd.

Posted
Är inte detta att betrakta som ett köp/sälj-inlägg?

Äh, borde ha tänkt på det! :banana

BlåGul får ta bort den i så fall.

• 3 weeks later...
Posted
..vi håller på att dömma av saken..

Hur går det med det? Blir det någon bostadsmarknad på SoldF?

• Forumsledning
Posted

Någon marknad ? nej. Vi är ett militärtforum och pratar det som rör det ämnet. Att det sen blir en massa OT ..som markan måste ta hand om är en annan sak.

Det finns andra forum/sidor för de tjänsterna, använd dom. Mer än så säger jag inte.

Tråden må fortsätta ett tag till.

Posted

För er som kan tänka er att bo i andrahand i Sthlm så rekomenderar jag starkt Bostad Direkt, har funkat för ett flertal kompisar. Snabbt har det gått för dem också.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...