Panzerfaust Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 Nån som vet vad det finns för svenska mods till olika spel? då menar jag typ med svenska vapen och uniformer! nån som vet lite vad som finnes...?
Klinken Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 Swedish forces pack till Operation Flashpoint kan hämtas HÄR Fridens liljor // Fk Klinken
Womack Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 Det finns ju bl.a 2 mods till Ghost Recon (Swedish Forces & Swedish Marines) Laddade ner dom åt den kompis som har modem. Jag har själv inte testat dom och kan därför inte uttala mig om kvalitén eller des innehåll.
Guest J-Star Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 För Ghost Recon finns "Swedish Forces: For King And Country". Finns på FilePlanet. Är just nu på version 1.4.2 och har skapats av bland annat Wolfsong som finns på dessa forum under just det namnet. Den funkar mycket bra. Features: - Alla svenska handburna vapen, inklusive kommande vapen så som Ak5C med Aimpoint. - Svenska uniformer, inklusive vinteruniformer samt vintercamo för vapnen. - Hela Desert Siege-kampanjen mycket tjusigt omgjord till Arctic Siege istället. - Många uppdrag har blivit moddade så att de är en riktig utmaning. - Mysiga features som trampminor, dörrfällor och annat elände Vi är ett antal som spelar med denna mod på kvällarna. Feel free to join us! /J
Panzerfaust Posted July 17, 2003 Author Report Posted July 17, 2003 Fan, har varken operation flashpoint eller ghost recon... *suck* Har operationflashpoint, fast den... är lite...*harkel* Konstig, går inte att uppdatera vilket brukar krävas för att instalera mods osv.. hmm, "råkade" ladda ner den från en ftp... *harkel* den är lite sönder crackad kanske... *harkel*
Ing Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 - Mysiga features som trampminor, dörrfällor och annat elände Hallå där! Truppminor är ju förbjudna i sverige, hur realistiskt är det då att ha dem med i spelet?! Kontrollerad detonation ska det vara.
Guest J-Star Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 - Mysiga features som trampminor, dörrfällor och annat elände Hallå där! Truppminor är ju förbjudna i sverige, hur realistiskt är det då att ha dem med i spelet?! Kontrollerad detonation ska det vara. Inget av uppdragen är förlagda till Sverige. /J
Ing Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 - Mysiga features som trampminor, dörrfällor och annat elände Hallå där! Truppminor är ju förbjudna i sverige, hur realistiskt är det då att ha dem med i spelet?! Kontrollerad detonation ska det vara. Inget av uppdragen är förlagda till Sverige. /J Utlandsstyrkan kan alltså med gott samveta nyttja truppminor! Förutsätter bara att ni gjort dem efter gamla svenska minor och laddningar då?
Raffsec Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 - Mysiga features som trampminor, dörrfällor och annat elände Hallå där! Truppminor är ju förbjudna i sverige, hur realistiskt är det då att ha dem med i spelet?! Kontrollerad detonation ska det vara. Inget av uppdragen är förlagda till Sverige. /J Utlandsstyrkan kan alltså med gott samveta nyttja truppminor! Förutsätter bara att ni gjort dem efter gamla svenska minor och laddningar då? Det är ju bara Fi som har minor jööö :P
Eekster Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 Aloha! snart kommer en svensk mod till bf1942 också... den är i alpha stadiet just nu, och om ni vill veta mera eller hjälpa till kanske med något, så kan ni ju ta en titt förbi på #silentheroes på quakernet. *ändrade ett litet stavfel /Eekster
Panzerfaust Posted July 17, 2003 Author Report Posted July 17, 2003 Jag skiter i minor, frågade om mods med svenska vapen uniformer osv Det finns inget till CS? 8| Läste om ett till sc som hette nationella insatstyrkan, men det va typ mest ideér änsålänge...
Magnus Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 Hittade några svenska mods: Kunde inte låta bli.
Raptor Posted July 17, 2003 Report Posted July 17, 2003 På CS-nation finns det en uppsättning skins som gör att man kan spela Counter Terrorist som SSG (läs. skin:en föreställer soldater i M90 uniform). Det är väl det närmsta en "svensk mod" man kan komma. Bifogar en länk till den SSG från CS NATION Har letat med ljus och lykta efter en anständig AK5 modell för M4 men har inte hittat någon. Ljuddämparen gör att folk skinnar FNC i stället. Hittade för länge sedan en AK5B som replace för SIG 552 men den var väl bara hyfsad. Den försvan f.ö.v. i min datorkrasch för ca: 4 månader sedan. Så för att komma så nära en svensk mod av CS som möjligt... Börja med SSG skin:en. Leta på internet efter AK5:an och ta den som du tycker är bäst. Någon riktigt mod kan jag tyvärr inte hänvisa till.
mace Posted July 18, 2003 Report Posted July 18, 2003 För Ghost Recon finns "Swedish Forces: For King And Country". Finns på FilePlanet. Är just nu på version 1.4.2 och har skapats av bland annat Wolfsong som finns på dessa forum under just det namnet. Den funkar mycket bra. Features: - Alla svenska handburna vapen, inklusive kommande vapen så som Ak5C med Aimpoint. - Svenska uniformer, inklusive vinteruniformer samt vintercamo för vapnen. - Hela Desert Siege-kampanjen mycket tjusigt omgjord till Arctic Siege istället. - Många uppdrag har blivit moddade så att de är en riktig utmaning. - Mysiga features som trampminor, dörrfällor och annat elände Vi är ett antal som spelar med denna mod på kvällarna. Feel free to join us! /J Vart på Fileplanet ska den finnas? Har sökt igenom hela siten och bara hittat Swedish Marines. Har andra några problem med fileplanet, för mig laddar inte sidorna som dom ska, om dom nu laddar överhuvudtaget. Blir lite lätt irriterad när jag har uppdaterat en sida för tjugonde gången och det fortfarande ser ut som Kalle (3 år) har gjort den på sin Etch-a-scetch.
AK5B Posted July 18, 2003 Report Posted July 18, 2003 Här finns det en AK5 till counter-strike: http://counterplus.free.fr/Armes/colt-m4a1...arbine/m4a1.php Och här SSG grejerna: http://csnation.counter-strike.net/content...ownload&id=1333
JTS Posted July 18, 2003 Report Posted July 18, 2003 AK 5:an sag ju mest ut som ett harke tycker jag.
Womack Posted July 18, 2003 Report Posted July 18, 2003 CS har sån sunkig grafik med. Gör ju inte saken bättre.
Panzerfaust Posted July 18, 2003 Author Report Posted July 18, 2003 tack för tipsen! ska instalera skins nu, få se hur det blir:)
Panzerfaust Posted July 19, 2003 Author Report Posted July 19, 2003 Swedish forces pack till Operation Flashpoint kan hämtas HÄR Fridens liljor // Fk Klinken Vad krävs för att köra den? vwerkar ju as krånglig att instalera? sen står det nåt om resistance... har inte det opacket... kan inte jag köra skiten då? *snyft*
Myran Posted July 19, 2003 Report Posted July 19, 2003 Swedish forces pack till Operation Flashpoint kan hämtas HÄR Fridens liljor // Fk Klinken Vad krävs för att köra den? vwerkar ju as krånglig att instalera? sen står det nåt om resistance... har inte det opacket... kan inte jag köra skiten då? *snyft* Vad som krävs : Operation Flashpoint (legalt köpt :P) Operation Flashpoint, Resistance (legalt köpt också.. tänka sig.. ;)) plus 1.91 patchen så klart. sen slänger man all skiten i addons foldern! EDIT : säger sig självt lite, men nej.. du kan inte köra utan resistance 8|
zaitoh Posted July 20, 2003 Report Posted July 20, 2003 efter allt arbete och det man man får ut av ofp är det helt klart värt pengarna!!! jag avskyr när folk försöker överpris för spel som inte är värda hälften, men det är lika illa att det inte visas uppskattning när någon gör något riktigt bra och hållbart spel. är föresten det enda spel jag lagt ut pengar på de senaste åren, främst för att det andra spelet jag spelar (americas army) är fritt
Panzerfaust Posted July 20, 2003 Author Report Posted July 20, 2003 vore ju bra om kraven kunde stå på sidan:( =( Det går inte att trixa bort orginalgrejerna mot svenska prylarna då? hee* 8|
Myran Posted July 20, 2003 Report Posted July 20, 2003 vore ju bra om kraven kunde stå på sidan:(=( Det går inte att trixa bort orginalgrejerna mot svenska prylarna då? hee* 8| Det är nog lite "äh alla vet vad som krävs" för att det är 99% av alla addons / packs som släpps, som använder ofp, resistance och 1.91 patchen (dvs det senaste) svar nog? (annars kolla på mitt föregående inlägg)
zaitoh Posted July 20, 2003 Report Posted July 20, 2003 till resistance gäller: "Minimum system requirements are equivalent to the original Flashpoint REcommended specifications" + drive space 550 MB alltså: Win 95/98/ME/2000/XP DirectX 8 PetiumIII 600 128Mb RAM 16Bid Direct Sound Compliant Sound Card Compatible 3D graphics card with 32 Mb RAM 24x CD-ROM 450Mb Hard Drive Space rekomenderar dock personligen mer >>> mer gubbar och komplexare banor kan göras
Wolfsong Posted July 20, 2003 Report Posted July 20, 2003 - Mysiga features som trampminor, dörrfällor och annat elände Hallå där! Truppminor är ju förbjudna i sverige, hur realistiskt är det då att ha dem med i spelet?! Kontrollerad detonation ska det vara. Inget av uppdragen är förlagda till Sverige. /J Utlandsstyrkan kan alltså med gott samveta nyttja truppminor! Förutsätter bara att ni gjort dem efter gamla svenska minor och laddningar då? Det är ju bara Fi som har minor jööö :P Helt rätt. Endast fi har truppminor som inte använder kontrollerat detonation. Allt du själv kan använda är TM 12B med handdetonator. Alla filerna finns här: http://www.planetrainbowsix.com/atwar/GR/s...+mod%5Fname+asc v1.4.2 (FULL VERSION) och v1.4.3 (PATCH).
Panzerfaust Posted July 20, 2003 Author Report Posted July 20, 2003 Nån som vet om man på något sätt kan fixa det utan resistance? eller går det inte att köra alls...?
Johan ES Posted July 20, 2003 Report Posted July 20, 2003 De addons som nämns här fungerar ENDAST tillsammans med en lagligt löpt kopia av OPF + Resistance. Det finns inga genvägar! /Johan ES
Sgt Tulo Posted July 21, 2003 Report Posted July 21, 2003 De addons som nämns här fungerar ENDAST tillsammans med en lagligt löpt kopia av OPF + Resistance. Det finns inga genvägar! /Johan ES Naivt...
[Bedlam] Posted July 21, 2003 Report Posted July 21, 2003 spelet ofp+resistance finns att köpa i boxar och kostar inte så mycket.. det är nästan enda spelet ja har lirat i 2 år... (VÄLDIGT OFTA!) det är helt klart värt pengarna om du vill ha en krigs simulator.. skjuta.. taktik osv det är inget spel man tröttnar på snabbt .. finns hur många moddar och uppdrag att tanka ner eller göra själv i editorn hehe.. sen de som har brända ofp versioner... de blir ofta utslängda på servrarna om de nr inte är bannade redan
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.