pontai Posted September 13, 2016 Report Share Posted September 13, 2016 Hej hopp..;) Tiden närmar sig snabbt och studenten är runt hörnet. Saknar något redigt bra att skriva på baksidan av min student mössan. Och detta måste vara bästa forum att fråga. Några bra ordförslag som är militärt relaterat att skriva på baksidan. Alla förslag godtages då jag har så dålig fantasi atm. Mvh... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frukten Posted September 15, 2016 Report Share Posted September 15, 2016 Semper Fidelis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matias Posted September 16, 2016 Report Share Posted September 16, 2016 ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted September 18, 2016 Report Share Posted September 18, 2016 Rectum Non Bustus Kvasi-latinsk slogan för amerikanskt hangarfartygsbaserat flyg, med betydelsen "flyg inte för lågt när du ska landa", så du slår i aktern på fartyget och kraschar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted September 19, 2016 Report Share Posted September 19, 2016 Hej hopp..;) Tiden närmar sig snabbt och studenten är runt hörnet. Saknar något redigt bra att skriva på baksidan av min student mössan. Och detta måste vara bästa forum att fråga. Några bra ordförslag som är militärt relaterat att skriva på baksidan. Alla förslag godtages då jag har så dålig fantasi atm. Mvh... Bara en undran - varför ett militärt/förbands motto när du går ut skolan? Vad är tanken med det? Prova här: http://forum.soldf.com/topic/42213-tankevaeckare/ http://forum.soldf.com/topic/709-foerbands-motton/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pontai Posted September 19, 2016 Author Report Share Posted September 19, 2016 Hej hopp..;) Tiden närmar sig snabbt och studenten är runt hörnet. Saknar något redigt bra att skriva på baksidan av min student mössan. Och detta måste vara bästa forum att fråga. Några bra ordförslag som är militärt relaterat att skriva på baksidan. Alla förslag godtages då jag har så dålig fantasi atm. Mvh... Bara en undran - varför ett militärt/förbands motto när du går ut skolan? Vad är tanken med det? Prova här: http://forum.soldf.com/topic/42213-tankevaeckare/ http://forum.soldf.com/topic/709-foerbands-motton/ Efter som det reflekterar mig som person. Detta är inget bestämt hellre men vill ha lite olika förslag (öppna tankarna) då jag inte känner för att skriva klassnamnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reservingenjör Posted September 20, 2016 Report Share Posted September 20, 2016 "Lämnar nu det civila träsket" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julemand Posted September 23, 2016 Report Share Posted September 23, 2016 Efter som det reflekterar mig som person. Detta är inget bestämt hellre men vill ha lite olika förslag (öppna tankarna) då jag inte känner för att skriva klassnamnet. Va? Reflekterar dig som person? Varför skulle det ha med militär eller Försvarsmakten att göra då? T.om. kollegor som springer runt och slänger sig med coola citat eller sin tillhörighet har en tendens att framstå i dålig dager, tänk då vad folk här på sidan tänker om civila som gör detsamma. Ta något som har någon personlig mening för dig eller strunta i det helt. Sanningen är den att du inte lär använda din studentmössa efter studenten, det har alltså inte väldigt stor betydelse vad du skriver på baksidan. Välj bara något som inte får dig att skämmas om 10 år, vilket ett militärt citat nog garanterat kommer att leda till Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted September 26, 2016 Report Share Posted September 26, 2016 "The cringe is strong" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reservingenjör Posted September 29, 2016 Report Share Posted September 29, 2016 Och *där* avskräcktes en entusiastisk grabb från att söka till FM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordor Posted September 29, 2016 Report Share Posted September 29, 2016 För att han blev avråd ifrån att skriva "Jägare 2017" På studentmössan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reservingenjör Posted September 30, 2016 Report Share Posted September 30, 2016 Pga #8 och #9. Man kan ju undra om det kommer an på blågul att släppa såna pubertala kommentarer. Det är inte första gången heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pontai Posted October 1, 2016 Author Report Share Posted October 1, 2016 Tur att man inte tar emot sig Blev att skriva klassnamnet då jag inte fann något lämpligt alls. Men tack för förslag som gavs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted October 5, 2016 Report Share Posted October 5, 2016 Beställer man studentmössa nu? Jag är f.ö. så jävla gammal att jag tycker det är snyggare med ett band som är enfärgat utan brodyr... Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted November 10, 2016 Report Share Posted November 10, 2016 Beställer man studentmössa nu? Jag är f.ö. så jävla gammal att jag tycker det är snyggare med ett band som är enfärgat utan brodyr... tror inte ens vi hade möjlighet att få med brodyr... Skolan gjorde ett massinköp (man valde Lund eller Uppssala och strlk) var int tal om att "individualisera". Rätt skönt och billigt - har förstått att mösa idag kan kosta en bit över tusen spänn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted November 10, 2016 Report Share Posted November 10, 2016 Efter som det reflekterar mig som person. Detta är inget bestämt hellre men vill ha lite olika förslag (öppna tankarna) då jag inte känner för att skriva klassnamnet. Va? Reflekterar dig som person? Varför skulle det ha med militär eller Försvarsmakten att göra då? T.om. kollegor som springer runt och slänger sig med coola citat eller sin tillhörighet har en tendens att framstå i dålig dager, tänk då vad folk här på sidan tänker om civila som gör detsamma. Ta något som har någon personlig mening för dig eller strunta i det helt. Sanningen är den att du inte lär använda din studentmössa efter studenten, det har alltså inte väldigt stor betydelse vad du skriver på baksidan. Välj bara något som inte får dig att skämmas om 10 år, vilket ett militärt citat nog garanterat kommer att leda till Vafalls? Studentmössan bäres ju av tradition i Carolinabacken varje sista april tills man klätt sig i träfrack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.