Felshoe Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Jag snubblade över den här bilden för någon vecka sedan och blev väldigt förbryllad. Rör det sig om photoshop, eller finns den här bössan på riktigt? Vad finns för information om den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Den är på riktigt, det enda jag vet om den är att det är en prototyp som har några år på nacken. Jag har inte pillat på den, ännu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zynisk Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Stämmer, det är en prototyp. Togs fram i samband med AK5A utveckling. Den är ganska tung och något otymplig. Men låg bra mot axeln, var ju bara en prototyp också. I bakgrunden 'r det en amerikansk eldkastare också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smeghead Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Kill it. Kill it with fire. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Någon som vet vad vajern har för funktion? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted January 25, 2015 Report Share Posted January 25, 2015 Halv-vild gissning är att vajern är länkningen mellan den ordinarie avfyringsinrättningen och den framflyttade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Oj, om det stämmer får nog "svampigt tryck" en helt ny innebörd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Vilket generellt sett är kännetecknande för bullpups.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Ja, men då är det stålstänger som levererar svamp, fatta hur det blir med en ospänd wire Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Det kanske är en extra-spänstig wire från FMV? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted January 27, 2015 Report Share Posted January 27, 2015 Den är på riktigt, det enda jag vet om den är att det är en prototyp som har några år på nacken. Jag har inte pillat på den, ännu... What? Den hade jag ingen som helst aning om, annat än rykte. Just eldkastaren som medverkar på bild övertygade mig om att det handlar om airsoft.. Bullpups är väl trevliga, men jag minns att det kunde bli meckigt att skjuta från 'fel' axel bl.a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted January 27, 2015 Report Share Posted January 27, 2015 med tanke på att de står vad jag tycker ser ut som fyra mauser, i bunkern. skulle jag gissa på att de är någon form av samling av vapen/prototyper för vapen i fm. Jag har svårt att se att någon airsoft människa skulle ha licens för fyra liknande vapen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted February 2, 2015 Report Share Posted February 2, 2015 Sett den på insta. Ser ut som en SA80 och en AK5A har legat med varandra under okristliga förhållanden och fött en helvetesavkomma. Jag är lite mer intresserad av eldkastaren och specifikationerna på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guzzo Posted August 15, 2017 Report Share Posted August 15, 2017 On 2015-02-02 at 9:17 AM, employed said: Sett den på insta. Ser ut som en SA80 och en AK5A har legat med varandra under okristliga förhållanden och fött en helvetesavkomma. Jag är lite mer intresserad av eldkastaren och specifikationerna på den. Det torde vara en Amerikansk M2/M2A1 eldspruta anno WW2/Korea/Vietnam. Osäker på specifikationerna dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted August 21, 2017 Report Share Posted August 21, 2017 En AUG med rätt smörja i mekanismen har ett åtminstone hyfsat tryck vill jag påstå. Den är lätt att skjuta bra med men att skjuta från fel axel kan man glömma. Om man inte är beredd på käkkirurgi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt.Nilsson Posted October 2, 2017 Report Share Posted October 2, 2017 när jag pillade på denna under utb med vapenoff LG, (Den fanns på LG för 5år sedan) Så sa han att detta va en produkt av en vapenmekaniker som hade för mycket tid över och gjorde en för skojs skull. Vajern är för avtryckaranordningen som förskjutits från ordinarie läge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KarlJ Posted February 24, 2020 Report Share Posted February 24, 2020 polman 1 AUG är V/Hö från tillverkningen flytta på utdragaren, flytta på utkastarluckan, sätt ihop och det är klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yxa Posted March 20, 2020 Report Share Posted March 20, 2020 On 2/24/2020 at 2:06 PM, KarlJ said: polman 1 AUG är V/Hö från tillverkningen flytta på utdragaren, flytta på utkastarluckan, sätt ihop och det är klart. Sant, men inget du gör under pågående strid om du plötsligt behöver skjuta från "fel" axel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted March 22, 2020 Report Share Posted March 22, 2020 On 3/20/2020 at 10:16 AM, Yxa said: Sant, men inget du gör under pågående strid om du plötsligt behöver skjuta från "fel" axel. Nej, då får man hitta på något annat. Oavsett det tar jag en AUG varje dag över AK5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts