Jump to content

Bullpupversion av AK5

Felshoe

Recommended Posts

Stämmer, det är en prototyp. Togs fram i samband med AK5A utveckling. Den är ganska tung och något otymplig. Men låg bra mot axeln, var ju bara en prototyp också. I bakgrunden 'r det en amerikansk eldkastare också.

Den är på riktigt, det enda jag vet om den är att det är en prototyp som har några år på nacken.

Jag har inte pillat på den, ännu... :)

What? Den hade jag ingen som helst aning om, annat än rykte.

Just eldkastaren som medverkar på bild övertygade mig om att det handlar om airsoft..

Bullpups är väl trevliga, men jag minns att det kunde bli meckigt att skjuta från 'fel' axel bl.a.

• 2 years later...
On 2015-02-02 at 9:17 AM, employed said:

Sett den på insta. Ser ut som en SA80 och en AK5A har legat med varandra under okristliga förhållanden och fött en helvetesavkomma.

Jag är lite mer intresserad av eldkastaren och specifikationerna på den.

Det torde vara en Amerikansk M2/M2A1 eldspruta anno WW2/Korea/Vietnam. Osäker på specifikationerna dock. 

• 1 month later...

när jag pillade på denna under utb med vapenoff LG, (Den fanns på LG för 5år sedan)
Så sa han att detta va en produkt av en vapenmekaniker som hade för mycket tid över och gjorde en för skojs skull.
Vajern är för avtryckaranordningen som förskjutits från ordinarie läge.

• 2 years later...
  • 4 weeks later...
On 2/24/2020 at 2:06 PM, KarlJ said:

polman 1 AUG är V/Hö från tillverkningen flytta på utdragaren, flytta på utkastarluckan, sätt ihop och det är klart.

Sant, men inget du gör under pågående strid om du plötsligt behöver skjuta från "fel" axel.

On 3/20/2020 at 10:16 AM, Yxa said:

Sant, men inget du gör under pågående strid om du plötsligt behöver skjuta från "fel" axel.

Nej, då får man hitta på något annat. Oavsett det tar jag en AUG varje dag över AK5.