Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Hockeyfinalen

Vildmannen

Recommended Posts

Guest Fågel Fenix
Posted

Jaha...där vart det förlorat ja :blink:

Taskigt jobb att vara sån där videonisse.

Spola tillbaka, trycka på play...Spola tillbaka, trycka på play.....Spola tillbaka, trycka på play....Spola tillbaka, trycka på play

FYtti rackarn!

Men grattis Kanada....

Posted

Pucken var inne. Men jag är ändå förbannad. Man får väl gratta kanadickerna.

Fan va' synd, fan va' synd.........................

Posted

Jag skulle vilja se de bildebevis där man tydligt ser att pucken var inne i mål!

Urkasst slut!, jag vill inte vara dålig förlorare och ta ifrån kanadensarna vinsten, men är det inte solklart ehuru det verkligen var mål eller inte borde domarna fortsatt spelet.

Domarna förresten...slutade ju döma helt i sudden...

Posted

Det var domaren som avgjorde matchen. Han slutade att dömma i mitten

av tredje perioden. Kanada spelade mycket fult. Visst hade sverige sina

fula knep också, men inte i närheten av kanade.

Posted

Visst, den var inne. Fast den skulle f*n inte varit inne om han hade dömt ordentligt innan. OM han skulle gjort det skulle Tre Kronor vunnit. No doubt about it. :blink:

Guest Fågel Fenix
Posted
EN tråd räcker ;)

//Fu Dahlberg - Moderator

Förövrigt tycker jag att det var Rätt dömt... Pucken var inne! SLUT!

Också tog du bort min!? :2guns:

Fast rubriken var ju EXAKT likadan så det gör nog inte så mkt...

Men..... -->Högberg :huh: <----Fu Dahlberg ;)...bara lite småsmisk sådär...

Fan...nu får man sig inget ikväll heller. Igår var det soldatprov och då kom man hem sent och idag så förlorar Sverige hockeyn och då är hon ju inte sugen...

J*vla Kanada! :blink: Dom måste ju tänka mig och mina fortplantningsbehov! :uzi

Posted

Hade inte haft nåt emot att förlora mot ett riktigt hockeylag, som kan spela hockey, men mot ett gäng busar känns det tråkigt. Hoppas domaren blir "svartlistad" eller nåt så att han aldrig mer får döma en stor turnering, skandal!!

Guest Fågel Fenix
Posted
Hade inte haft nåt emot att förlora mot ett riktigt hockeylag, som kan spela hockey, men mot ett gäng busar känns det tråkigt. Hoppas domaren blir "svartlistad" eller nåt så att han aldrig mer får döma en stor turnering, skandal!!

Jag tror inte att han får döma ngn final igen.

Hans domarkompisar kommer väl att lägga honom över knäna och ta fram det stora domarriset som alla domare fruktar mer än ngn av de 110 kg:s biffar som åker runt med sylvassa skenor på fötterna ute på den kaaaarrga isen...

Nä S.M.I.S.K skall han hava och S.M.I.S.K skall han få! :blink::huh:

Posted

:huh:fun_icon_nana.gif.webp

BANANJÄVEL! :blink:

Nåja, målet går det inte att klaga över, är ganska säker på att den var inne och jag tror att måldommaren var säkrare...

Däremot fattar jag inte hur dommaren kunde släppa så förbannat mycket under 3:e perioden och i sudden, fruktansvärt dåligt...

Posted

Domaren borde fan löst inträde. Han borde satt sig på läktaren redan i andra perioden. Det buffliga spelet gynnade Kanada men det är ingen hemlighet. Målet var synnerligen tveksamt, domaren blåste inte ens för det. På reprisen hade jag svårt att säga bu eller bä.

Hade kännts fan så mycket bättre att förlora mot en klockren stänkare än mot en videoupptagning. Bäst hade ju varit att vinna men... well. That's hockey.

:blink: Domare :camo: Domare :unsure:

Posted

Alltså, domaren blev lite, eller ja, väldigt nervös i slutet. Vågade inte ta besluten som han borde.

Men skit samma, det tillhör spelet och det stod ju Sverige fritt att använda samma medel tillbaka.

Sen skall vi komma ihåg att det inte var domaren på isen som tog beslutet om mål. Det knepiga var dock att de blåste av bara för atts e videobedömning. Det korrekta domslutet hade varit mål samt utvisning för kanadickerna pga för många spelare på isen. Men det är mest av akademisk karaktär.

Ett STORT jättetack till sättet Tre Kronor genomförde turneringen. Skit samma att ni inte vann. Vi älskar er ändå!

Sverige-Finland 6-5

Posted

Jag tänkte efter Finlandsmatchen att "nu kvittar det hur det går i fortsättningen", men sen när man sitter och ser hur ett tursamt Kanada vinner i finalen så är det ju surt ändå. Sverige ÄGDE ju förlängningen!

Man får tänka på Finlandsmatchen så kommer man minnas detta VM med ett leende.

Posted

Jo, matchen mot Finland kommer att minnas i all framtid. Starkt jobbat Tre Kronor!

Att Kanada skulle vinna på ett sånt skitmål är bara att beklaga. Det kunde lika gärna varit Sverige som gjorde ett sånt mål. MEN, vi får fler chanser! :unsure:

Posted

Någon annan än mig som känner sig helt nere nu efter vad som skedde?

Denna förlust måste slita hårt på folkhälsan.

Bortsett från en något förvirrad och ölstinn man vrålade "svööööörgööö!" där ute

på gatan så är det tyst ute. Man kan nästan tro att pesten härjar.

Min finske polare ringde såklart upp mig direkt och riktigt gladdes åt det hela (guld-sudden? hahaha!).

Där fick jag!

Så tog det alltså slut.

Tillbaks till den grå vardagen igen.

Kommunal ska strejka, har ni hört det? Fan vad spännande...

Makaroner och köttbullar till lunch igen och sen kan man väl se på

någon film på tv som gått i repris 14ggr innan med samma gamla djävla reklam.

För en kort stund levde man på drömmen.

Jag är ledsen men jag måste bara kläcka ur mig ett: Det är ju så typiskt...

Och domaren var köpt!

Han skulle få tugga alla de 30 silvermynten så tänderna sprack om jag var diktator.

Jag är vad man kallar för dålig förlorare, finns inget bra med att förlora.

Kommer inte att få erektion de närmaste dagarna.

Posted

Klaga på domaren, patetiskt! Canada har vunnit på liknande sätt massor med gånger förut. de pressar upp toleransen hos domaren, gör motståndaren osäker på sitt eget spel och får till den typ av hockey de är bäst på.

Om vi inte kan anpassa oss efter ändrade/andras förutsättningar eller tvinga fram de spel vi är bäst på, är det självklart att vi inte vinner. Varför skulle hockey skilja sig från övriga världen? Gråter själv över förlusten, men kom inte och påstå att det var orättvist.

Posted
Klaga på domaren, patetiskt! Canada har vunnit på liknande sätt massor med gånger förut. de pressar upp toleransen hos domaren, gör motståndaren osäker på sitt eget spel och får till den typ av hockey de är bäst på.

Om vi inte kan anpassa oss efter ändrade/andras förutsättningar eller tvinga fram de spel vi är bäst på, är det självklart att vi inte vinner. Varför skulle hockey skilja sig från övriga världen? Gråter själv över förlusten, men kom inte och påstå att det var orättvist.

Klart man ska klaga på domaren när han inte håller en jämn nivå genom hela matchen. När han låter Canda få bestäma vad som är utvisning eller har han ju helt misslyckats med sitt jobb att vara opartisk.

Styrk ska han ha.

Sen att det just i detta läge blir mål, är ju bara flyt/oflyt. Kunde ju lika gärna ha varit sudden som avgjorde 1830 i tredje.

Även om sverige då hade vunnit så hade jag fortfarande tyckt att domaren var en fjolla som inte vågar stå upp för sina beslut utan låter Canada pressa gränsen för vad som är tilllåtet längre och längre.

Målobs :huh: fega saken till domare.

Posted

Det var tre självklara utvisningar i sudden death och domarhelvetet gjorde inte ett skit åt det.

Det är det jag klagar på, det finns inga ursäkter som någonsin någonsin någonsin kan försvara detta.

Angående målet så...så blev det som det blev.

Utvisningarna hade kanske påverkat händelseförloppet och tre kronor hade haft flyt istället.

Men det lär vi aldrig få veta.

Döm rätt från början till slut så skingras alla tvivel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...