Guest Lt. payne Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Då var det dags, och i år ska jag med!! B) Vilka av er kommer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robot Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Då var det dags, och i år ska jag med!! B) Vilka av er kommer? Jag är mäkta sugen men har inte anmält mig. När är sista datum för anmälan, eller har den redan varit för sommarkurserna? Striby, står det för strid i bebyggelse? Eftersom jag är relativt nymuckad så har jag inte gått nån kurs ännu i FBU. Har du någon speciell kurs som du kan rekommendera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hideous Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Min första FBU och givetvis går den till STRIB. Skall man se hur mycket man kommer ihåg sen 1998-99 då jag gjorde lumpen. Antagligen inte ett skit, det första som händer när det skjuts skarpt är väl att jag drar en i pannan på mig själv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Man åker väl med som b-styrka som vanligt . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Då var det dags, och i år ska jag med!! B) Vilka av er kommer? Jag är mäkta sugen men har inte anmält mig. När är sista datum för anmälan, eller har den redan varit för sommarkurserna? Striby, står det för strid i bebyggelse? Eftersom jag är relativt nymuckad så har jag inte gått nån kurs ännu i FBU. Har du någon speciell kurs som du kan rekommendera? Sista anmälningsdatum för CFB sommarkurs är 15april.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celander Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 (edited) Man åker väl med som b-styrka som vanligt . Skulle vilja se den som frivilligt anmäler sig som B-styrka i Striby. Eftersom detta är en anläggning där du enbart skojar till det med skarp ammunition kan det bli lite stökigt att vara B-styrka.... Men men, den som lever får se! Såg precis att även du har gjort värnplikten på stolta IB16. Hade ni verkligen B-styrka i Striby, säker på att du inte menar Karaby? Du är förlåten i så fall... Edited May 5, 2003 by Celander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Man åker väl med som b-styrka som vanligt . Skulle vilja se den som frivilligt anmäler sig som B-styrka i Striby. Eftersom detta är en anläggning där du enbart skojar till det med skarp ammunition kan det bli lite stökigt att vara B-styrka.... Men men, den som lever får se! Hade ni verkligen B-styrka i Striby, säker på att du inte menar Karaby? Du är förlåten i så fall... hmmm när jag var nere på tylebäck senast så körde dom SIBGrund samtidigt och dom övade EJ ENBART med skarp am...... Innan den skarpa ammen kommer ens på tal måste ju kursledarna se så att alla kursdeltagare ligger på samma nivå kunskapsmässigt ang SÄKI mm mm. Så med andra ord så kommer det vara en jäkla massa lösskjuta också..men men panga som panga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valiant Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Mjaa, kanske, har varit med nu i 8 år , otroligt kul har det varit B-styrkan (svinpälsarna) kom upp bakom oss genom källaren i fjol , så den går inte i år. Men mycket nyttigt kan skarpt rekommendera denna. -Valiant- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Jag skall dit för åttonde året!! Jag och några kompisar brukar åka med som övningstrupp till kursdeltagarna. Unikt att få öva kompanis anfall i bebyggelse -och mycket nyttigt! See you in Hell, Payne!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Man åker väl med som b-styrka som vanligt . Skulle vilja se den som frivilligt anmäler sig som B-styrka i Striby. Eftersom detta är en anläggning där du enbart skojar till det med skarp ammunition kan det bli lite stökigt att vara B-styrka.... Men men, den som lever får se! Hade ni verkligen B-styrka i Striby, säker på att du inte menar Karaby? Du är förlåten i så fall... hmmm när jag var nere på tylebäck senast så körde dom SIBGrund samtidigt och dom övade EJ ENBART med skarp am...... Innan den skarpa ammen kommer ens på tal måste ju kursledarna se så att alla kursdeltagare ligger på samma nivå kunskapsmässigt ang SÄKI mm mm. Så med andra ord så kommer det vara en jäkla massa lösskjuta också..men men panga som panga! Striby kursen brukar ha en slut övn i Halmstad "löst" de e där jag brukar vara som b-styrka . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljestrand Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Hur funkar det med kurserna i FBU, måste man vara befäl för att få vara med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Hur funkar det med kurserna i FBU, måste man vara befäl för att få vara med? Nejdå, även meniga kan söka och vara med på kurserna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Hur funkar det med kurserna i FBU, måste man vara befäl för att få vara med? Nejdå, även meniga kan söka och vara med på kurserna. Dock inte alla kurser, men det framgår i katalogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljestrand Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Tack så mkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 Skall dit som B-styrka tänkte jag. Så vi ses väl där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 Hubba hubba... Lite förtydligande om SIB i Halmstad! Hallandsgruppen brukar bjuda in folk att medverka (c.a ett 60-tal)som övningstrupp för kursdeltagarna (Kan man säga A-styrka?) som övar kompanis anfall med kursdeltagarna som KC, PC och grpch. B-styrkan brukar bestå av Halmstad Insatspluton + några till som uppträder i utländsk uniform. Jag är inbjuden till ÖVNINGSTRUPPEN... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendisten Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 Jag är inbjuden till ÖVNINGSTRUPPEN... Dito... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hideous Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 Hubba hubba... Lite förtydligande om SIB i Halmstad! Hallandsgruppen brukar bjuda in folk att medverka (c.a ett 60-tal)som övningstrupp för kursdeltagarna (Kan man säga A-styrka?) som övar kompanis anfall med kursdeltagarna som KC, PC och grpch. B-styrkan brukar bestå av Halmstad Insatspluton + några till som uppträder i utländsk uniform. Jag är inbjuden till ÖVNINGSTRUPPEN... Tyvärr kommer du dö! Men välkommen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 @Hideous! Jag kommer att bära en gul snodd kring ärmen så att du kan se att det verkligen är JAG som sänker dig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. payne Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Detta kan bli intressant... Verkar som om vi har en duell att se fram emot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Skall bli intressant det här. (en av dom i utländsk uniform) :P Lämnar närmre beskrivning på klädsel när det närmar sig så att ni kan komma fram och hälsa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Månsson Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Har en polare som ska till Halmstad nu till sommaren eller om det var hösten... Riza Sadak heter han... Han skulle bli närskyddssoldat men jag vet inte om de har döpt om det till bassäk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rambo Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Undrar var de ska vara. Karaby är det skjutförbud på (någon granne har stämt armen för att den väsnas eller något....). Söndrumsgården ska renoveras (lycka till med det....). Scanhuset har blivit något slags företagshotel. Torups snickeri fabrik kanske? Hoppas man har tid att vara med i B-styrkan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Söndrumsgården, är det den där skolan för handikappade barn? I så fall har de en del att göra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted May 11, 2003 Report Share Posted May 11, 2003 Karaby är det skjutförbud på (någon granne har stämt armen för att den väsnas eller något....). Givet Karabys läge har jag fruktansvärt svårt att tänka mig vilken granne det skulle vara... Det är nog något annat skäl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted May 12, 2003 Report Share Posted May 12, 2003 Jag ska till Halmstad! Ska försöka släpa ditt min smått aggresive bror också.......bäva månde FI! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted May 12, 2003 Report Share Posted May 12, 2003 Karaby är det skjutförbud på (någon granne har stämt armen för att den väsnas eller något....). Givet Karabys läge har jag fruktansvärt svårt att tänka mig vilken granne det skulle vara... Det är nog något annat skäl. Jo tyvärr så är det grannarna som har klagat. Jag tror att de e MÄSTOCKA MANNEN . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted May 23, 2003 Report Share Posted May 23, 2003 @Hideous! Jag kommer att bära en gul snodd kring ärmen så att du kan se att det verkligen är JAG som sänker dig... Jag tycker att alla soldfare ska ha gul snodd så man vet vem man ska ta kål på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted May 23, 2003 Report Share Posted May 23, 2003 (edited) @Hideous! Jag kommer att bära en gul snodd kring ärmen så att du kan se att det verkligen är JAG som sänker dig... Jag tycker att alla soldfare ska ha gul snodd så man vet vem man ska ta kål på Tror du att du kommer att få ut så mycket ammunition att du lyckas med det? Vi lär ju bli några stycken, ser det ut som........ Edited May 23, 2003 by Fyhr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. payne Posted May 26, 2003 Report Share Posted May 26, 2003 Hur ska vi soldf:are känna igen varann? Maskeringstejp runt höger underarm, andra förslag? Vem fotograferar? Det kunde vara kul att visa övriga här några bilder. Blågul, finns det i såfall möjlighet att lägga upp bilderna här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts