Fu Kjellberg Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Vad händer när ni klickar på länken då? Jag tror att ni måste logga in er på Sonys sida för att se. Det fick jag göra för att se Patroels bilder i en annan tråd. Annars hoppas jag någon vänlig själ vill lägga ut dom på nätet. Quote
Patroels Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Bra bilder Kjellberg! Får ni verkligen ta på er främmande uniformar? Nej, jag vet att ni agerar FI, och skojar egentligen bara med er. Men f-n vad jag har tröttnat på, att alla som deltar på en övning bara får bära M/84! Quote
Fk.Mandrake Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Bilderna funkade bra för mig. En del var riktigt bra! Om man bytt ut Ak4 mot M4 SOPMOD så kunde man nästan tro att det var Delta Force som gjorde framryckning längs väggen, och inte Fu Klellberg samt Ranger Teddy! Patroels: Jag har hört obekräftade rykten om att det skall bli förbjudet att använda utländsk uniform på övningar i Sverige. Det är som sagt bara ett rykte så vi får se vad som händer. Personligen tycker jag det är bra att man klart och tydligt kan se vem som är vän och vem som är fi. Quote
Fu. Kil Posted July 13, 2003 Report Posted July 13, 2003 Fu. Kjellberg: Jag tackar dig för att du lade ut intruktions bilder på hur man maskerar sig. Tänk attt man inte ens får sminka sig i fred utan att det kommer upp en kameralins i fejjan, Quote
Dies irae Posted July 14, 2003 Report Posted July 14, 2003 Bra bilder, Kanske någon annan oxå har bilder, såg ju några stycken med både kamera och filmkamera.. Quote
Fu Kjellberg Posted July 14, 2003 Report Posted July 14, 2003 Kommer nog fler bilder. Han den civila killen som följde mig och Rangerteddy var jounalist/reporter för tidningen Befäl och även fotograf för kurskatalogen. Får nog bilder om ca 8 veckor. Han skulle runt lite först bla nijmegen.. Skönt att ni tyckte om bilderna. Quote
Guest Lt. payne Posted July 14, 2003 Report Posted July 14, 2003 (edited) Hej! Med hjälp av the swede har jag fixar en bild från striby. Översta raden: Rangerteddy, Lt. payne, Raqulin, Fu Kjellberg Okänd, Fu.kil., Fyhr. Hoppas det blev rätt. Edited July 14, 2003 by The Swede Quote
RANGERTEDDY Posted July 15, 2003 Report Posted July 15, 2003 He he Fina bilder!!!! Han den där Okände killen låt oss kalla honom "MrX", vem är han..... Det enda Jag vet är att Mr X kom i en svart SAAB 9000, tonade rutor x-tra backspegel samt med en massa antänner på bilen. BlåGul Om ni anser det lite OBRA att disskutera denna individ så får ni ta bort mitt innläg! Quote
ARN Posted July 15, 2003 Report Posted July 15, 2003 He he Fina bilder!!!! Han den där Okände killen låt oss kalla honom "MrX", vem är han..... Det enda Jag vet är att Mr X kom i en svart SAAB 9000, tonade rutor x-tra backspegel samt med en massa antänner på bilen. BlåGul Om ni anser det lite OBRA att disskutera denna individ så får ni ta bort mitt innläg! Månne ett exemplar av den sällsynta rasen SSG... GMY Quote
Hotel Charlie One Posted July 15, 2003 Report Posted July 15, 2003 Kul att se. Dessvärre missade jag årets SIB pga jobbet Är det förresten inte låga ställningar som gäller när man passerar fönster, Rangerteddy och Fu Kjellberg Quote
Fu Kjellberg Posted July 15, 2003 Report Posted July 15, 2003 Här är en annan länk till bilderna. Behöver inte registrera och logga in någonstans Weekendwarrior Tänkte inte på det när vi posade. Vad gör man inte för en bild. Quote
Guest Dedicated Posted July 25, 2003 Report Posted July 25, 2003 En 3 veckors semester har gjort att jag inte kunnat göra några inlägg på ett tag men jag kan ju naturligtvis inte låta bli att delge Er mina synpunkter, eller "Lessons learned". Personlig utrustning: 1. Jag kommer med det snaraste att skaffa ett vätskesystem, faktum är att ett sådan redan är beställt! 2. Nya knäskydd, de jag använde i Halmstad skyddade för visso knäskålarna men knävecken ser fortfarande mindre roliga ut. Skavsåren orsakade av svettigt uniformstyg är nåt jag inte vill uppleva igen! De ger dessutom upphov till mindre roliga kommentarer på badstränder etc.....3. Bar på min "Military Daypack" övningen genom. Funkade mycket bra, dessutom kunde jag bära med mig mer vatten till gruppen samtidigt. I och med att ryggan i sig är ganska kort kom den inte i konflikt med vattenflaskor och annat man bär på sig. Det negativa är att det inte går att ligga med saker instoppat i locket, hjälmen tar emot och man ser ingenting..... Övningen som sådan: Inte mycket information om vad som skulle komma att ske under dagen när vi anlände med bussen. Fick inte grepp om övningsledning eller dylikt, hade inte skadat med att ge en kort breafing om dagen som sådan. Anledningen till att jag bar med mig ryggan hela dagen, ingen sa nåt om när och hur och var man eventuellt skulle behöva pryttlar som man bar med sig i den. För övrigt, ni sopm normalt bär skyddsväst, var var denna denna vackra och soliga dag? Det var visserligen svettigt att ha den på men "train hard, fight easy" gäller väl? ordergivning; lite om ännu mindre, ingen info alls om läge etc. Gillar inte att vara för lite informerad. Terrorister? TV-hus? Om detta hade vi ingen aning under framryckning och det mesta av dagen. Ju mer man vet, desto mer utrymme till eget agerande i chefens anda..... För dåligt tempo i genomförandena, många stopp för nya ordergivningar där alla var sittande ankor, ihopklumpade. En granat hade tagit ut hur många som helst......taffligt. Ge en uppgift till gruppen, lägg dig inte i hur gruppen löser uppgiften! Dåliga kommunikation mellan gruppchefer och plutonchefer. Mycket av tiden inne i huset gick åt för plutonchefen att leta reda på sina gruppchefer och vice verca. Fler radioapparater åtminstone ner till gruppchef! Nå, det finns mycket mer att skriva om denna "heta" dag! Kul att träffa så många av er och numera ha ansikten till avatarer och nicks! Ett stort tack till Heiho som så förnämligt ordnade att vi ur ******-bataljonen fick möjlighet att hänga med! Synd bara att endast 1 man ur din egen bataljon ställde upp....... hälsningar Fyhr (Med tanke på allt glas och alla "skrapa" incidenter med sönderskurna händer etc så slapp Rabgerteddy häng ut genom något fönster denna gång. Det hade nog inte varit bra för honom, nämligen.......) Quote
Guest Lt. payne Posted July 25, 2003 Report Posted July 25, 2003 @ Fyhr Rangerteddy står fortfarande högst på hitlistan, det är en tidsfråga bara! Quote
[Bedlam] Posted July 26, 2003 Report Posted July 26, 2003 nämen vad e det ja ser... han står rätt utanför fönstret..... INTE BRA! Quote
RANGERTEDDY Posted July 27, 2003 Report Posted July 27, 2003 He he sitter ni säkert och tror att jag darrar av skräck. Inte en chans i Helv... då man har SISU och Kjellberg i samma kommun!!! Ett litet klargörande anngående bilden med mig och Kjellberg, där jag står framför fönstret: Vi ställde upp som man bör, mitt ryggrads beteende gjorde att jag INTE (observera INTE) ställde mig framför fönstret. MEN (observera MEN) fotografen styrde sedan mig lite mer ifrån Kjellberg, därmed den olämpliga situation som ni nu anmärker på. Jag kan ta på mig att jag inte kontrolerade vart hans direktioner ledde mig. HE he ja ja jag slaktade i alla fall A-styrkan Quote
Dies irae Posted July 27, 2003 Report Posted July 27, 2003 Jodå slakt var det (tror du) efter ett tänkt kulregn från a-styrkan skulle troligtvis b.styrkan fått bita gräs med tanke på väggarnas klena konstruktion. Gips stoppar inget. Hade det varit skarp så skulle b-stykan inte ens behövs att ladda om..... Quote
Recommended Posts