Dass Posted March 25, 2003 Report Posted March 25, 2003 vilka företag är det som hyr ut väktare? mer än securitas och falk? samt kan man som 18 åring jobba som väktare, för att gå själva utibldningen är 18 tillräckligt men både securitas och falk vill att man ska vara 20. funderar på lite extraknäck innan lumpen
Medic Posted March 25, 2003 Report Posted March 25, 2003 Finns en mängd företag utöver de du nämnt (som är de största) Vet ej om andra företag tar in folk under 20 men falk o securitas kräver som du säkert vet en minimiålder på 20. Det finns nog en drös företag som är mindre o kanske lite mer oetablerade som tar in 18-åringar? Gå in på "väktarskolan.se" och kika!
Medic Posted March 25, 2003 Report Posted March 25, 2003 Bakåt på mig, www.bliväktare.nu är det givetvis!
colt Posted March 25, 2003 Report Posted March 25, 2003 Saxat från blivaktare.nu: Du måste vara minst 18 år gammal för att arbeta som väktare. Men för många uppdrag gäller 20 år. På samma sida hittar du även länkar till en del olika bevakningsföretag.
P4-Span Posted March 25, 2003 Report Posted March 25, 2003 Jag skall söka jobb som väktare nu, det verkar som ett fritt och spännande arbete samt att det har en bra lön med. Om du skall ha det innan lumpen så så är det ju en utbildning som tar ett tag som jag fattat det. Det verkar som de flesta vaktbolag vill ha folk som är minst 20 år pga att det kan sätta de på alla väktar uppdrag då Lycka till
FkN Posted March 25, 2003 Report Posted March 25, 2003 Själv har jag jobbat som väktare dom senaste fem åren och kan bara säga att det vare sig är spännande eller bra betalt. Skaffa en utbildning och bli något istället.
Dass Posted March 25, 2003 Author Report Posted March 25, 2003 jag håller med det du säger Furir Nordin, tänkte bara ha nått extraknäck
P4-Span Posted March 25, 2003 Report Posted March 25, 2003 Själv har jag jobbat som väktare dom senaste fem åren och kan bara säga att det vare sig är spännande eller bra betalt. Skaffa en utbildning och bli något istället. jasså, vilken firma jobbar du på da? Jag har fått uppfattningen om att man får en bra lön. Skaffa en utbildning och bli något istället. har du funderat på det eller? ;D
M Andersson Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Har två polare som jobbar som väktare på Falck. Obekväma arbetstider och runt 17000 före skatt. Är inte spännande för fem öre att jobba helg när polarna festar.
Recon Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Bra som extraknäck, funderar på att höra om dom behöver folk några kvällar i månaden
P4-Span Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Har två polare som jobbar som väktare på Falck. Obekväma arbetstider och runt 17000 före skatt. Är inte spännande för fem öre att jobba helg när polarna festar. själv har jag inga problem med att jobba helger, händer ju samma sak varje helg ändå ;D
Raffsec Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Om man ser till kraven för en väktare så är det bra lön säg det jobb som man kan få med endat gymnasieutb som man tjänar 16-17000+ob innan skatt sen så träffar man många intressanta personer ;)
Tompa Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Har faktiskt varit inne på samma spår som övriga här! men det blir kanske efter lumpen och i så fall som extra knäck! men intressant tråd! ;)
FkN Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 P4-Span: Först jobbade jag på Securitas och sedan som lokalanställd på en Ambassad. Det jag menade var att man skall skaffa sig en utbildning när man har chansen, istället för att slava på en väktarfirma. Ger mer i längden. Inget illa om väktare, mycket bra folk som har det som arbete. Bara ett tips!!!
P4-Span Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 P4-Span: Först jobbade jag på Securitas och sedan som lokalanställd på en Ambassad. Det jag menade var att man skall skaffa sig en utbildning när man har chansen, istället för att slava på en väktarfirma. Ger mer i längden. Inget illa om väktare, mycket bra folk som har det som arbete. Bara ett tips!!! Jag förstår hur du menar, men sen har vi en grupp som inte tänker plugga vidare, där ser jag väktare som ett bra arbete av det jag hört om det. Sen beror det ju från person till person vad man trivs med. Just nu känner jag att det yrket kommer passa mig rätt bra, men när man fått testa på det kanske man får en annan uppfattning.
t0be Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 ska göra lumpen som grpch på STRILsäk, på lumpen.nu står det att man kommer få Skyddsvaktutbildning 80. kan man få nått jobb med denna utbildningen senare i det civila och i så fall som vad?
106 Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 ska göra lumpen som grpch på STRILsäk, på lumpen.nu står det att man kommer få Skyddsvaktutbildning 80. kan man få nått jobb med denna utbildningen senare i det civila och i så fall som vad? Militär skyddsvaktsutbildning räknas inte civilt. Däremot är det möjligt att värnplikt inom säkerhetsförbanden ses som en merit.
Raffsec Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 P4-Span: Först jobbade jag på Securitas och sedan som lokalanställd på en Ambassad. Det jag menade var att man skall skaffa sig en utbildning när man har chansen, istället för att slava på en väktarfirma. Ger mer i längden. Inget illa om väktare, mycket bra folk som har det som arbete. Bara ett tips!!! Sant det där om att skaffa sig en utbildning att det ger mer.
Magnus Posted March 28, 2003 Report Posted March 28, 2003 ska göra lumpen som grpch på STRILsäk, på lumpen.nu står det att man kommer få Skyddsvaktutbildning 80. kan man få nått jobb med denna utbildningen senare i det civila och i så fall som vad? Militär skyddsvaktsutbildning räknas inte civilt. Däremot är det möjligt att värnplikt inom säkerhetsförbanden ses som en merit. Tror nog inte att det hjälper särskilt om man gjort lumpen inom (flyg)bassäk mot om man gjort den som kock, eftersom säk inte sysslar med bevakning på samma sätt som bevakningssoldater gör. Möjligtvis om man legat inne som MP. Kan kanske vara en fördel om man legat inne som hundförare.
Axial Posted March 28, 2003 Report Posted March 28, 2003 Om man ser till kraven för en väktare så är det bra lön säg det jobb som man kan få med endat gymnasieutb som man tjänar 16-17000+ob innan skatt sen så träffar man många intressanta personer ;) Jag tjänar 112:-/ timmen, OB/Övertidstillägg ej inräknade och det jag verkligen behövde kunna när jag tog anställning var att läsa och skriva, att jag hade truckkort var en bonus.
Vakten_F4 Posted March 28, 2003 Report Posted March 28, 2003 ska göra lumpen som grpch på STRILsäk, på lumpen.nu står det att man kommer få Skyddsvaktutbildning 80. kan man få nått jobb med denna utbildningen senare i det civila och i så fall som vad? Bevakningssoldater ligger nog bättre till, speciellt om man (som jag) fick en civil väktarutbildning (VU steg 1) i lumpen! Bara det att ingen söker folk häromkring, och dom som gör det har anställningsstopp.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.