Jump to content

En seg japan

daedalus

Recommended Posts

Posted

Dom hade tydligen haft hans döende far till att komma emd ut i skogen att ropa efter honom också men han hade trott att det bara var de allierade som försökte lura ut honom med en inspelning....

Posted

dom har väl även hittat nån tysk också men han hade väl "bara" missat freden med 10 år eller något sånt.

Posted
ham hade dödat ca 50 människor efter att kriget slutat, det måste ju göra honom till en seriemördare eller?

Inte seriemördare, möjligtvis massmördare. Man man kan inte direkt klandra honom.

Posted

Såja nu har man sett dokumentären, ganska envis människa den där :)

Jag tyckte dokumentären var ganska bra, ger den 4 av 5 möjliga patronhylsor

Posted

Mycket intressant dokumentär. Att man fortfarande inte ger upp när det går folk i skogen och ropar på en i flera år :)

Lite otrevligt med han som blev skjuten när han klättrade i en palm, och sen ihjälhackad med sin machete.

Posted

Var det någon som spelade in det här? Skulle hemskt gärna se dokumentären, men av någon anledning lyckas jag aldrig få in TV4s sändningar här borta... :camo:

Guest Fågel Fenix
Posted

Kanske går i repris ?

//Tv-bliage löse Högberg :)

Posted

Jag lär inte vara åter i Sverige förrän till hösten dock :(

Posted

Jag kan rekommendera en skitrolig bok som skrevs i samma veva som Onoda var på tapeten: "30-åriga kriget", av Henrik Tikkanen tror jag.

Kort fiction-bok om en finsk soldat som fortsätter efter WWII ute i finska ödemarken. Låna och läs!

Posted
Varje meddelande om att motståndet skall upphöra skall betraktas som falskt! :D

Hoo yah :D that´s the spirit /:D :lol::lol::lol:

Posted
Varje meddelande om att motståndet skall upphöra skall betraktas som falskt! :lol:

Oh, så sant ! Det står i telefonkatalogen..

Allvarligt, kan man klandra denne man ? Han har ju bara lytt order och eftersom han inter verkar känna till Nürnberg-rättegångarna så går han väl fri ? Förmodligen, och enligt mitt förmenade, med en tapperhetsmedalj.

(Vad är det för mening med att förringa gamla veteraner ?)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...