Jump to content

Maskeringsnät

Vamtiin

Recommended Posts

Har inte hittat en tråd som jag kan lägga in detta i, så skapar en ny tråd - Blågul får flytta om det är fel.

Har införskaffat mig ett maskeringsnät och skall ha det på rummet, skall dela in det i tre olika delar för tre olika ställen.

Nätet är ungefär fem * fem meter.

Hur skall jag då göra för att dela det? Går det sönder om jag klipper av en tråd på mitten? Känns tråkigt att förstöra nätet liksom..

Tacksam för svar :surprise:

Ja, dom är gjorda i plast - det är sant.

Men plasten är ju virad runt någon form av snöre som binder ihop hela nätet, tänker på om det snöret kan lösas upp.

Men jag tar ditt svar för att det bör fungera =) Skall ta itu med det på tisdag planerat.

Tackar ;-)

Kolla om det är snöret är nylon (eller någon annan plast), isf kan du smälta ihop änden. Är den i tyg kan du alltid linda änden hårt med eltejp eller dyl. Kanske funkar att smälta lite plast o doppa änden för att försegla den. Krympslang är ett annat alternativ.

Finns säkert en hel drös andra tips.. bara att testa sig fram.

Ska du ha nätet inomhus?

Har du luktar på det?

Och funderat på om det är nyttigt?

;-)

Tänker lite i samma banor och främst på den annsamling dam och skräp som fastnar i nätet och som man säkerligen inte "orkar" städa bort.

Ska du ha nätet inomhus?

Har du luktar på det?

;-)

Ja, det kommer hänga runt om min "datahörna" i mitt rum och framför min säng.

Det luktar inte så mycket, längre, och det gör inte så mycket det som det luktar nu.

Huruvida det är nyttigt, det har jag ingen aning om. Det är dock inte ett M/äldre impregnerat med arsenik :P

Ska du ha nätet inomhus?

Har du luktar på det?

:happy:

Tänker lite i samma banor och främst på den annsamling dam och skräp som fastnar i nätet och som man säkerligen inte "orkar" städa bort.

Joo, det har jag tänkt på. Har även tänkt ut ett fint sätt för att enkelt kunna ta ner nätet, upp nätet samt hissa upp det i taket.

Tror inte att det blir så mycket damm och skräp, hoppas inte det åtminstone. Om så är fallet får jag "städa" maskeringsnätet.

@ERK

Jo, det borde nog fungera... Om man kan knopar dvs :) (Hehe, varit scout sen barnsben och kan inga knopar :rodna:)

@Fk Fjellman

Okej, då bör det alltså inte vara några större problem :-P

Skall troligen försöka fixa det idag, om nätet har torkat dvs.

Tack för alla tipsen :) Återkommer med hur det blev senare.

Aha.

Nå, den kan jag klara åtminstone :rockon:

Skall påbörja uppsättningen nu, men det var absolut inga problem att dela nätet. Behövde inte göra något alls, skall dock ta en lite närmre titt på det här inne i värmen.

Återkommer sen med bilder på hur det blev :)

Jag gjorde en camodräkt av maskeringsnät för att gömma mig för hunden vid spårning och det var bara att klippa där man ville dela. Har inte gjort något med ändarna och det har hållit ihop utan problem ett antal vändor i skogen.

Jag är nu klar, och blev ganska nöjd med slutresultatet :rockon:

Det blev en del svordommar och, för att citera en av våra instruktörer, "Få se om jag har förstått mig själv rätt".

Men klart blev det :P

Använde mig av fiskelina och "sicksackade" den mellan varannan ruta på nätet på fyra platser och fixade en krok och ett tjockare rep för att fästa dem i, blev riktigt bra när man vill hissa upp det för att städa, man har gäster eller något annat.

Innan:

P1030055.jpg

Efter, upphissat 1:

P1030056.jpg

Efter, upphissat2:

P1030057.jpg

Efter, nere1:

P1030058.jpg

Efter, nere2:

P1030059.jpg

@Vamtiin, sluresultatet blev riktigt snyggt! Och tapeten är inget annat än ypperlig, föredömligt :clap::surprise:

en helt egen o-plats i bostaden är det nog många som inte har ;-)

Tackar! :clap:

Hehe, nej jag tror inte det jag heller :clap: Kan vara jättebra om man ska spana på systern som springer igenom rummet hela tiden :rolleyes: