Guest Andrew Posted April 28, 2003 Report Posted April 28, 2003 Nejdå Nedeljko .... klart att du skall åka. Hur folket är märker du när du kommit ner =) Kosovo Europas soptpipp No # 1 Quote
Ehlana Posted April 28, 2003 Report Posted April 28, 2003 Jag är iofs inte Nedeljko men annars är det lugnt... Quote
Leo Posted May 2, 2003 Author Report Posted May 2, 2003 Tjena grabbar, behöver er hjälp! jagar fransk basker stl 57, finns varken på mil-shop i Sthlm och den finns inte i Malmö, var kan man beställa den utan att det ska behöva ta 1 mån? Quote
Ehlana Posted May 2, 2003 Report Posted May 2, 2003 Ingen aning tyvärr. Kan ju va fräck o ställa en fråga tebax... Va är det för färg som gäller. Hört en massa prat om att det är färgen på Bataljonchef som gäller... Quote
Leo Posted May 2, 2003 Author Report Posted May 2, 2003 om det var färgen på baskern du menade så är det den traditionella KFOR-baskern som gäller Quote
Ehlana Posted May 3, 2003 Report Posted May 3, 2003 Mäh. Hade vart fint med en svart hade jag sluppit köpat en ny... Börjar bli nära nu. Ska till Almnäs på Söndag... Quote
APC-mannen Posted May 3, 2003 Report Posted May 3, 2003 om det var färgen på baskern du menade så är det den traditionella KFOR-baskern som gäller Att kalla den för KFOR-basker är ju fel, den har ju även använts av svenska IFOR/SFOR-soldater. Och kommer säkerligen att användas i andra missioner som inte är under FN-flagg. Antar jag? Quote
Leo Posted May 3, 2003 Author Report Posted May 3, 2003 om det var färgen på baskern du menade så är det den traditionella KFOR-baskern som gäller Att kalla den för KFOR-basker är ju fel, den har ju även använts av svenska IFOR/SFOR-soldater. Och kommer säkerligen att användas i andra missioner som inte är under FN-flagg. Antar jag? jo men jag skrev "traditionell", dvs den ständigt återkommande baskern. Quote
APC-mannen Posted May 3, 2003 Report Posted May 3, 2003 om det var färgen på baskern du menade så är det den traditionella KFOR-baskern som gäller Att kalla den för KFOR-basker är ju fel, den har ju även använts av svenska IFOR/SFOR-soldater. Och kommer säkerligen att användas i andra missioner som inte är under FN-flagg. Antar jag? jo men jag skrev "traditionell", dvs den ständigt återkommande baskern. Ok... Det var dock lätt att misstolka. Quote
Maverick Posted May 5, 2003 Report Posted May 5, 2003 Någon som har koll påm reglerna för att skicka grejjer ner till Ks får gärna messa mig... Skulle behöva veta detta i samband med mitt jobb.. Så kan någon PM:a detta till mig... Quote
APC-mannen Posted June 5, 2003 Report Posted June 5, 2003 Läste följande idag: Anhöriga besöker KS 08 Ett citat från texten: Överstelöjtnant Julihn uppmande de anhöriga att skicka brev och ringa till soldaterna för att hålla moralen och humöret på en bra nivå. Är det möjligt att ringa TILL bataljonen nu? Ja, att det varit tekniskt möjligt tidigare vet jag, finns ju förmodligen flera olika möjligheter (Swelink och satellittelefon bl.a.) men kan man alltså ringa till signal och fråga efter personer precis som man gör i det civila livet? Eller menar de att man ringer på soldaternas privata GSM-telefoner? Har man kanske fixat något liknande som finnarna hade? De hade ju något Sonera-sponsrat nät som täckte campen, som tydligen inte skulle vara alls så dyrt att använda. Vad menas med detta?! Quote
Guest Sudden Posted August 16, 2003 Report Posted August 16, 2003 Någon som vet vilka fordon TS använder där nere? Är det BV 2068 eller? /Sudden Quote
106 Posted August 19, 2003 Report Posted August 19, 2003 Det finns även någon hytt på Unimog. Rlpbv3024C med vagnsbesättning finns/fanns på ledningsplutonen. TS-gruppen var på stab-/sambandsplutonen och åkte väl på sin höjd Sprinter. Quote
Recommended Posts