Jump to content

Recommended Posts

Guest Andrew
Posted

Nejdå Nedeljko .... klart att du skall åka.

Hur folket är märker du när du kommit ner =)

Kosovo Europas soptpipp No # 1

• Replies 313
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Tjena grabbar, behöver er hjälp! jagar fransk basker stl 57, finns varken på mil-shop i Sthlm och den finns inte i Malmö, var kan man beställa den utan att det ska behöva ta 1 mån?

Posted

Ingen aning tyvärr.

Kan ju va fräck o ställa en fråga tebax...

Va är det för färg som gäller.

Hört en massa prat om att det är färgen på Bataljonchef som gäller...

Posted

om det var färgen på baskern du menade så är det den traditionella KFOR-baskern som gäller

Posted
om det var färgen på baskern du menade så är det den traditionella KFOR-baskern som gäller

Att kalla den för KFOR-basker är ju fel, den har ju även använts av svenska IFOR/SFOR-soldater. Och kommer säkerligen att användas i andra missioner som inte är under FN-flagg. Antar jag?

Posted

Att kalla den för KFOR-basker är ju fel, den har ju även använts av svenska IFOR/SFOR-soldater. Och kommer säkerligen att användas i andra missioner som inte är under FN-flagg. Antar jag?

jo men jag skrev "traditionell", dvs den ständigt återkommande baskern.

Posted

jo men jag skrev "traditionell", dvs den ständigt återkommande baskern.

Ok... Det var dock lätt att misstolka.

Posted

Någon som har koll påm reglerna för att skicka grejjer ner till Ks får gärna messa mig...

Skulle behöva veta detta i samband med mitt jobb.. Så kan någon PM:a detta till mig...

• 5 weeks later...
Posted

Läste följande idag:

Anhöriga besöker KS 08

Ett citat från texten:

Överstelöjtnant Julihn uppmande de anhöriga att skicka brev och ringa till soldaterna för att hålla moralen och humöret på en bra nivå.

Är det möjligt att ringa TILL bataljonen nu? Ja, att det varit tekniskt möjligt tidigare vet jag, finns ju förmodligen flera olika möjligheter (Swelink och satellittelefon bl.a.) men kan man alltså ringa till signal och fråga efter personer precis som man gör i det civila livet? Eller menar de att man ringer på soldaternas privata GSM-telefoner? Har man kanske fixat något liknande som finnarna hade? De hade ju något Sonera-sponsrat nät som täckte campen, som tydligen inte skulle vara alls så dyrt att använda.

Vad menas med detta?!

• 2 months later...
Guest Sudden
Posted

Någon som vet vilka fordon TS använder där nere? Är det BV 2068 eller?

/Sudden

Posted

Det finns även någon hytt på Unimog. Rlpbv3024C med vagnsbesättning finns/fanns på ledningsplutonen. TS-gruppen var på stab-/sambandsplutonen och åkte väl på sin höjd Sprinter.