Forumsledning Kimster Posted February 11, 2003 Forumsledning Report Share Posted February 11, 2003 Godafton alla medlemmar. Syfte: Som många av er har sett och läst så har det funnits en röstning angående lite prylar som skulle kunna tillverkas. SoldF.com-prylar alltså. Givetvis så vill ha det, för att kunna göra lite fin reklam och för att ni säkert är märkes b-gar allihopa. ;) Mål: Nu är det så här att märket ska vara en unik logga som alla som e medlemmar vill ha. Det är då upp till er att rita & designa en logga som sen ska kunna bli till ett tygmärke och kunna tryckas på t-shirt t.ex. Loggan skall representera SoldF.com och gärna så mycket av FM som möjligt. Hur ni löser det är erat problem. Krav: -Loggan skall vara tryckvänlig med allt vad det innebär. Alltså inget jevla pluginsphotoshopmumbojumbo men arton skuggor och lens-flares och bubblor och fan vet allt. -Tänk på att det ska vara så få färger som möjligt MAX 5 färger. SAMT så bör märket vara ritat så att det funkar i svartvitt och/eller grön/svart. -Det är ok att göra flera olika förslag med olika färgkombinationer också -Tänk er själva hur det kommer ser ut om vi broderar den på ett tygmärke. -Texten som ska vara med är " SoldF.com " Iaf som det ser ut nu. -Vi kommer resarvera oss för vissa ändringar som kanske kommer att ske. Det kommer vara saker som vi inte kan råda över isåfall. -BildFormatet skall vara i GIF eller JPG, samt att det skall finnas en PSD eller TIFF tillgänglig för eventuella ändringar -Det ALLRA ALLRA BÄSTA är om det är ritat i ett vektoriserat program, tex Corel Draw, Adobe Illustrator etc. DOCK inte nödvändigt. -Upplösningen skall vara minst 150 dpi Tävling: Detta är alltså en lite tävling, där då vinnarens förslag kommer att förhoppningsvis sitta på en hel drös med väskor och t-shirtar. Blågula kommer att grovsortera och presentera 4-8 finalister. Finalen går i början av April där det "Förmodligen" kommer att bli en röstning av alla er, vilken som ska få pryda oss. Bidraget mailas in till stabensoldf.com DEADLINE - SISTA MARS / Hälsningar Forums teamet HvPrsk | Kimster \ | Ing | 9x19 | The Swede | Henke | TangoXray | Achilleos Link to comment Share on other sites More sharing options...
LimpFish Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 wohoow! jag som e bäst i världen på gfx! *e blygsam* B) hahahah nämen... ett bidrag (lr flera) ska jag nog göra! sen får det/de väl säkert ett negativt antal röster men vad gör väl det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bodin Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Gamla hedliga .: SoldF.com :. vore klockrent på grön t-shirt med någon klatchig slogan. Något latint för: intresse, kamratskap, främjande - försvaret! eller något liknande. Men skulle ett tygmärke för uniformen tryckas upp så vore väll en pilotbadge typliknande något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Nu ska vi se vad farbror Oz lyckas hitta på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stridfighter Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 kanske man skulle pröva med nåt dårå Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 Hur vore det med den där SoldF.com-bågen som fubar har på kanän-siten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 17, 2003 Report Share Posted February 17, 2003 Kom igen nu, det rinner in tunt med bidrag...Finns ju massor av er som är kreativa...ÖKA! B) - HvPrsk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted February 18, 2003 Forumsledning Report Share Posted February 18, 2003 Nu har jag dragit mitt strå till stacken. 6 st T-shirt loggor varav 2 st olika typer med variationer 3 st tygmärken Fler lär komma.... INSPIRATION http://members.lycos.co.uk/militarypatches/ /Henke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 18, 2003 Report Share Posted February 18, 2003 Frågas! Kommer och isåfall när, bidragen att finnas för allmän beskådning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 18, 2003 Report Share Posted February 18, 2003 Frågas! Kommer och isåfall när, bidragen att finnas för allmän beskådning? Ja, dom läggs ut e fter att inlämningstiden gått ut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 18, 2003 Report Share Posted February 18, 2003 Men... det är ju lååångt kvar till dess.... Man kan inte muta blågul med ett par tomma txt-filer eller liknadne ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted February 18, 2003 Report Share Posted February 18, 2003 Man kan inte muta blågul med ett par tomma txt-filer eller liknadne ;) Självklart går vi att muta. Men du får nog försöka lite bättre än med textfiler. Du får nog försöka såpass mycket att det helt plötsligt inte var aktuellt längre. Puss på dig. ...japp helt ok med mutor / Kimster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted February 18, 2003 Forumsledning Report Share Posted February 18, 2003 Vi kanske kan lägga ut bidrag löpande under tiden? Kanske i inspiration syfte; "HA HA, det där kan jag ju göra mycket bättre" "Jasså var de inte bättre än så här, men då hr ju jag även en chans" " Hmmm en bra idé men om man gör så här...." Jag blir oftast inspirerad av att se andras verk. Det är ju nästan enbart så jag får uppslag till ny design på SoldF.com tex. /Henke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aron Posted February 18, 2003 Report Share Posted February 18, 2003 (edited) Låter som en bra idé henke! Hur är det förresten med FM:s egna officiella märken, antar att man inte får använda sig av dessa utan att allt måste vara egentillverkat med tanke på copyrighten? /Aron Edited February 18, 2003 by Aron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted February 18, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted February 18, 2003 okej ... ska jag flytta över tråden från staben då bara... så är det snabbt fixat .. ju tar bort lite junkinlägg bara ... typ som Ing skriver hela tiden . . . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted February 18, 2003 Forumsledning Report Share Posted February 18, 2003 Alltså respektive regementsvapen har FM copyright på, tror faktiskt inte ens man får använda kronsymbolen på en egen sköld. Hittar man på en egen krona är det ju ok. Inte så svårt, men vill vi ha stämplen som ett nytt Telia/Vägverket eller annat statlig (eller f.d.) verk? Finns många snygga märken utan krona. /Henke Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Bedlam] Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 (edited) många som har missat det där med max 5 färger verkar det som... eller gälls inte max 5 längre? Edited February 19, 2003 by [Bedlam] Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Bra jobbat med alla bidragen, ser fram emot att kunna lägga upp flera!! Keep up the good work! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted February 24, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted February 24, 2003 ,Feb 19 2003, 04:41 ] många som har missat det där med max 5 färger verkar det som...eller gälls inte max 5 längre? mja många o många några var det. Men det är upp till var och en när ni ritar. Ska det bli tygmärke så kommer bara 5-2 färgers accepteras. Det går givetvis i speciella fall med 6 eller 7 kanske men ni får tänka på att ju fler färger deste dyrare blir märket att tillverka. Likaså om det handlar om tryck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 Dags att stöta på lite igen, kom igen nu och var lite kreativa, det är dåligt flöde på bidragen nu igen... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. payne Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 Är dom som kommit in inte bra då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 Är dom som kommit in inte bra då? Visst är dom det. Men det måste finnas fler kreativa personer bland våra nästan 900 medlemmar. Vill bara knuffa lite på dom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted March 2, 2003 Forumsledning Report Share Posted March 2, 2003 Tycker det kommit ett flertal mycket snygga förslag. Skall bli skönt att få bära omkring en sån snygg symbol sedan.. Keep 'em coming! Det finns en hel del grafiska talanger även på SoldF.com tydligen. /Henke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted March 2, 2003 Report Share Posted March 2, 2003 Ja det är en heldel snygga verk dock en del som förmodligen kan misstolkas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibie Posted March 2, 2003 Report Share Posted March 2, 2003 Ja det är en heldel snygga verk dock en del som förmodligen kan misstolkas. Vad är det som kan missuppfattas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted March 2, 2003 Report Share Posted March 2, 2003 På endel av bidragen så är det väl ett mindre lämpligt utformat s och med tanke på att många av oss är aktiva i uniform så kan det få lite tråkiga resultat för jobb och eventuella HV eller FBU och liknande sysselsättningar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grunt Posted March 2, 2003 Report Share Posted March 2, 2003 Syftar du på att något av S:n skulle vara likt en Sigruna? Det är i alla fall inget som jag märker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted March 2, 2003 Report Share Posted March 2, 2003 Lägger märke till eller bryr dig jag bryr mig inte så mycket men för den oinvigde så kan det missförstås. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted March 3, 2003 Report Share Posted March 3, 2003 Jag tycker det borde vara något med anknytning till den gamla sidan soldx.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
colt Posted March 9, 2003 Report Share Posted March 9, 2003 @hvprsk: Dina loggor håller väldigt ojämn klass tycker jag. Har du gjort allt på loggorna själv eller bara till viss del gjort om befintliga loggor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts