Jump to content

Mönstring 2008


Recommended Posts

Jag mönstrade flera månader efter, så när ni fyller år är inte så avgörande... däremot så hamnade jag och en polare som fyller år dagen efter mig på samma dag. Så de verkar slumpa ut t.ex. 3 och 4 februari från samma ort och köra samma dag?

 

 

Lycka till förresten!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 682
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tjenare!

 

Jag är i upplösningstillstånd! Skickade förra veckan ett mail till pliktverket o kollade om jag kunde få reda på ungefärligt mönstringsdatum, så att jag ska kunna planera min träning bättre, och fick idag beskedet att jag har ett preliminärt mönstringsdatum satt till slutet av mars! Det är inte ens 2 månader kvar! och jag har inte löptränat på ett halvår! Va fan ska jag ta mej till? nån som har några bra träningsidéer?

 

Jag skulle också gärna vilja veta om det är någon chans/risk att mönstringsdatumet blir flyttat? Eller är det i praktiken spikat?

 

Mvh Nyllet

Du kan alltid ringa till pliktis och be dom flytta fram datumet. Men du behöver ju inte direkt nämna att det är pga av att du är otränad...jag ringde till pliktis och ändrade min tid då jag var bortrest under mönstringsdatumet jag fick. Var inga probs alls.

Link to comment
Share on other sites

Tjo pöjkar!

 

Jag mailade pliktverket här om dagen angående mönstringsdatum och idag kom svaret :D

 

De planerar att jag ska mönstra 5/11 -08 vilket känns jävligt bra :) jag har 9 månader och en dag på mig att bli stark och få bra kondis :)

Och som grädde på moset så gjorde inte knät minsta ont idag när jag var ute och sprang.

Toppenhumör trots fysikstudier :D

 

Nåja, tillbaks till fysiken nu så man får lite bra betyg att visa upp i november :)

 

EDIT: Jag fyller år 5/10, exakt en månad innan mönstringen.

Edited by Cesium
Link to comment
Share on other sites

fick idag reda på att min mönstring blir förlagt i mitten av september :)

träningen rullar på å hoppas på att ha mer tid i veckan som kommer...haft svårt prov ida att plugga till

 

Fyller du år i sep också?

 

noop

i slutet av augusti ;-)

---------------------------------------------------------

 

kul att höra att knäet är bra igen cesium

Link to comment
Share on other sites

jag mönstrar på Fredag. Jävligt orolig för att synen ska göra det svårt för mig... Annars har jag laddat med kondis och styrka och meriterande vitsord mm.

 

Ska nog gå vägen. Men fyfan vad nervös man är nu när framtiden står på spel...

Link to comment
Share on other sites

jag mönstrar på Fredag. Jävligt orolig för att synen ska göra det svårt för mig... Annars har jag laddat med kondis och styrka och meriterande vitsord mm.

 

Ska nog gå vägen. Men fyfan vad nervös man är nu när framtiden står på spel...

 

Lycka till! Du måste berätta för oss alla hur det gick sen! :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Mailade och fick veta att jag troligtvis ska mönstra i november i Gbg, trots att jag bor 10 mil från Sthlm och täbykontoret. Plus att jag pluggar och bor delvis i Sthlm. Driver dem med mig?.. :)

Här drivs det inte med någon. det är ju det mest ologiska, och FM e fan inte logisk :)

Link to comment
Share on other sites

Fått svar från pliktverket och skall infinna mig 3 september och får t o m sova över där! :baskerFN:

Då gick min teori ang mönstringstid och postnummer åt helvete, hade hoppats på en mönstring runt maj, men men...

 

 

Mvh

 

Taureau

Edited by Taureau
Link to comment
Share on other sites

Fått svar från pliktverket och skall infinna mig 3 september och får t o m sova över där! :dribble:

Då gick min teori ang mönstringstid och postnummer åt helvete, hade hoppats på en mönstring runt maj, men men...

 

 

Mvh

 

Taureau

 

 

Jag tror dom tar helt enkelt när man fyller år... Exakt ALLA i min klass ska mönstra +- 1 månad från deras födelsedag. Tror inte detta är undantag.

Eller har jag fel?

Link to comment
Share on other sites

Fått svar från pliktverket och skall infinna mig 3 september och får t o m sova över där! :)

Då gick min teori ang mönstringstid och postnummer åt helvete, hade hoppats på en mönstring runt maj, men men...

 

 

Mvh

 

Taureau

 

 

Jag tror dom tar helt enkelt när man fyller år... Exakt ALLA i min klass ska mönstra +- 1 månad från deras födelsedag. Tror inte detta är undantag.

Eller har jag fel?

 

 

Du har fel. :dribble: Jag fyller i slutet av april.

Link to comment
Share on other sites

FH705 Luftburen Befäl

K3 i Karlsborg. 330Dagar

Augusti 2009

 

Tack pliktverket...

Och amfibietjänsten är helt och hållet borta för de som mönstrar tilsammans med mig... Tyckte jag var märkligt

 

vad hade du för resultat?

 

Jag hadde Befälsskattning 7. Pliktförmåga 8. Provgrupp 7. Längd 8. Muskel 8. Arbetsprov 7. Syn B. Färgseende 9. Hörsel A.

Och fick Tjänstbarhet A.

 

Något jag tyckte var roligt var att jag inte fick söka Skytte, Stridsfordon pga Syn B. Men jag fick bli JägarPB. :)

Jag är ju rätt nyuppdaterad på hur mönstringen funkar nu å så också så om ngn skall mönstra snart och har frågor så kan ni fråga mig.

Finns säkert andra som också kan en del. Men hör av er! Jag hjälper gärna till om jag kan.

Link to comment
Share on other sites

FH705 Luftburen Befäl

K3 i Karlsborg. 330Dagar

Augusti 2009

 

Tack pliktverket...

Och amfibietjänsten är helt och hållet borta för de som mönstrar tilsammans med mig... Tyckte jag var märkligt

 

 

Menar du att man inte kan söka amfibiesoldat? :)

 

 

BTW så har jag för mig att Luftburna inte längre än jägare. Kan inte svära på det men en vän sa det till mig förut.

Link to comment
Share on other sites

FH705 Luftburen Befäl

K3 i Karlsborg. 330Dagar

Augusti 2009

 

Tack pliktverket...

Och amfibietjänsten är helt och hållet borta för de som mönstrar tilsammans med mig... Tyckte jag var märkligt

 

 

Menar du att man inte kan söka amfibiesoldat? :)

 

 

BTW så har jag för mig att Luftburna inte längre än jägare. Kan inte svära på det men en vän sa det till mig förut.

 

Spelar det någon roll?

Link to comment
Share on other sites

Luftburna är nog jägare eftersom de har jägarbåge och går jägarprov och sånt...

 

Detta med amfibie är jag inte kunnig innom men det var vad min inskrivningsförättare sa till mig.. Att jag inte kunde söka dit eftersom det inte utbildades några amfibiesoldater det året jag skall ligga inne...

Link to comment
Share on other sites

@ MatsLennarth: Nej men eftersom jag hört att de från och med i år inte skall vara jägare längre så tänkte jag dels meddela det och dels försöka få det verifierat av bättre vetande :)

 

Du kanske vet?

 

Inget amf? Vafan :(

 

Du råkar inte veta hur det såg ut för KJ då?

Edited by Cesium
Link to comment
Share on other sites

Jag hadde Befälsskattning 7. Pliktförmåga 8. Provgrupp 7. Längd 8. Muskel 8. Arbetsprov 7. Syn B. Färgseende 9. Hörsel A.

Och fick Tjänstbarhet A.

 

...

 

jag fick bli JägarPB.

 

Du var väl behörig? EDIT: Eller är det andra, högre grundkrav på mönstringen, för de som vill söka KJ än JägarPB?

Edited by Kaliber600
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...