Cesium Posted November 6, 2007 Author Report Posted November 6, 2007 @Polisbil: Du kanske ska börja med lite kortare sträckor och jobba dig uppåt, skulle iaf jag göra. Eller rättare sagt, det gör jag Jo det har jag gjort faktiskt, började smått att löpträna för cirka ett år sen, var inte så regelbunden träning då men började på 5,4 och springer nu minst 7,4 varje gång jag springer. Dock tycker jag inte om att springa i kyla och har istället tänkt köra lite spinning under vintern. När det gäller styrke funderar jag på att börja köra "madeinlumpen" passet alternativt gym. Tror att madeinlumpen är bättre när det gäller att få uthålligare muskler. Ah men då ligger du ju bra till om du redan är på sånna sträckor. Vågar man fråga efter tiden? Ang. löpning ute så tycker jag du ska leta rätt ok en skön träningsoverall, jag brukar köra kl 21 varje kväll och det är bara skönt ju, tråkigt bara att det är kolmörkt då... Quote
Polisbil Posted November 6, 2007 Report Posted November 6, 2007 Ah men då ligger du ju bra till om du redan är på sånna sträckor. Vågar man fråga efter tiden?Ang. löpning ute så tycker jag du ska leta rätt ok en skön träningsoverall, jag brukar köra kl 21 varje kväll och det är bara skönt ju, tråkigt bara att det är kolmörkt då... Absolut, min bästa tid på 7,4 ligger på blygsamma 35 minuter , men jag kan nog bättre om jag får träna under sommaren. Löpning ute är det absolut bästa förresten, håller med! Dock så blir det fort väldigt mörkt här uppe i Norrland och elljusspåren har inte den bästa belysningen, men jag är lite petig med sånt också. Quote
Cesium Posted November 7, 2007 Author Report Posted November 7, 2007 Det är ju en bra tid Ja här är det också mörkt när man kommer hem från skolan. Men det är bara på med pannlampan och ut, även om viltsvinen skrämde skiten ur mig en gång xD Tänkte passa på att länka lite trevliga styrkeövnngar som man kan göra hemma också, om man inte vill ut i mörkret så får man stanna inne och göra böjj-sträck och på pannan ställ tills våren kommer http://www.amf1.mil.se/article.php?id=4270 Quote
Polisbil Posted November 7, 2007 Report Posted November 7, 2007 även om viltsvinen skrämde skiten ur mig en gång xD Tänkte passa på att länka lite trevliga styrkeövnngar som man kan göra hemma också, om man inte vill ut i mörkret så får man stanna inne och göra böjj-sträck och på pannan ställ tills våren kommer http://www.amf1.mil.se/article.php?id=4270 Tack för övningarna och akta dig för viltsvinen, låter fan läskigt att stirra en sån i vitögat mitt i mörkret Quote
Roccan Posted November 7, 2007 Report Posted November 7, 2007 även om viltsvinen skrämde skiten ur mig en gång xD Tänkte passa på att länka lite trevliga styrkeövnngar som man kan göra hemma också, om man inte vill ut i mörkret så får man stanna inne och göra böjj-sträck och på pannan ställ tills våren kommer http://www.amf1.mil.se/article.php?id=4270 Tack för övningarna och akta dig för viltsvinen, låter fan läskigt att stirra en sån i vitögat mitt i mörkret stirrar den hellre i vitögat än brunögat och för att faktiskt få nåt sagt så är övningarna guld värda, speciellt för såna som mig som e för lat för gym ^^ Quote
Cesium Posted November 7, 2007 Author Report Posted November 7, 2007 Ja och dessutom, varför betala för gym när man kan träna hemma? Gym är dyrt och bra om man vill bli biffig. Vill man bli stark och seg så är egna kroppen som vikt helt ok, möjligtvis en ryggsäck vid vissa övningar Quote
Polisbil Posted November 7, 2007 Report Posted November 7, 2007 Ja och dessutom, varför betala för gym när man kan träna hemma? Gym är dyrt och bra om man vill bli biffig. Vill man bli stark och seg så är egna kroppen som vikt helt ok, möjligtvis en ryggsäck vid vissa övningar Du har en poäng där, dock känns det lite lökigt och dåligt om utrymme att göra såna övningar hemma. Vad brukar du hänga i för att göra armhävningarna? Quote
Cesium Posted November 7, 2007 Author Report Posted November 7, 2007 Vår carport har inget innertak så jag brukar hänga i takstolarna. Man kan ju hänga i trappa om man har det. Annars får man ge sig ut och leta efter ett träd eller något tror jag Regel nr1: FANTASI! Quote
Polisbil Posted November 7, 2007 Report Posted November 7, 2007 Sant, sant, vet ett ställe där två träd har vuxit fast en träplanka i ganska bra höjd. Torde vara perfekt för att göra armävningar. Får man förresten fråga vad du är intresserad av att göra i lumpen? Quote
Cesium Posted November 7, 2007 Author Report Posted November 7, 2007 jag vill in på KJ över allt annat, vore helt fantastiskt Quote
Polisbil Posted November 7, 2007 Report Posted November 7, 2007 Okej, det är Kustjägarna va? Då behöver du väl vara en ganska bra simmare, vet du hur extramönstringen ser ut? Själv satsar jag nog inte riktigt så högt, Skyttesoldat, spaning, amröj, närskydd, luftburen, om jag nu passerar synkrav b på mönstringen Annars blir det granatkastarsoldat. Quote
Cesium Posted November 8, 2007 Author Report Posted November 8, 2007 Jepp det är kustjägarna. Vattenfys ska nog gå bra, spelar undervattensrugby två gånger i veckan Hur en eventuell extramönstring ser ut är egentligen inte så jätteintresant förutom att det kan vara kul att veta. Några styrkeövningar nämns i den länk jag postade förut, att milen skall springas, det skall simmas, dykas, livräddas och hoppas från en höjjd. Sen behöver man inte vara kärnfysiker för att räkna ut att det blir många många fler intresanta vattenövningar, styrketest och konditionstest. Jag tror att om man bara tränar ordentligt så klarar man det, ska nog inte snöa in sig för mycket på kraven, är ju som sagt massa andra hemliga grejjer. Angående syn: Jag TROR att jag har fullgod syn. Jag har aldrig haft några problem vid syntester med sån där tavla och inte heller de andra sakerna man gjorde när man skulle börja övningsköra. Vilken klass är man då? Quote
Polisbil Posted November 8, 2007 Report Posted November 8, 2007 Angående syn:Jag TROR att jag har fullgod syn. Jag har aldrig haft några problem vid syntester med sån där tavla och inte heller de andra sakerna man gjorde när man skulle börja övningsköra. Vilken klass är man då? Enligt syster lump så ligger synkraven för Synkrav A på 1,0 på båda ögonen. Synkrav B på 0,8 på bästa och 0,3 på sämsta allt under det ligger du i Synkrav C och då kan du bli amröj, granatkastarsoldat, bevakning ;). Ska satsa på granatkastare om jag inte passerar för B Quote
Traktor_Gljeen Posted November 8, 2007 Report Posted November 8, 2007 Ja och dessutom, varför betala för gym när man kan träna hemma? Gym är dyrt och bra om man vill bli biffig. Vill man bli stark och seg så är egna kroppen som vikt helt ok, möjligtvis en ryggsäck vid vissa övningar Du blir ju inte biffig på gymet utan sättet du tränar på... kan bli lika mycket biff hemma dock svårt med sin egna kropp som motvikt.... därimot på gym så kan du välja både mindre och mer i motvikt än du har när du tränar hema, sedan så finns träningshjälpmedlena på gymet till för att nå vissa muskelgrupper bättre, t.ex. så är de svårt att nå lårets fram och baksida samt biceps med bara kroppen som hjälpmedel... sedan att man blir biff på gymet som sagt stämmer inte, kör 40 reps i 4 set och vikter som inte överstiger din egen kroppsvikt så blir du garanterat inte biff utan får en uthåliga muskler så är svåra att nå med bara träning hemma... Quote
rnc Posted November 8, 2007 Report Posted November 8, 2007 Ja och dessutom, varför betala för gym när man kan träna hemma? Gym är dyrt och bra om man vill bli biffig. Vill man bli stark och seg så är egna kroppen som vikt helt ok, möjligtvis en ryggsäck vid vissa övningar Du blir ju inte biffig på gymet utan sättet du tränar på... kan bli lika mycket biff hemma dock svårt med sin egna kropp som motvikt.... därimot på gym så kan du välja både mindre och mer i motvikt än du har när du tränar hema, sedan så finns träningshjälpmedlena på gymet till för att nå vissa muskelgrupper bättre, t.ex. så är de svårt att nå lårets fram och baksida samt biceps med bara kroppen som hjälpmedel... sedan att man blir biff på gymet som sagt stämmer inte, kör 40 reps i 4 set och vikter som inte överstiger din egen kroppsvikt så blir du garanterat inte biff utan får en uthåliga muskler så är svåra att nå med bara träning hemma... Jag kanske är vanskapt, men för mig så tar knäböj, stepups, utfall (spec med vikt) ordentligt på hela benmuskulaturen och chins finner jag mycket svårt att inte känna av i armarna och då i synnerhet biceps. Quote
Cesium Posted November 8, 2007 Author Report Posted November 8, 2007 Ja och dessutom, varför betala för gym när man kan träna hemma? Gym är dyrt och bra om man vill bli biffig. Vill man bli stark och seg så är egna kroppen som vikt helt ok, möjligtvis en ryggsäck vid vissa övningar Du blir ju inte biffig på gymet utan sättet du tränar på... kan bli lika mycket biff hemma dock svårt med sin egna kropp som motvikt.... därimot på gym så kan du välja både mindre och mer i motvikt än du har när du tränar hema, sedan så finns träningshjälpmedlena på gymet till för att nå vissa muskelgrupper bättre, t.ex. så är de svårt att nå lårets fram och baksida samt biceps med bara kroppen som hjälpmedel... sedan att man blir biff på gymet som sagt stämmer inte, kör 40 reps i 4 set och vikter som inte överstiger din egen kroppsvikt så blir du garanterat inte biff utan får en uthåliga muskler så är svåra att nå med bara träning hemma... Kolla igenom övningarna i länken som jag postade tidigare i tråden, det är väldigt få muskelgrupper(iaf av de man använder) som inte tränas där, lägg sedan till simning och löpning. Sedan finns det ju flera olika sätt att göra situps, armhävnignar osv t.ex. lite sneda situps, smala/breda armhävningar osv. Quote
Traktor_Gljeen Posted November 8, 2007 Report Posted November 8, 2007 Jag kanske är vanskapt, men för mig så tar knäböj, stepups, utfall (spec med vikt) ordentligt på hela benmuskulaturen och chins finner jag mycket svårt att inte känna av i armarna och då i synnerhet biceps. Specielt med vikt hmm räknas inte de som gym utrustning? Stång? hmm jag har ingen stång hema men vänta, de finns ju på gymet ;) föresten så tar bättre på ryggen och armhävningar-Räckhäv i stång bättre på biceps :P men iaf, man kan få bra mycket effektivare träning med hjälp av gym, och bara för att man gymar behöver inte de betyda att man inte kan springa efter gymet eller någon annan dag... för övrigt tror jag att många har mycket fördomar om själva gymet, när man säger ordet gym så tänker man på stora biffiga killar som käkar testeronhöjande, så kanske det var (för 20 år sedan) idag när man går på gymet så kan man se alla sorters människor, folk som tränar för att bli stora, folk som tränar för att förrebygga skador, folk som tränar för att klara av vardagen, folk som tränar för att stärka upp ngn muskel i kroppen efter en skada, folk som ser tränar för att gå ner i vikt och bli mer fasta i kroppen osv.... Men som sagt inget negativt med att träna hema men man har så mycket mer möjligheter på gymet på styrketräningssätt... bara för att låta mer dryg så ger jag 2 st jämförelser ... gammla människor tycker att gå till bibloteket när dom vill ha fakta är mycket bättre än att söka på internet, vilket tycker du är enklast? eller att skicka email, vafan vad finns posten för? man kan ju skicka brev, båda funkar men vilket är bäst ... inte för att det kanske var allt för stor likhet men man förstår principen Quote
Andreas_901 Posted November 8, 2007 Report Posted November 8, 2007 Angående syn:Jag TROR att jag har fullgod syn. Jag har aldrig haft några problem vid syntester med sån där tavla och inte heller de andra sakerna man gjorde när man skulle börja övningsköra. Vilken klass är man då? Enligt syster lump så ligger synkraven för Synkrav A på 1,0 på båda ögonen. Synkrav B på 0,8 på bästa och 0,3 på sämsta allt under det ligger du i Synkrav C och då kan du bli amröj, granatkastarsoldat, bevakning ;). Ska satsa på granatkastare om jag inte passerar för B har varit rätt så inaktiv på denna tråden men e back nu Jag satsar också på granatkastarsoldat =) har hört att det är en stridande befattning med fysiska utmaningar, vilket är härligt Quote
rnc Posted November 8, 2007 Report Posted November 8, 2007 Jag kanske är vanskapt, men för mig så tar knäböj, stepups, utfall (spec med vikt) ordentligt på hela benmuskulaturen och chins finner jag mycket svårt att inte känna av i armarna och då i synnerhet biceps. Specielt med vikt hmm räknas inte de som gym utrustning? Stång? hmm jag har ingen stång hema men vänta, de finns ju på gymet ;) föresten så tar bättre på ryggen och armhävningar-Räckhäv i stång bättre på biceps :P men iaf, man kan få bra mycket effektivare träning med hjälp av gym, och bara för att man gymar behöver inte de betyda att man inte kan springa efter gymet eller någon annan dag... för övrigt tror jag att många har mycket fördomar om själva gymet, när man säger ordet gym så tänker man på stora biffiga killar som käkar testeronhöjande, så kanske det var (för 20 år sedan) idag när man går på gymet så kan man se alla sorters människor, folk som tränar för att bli stora, folk som tränar för att förrebygga skador, folk som tränar för att klara av vardagen, folk som tränar för att stärka upp ngn muskel i kroppen efter en skada, folk som ser tränar för att gå ner i vikt och bli mer fasta i kroppen osv.... Men som sagt inget negativt med att träna hema men man har så mycket mer möjligheter på gymet på styrketräningssätt... bara för att låta mer dryg så ger jag 2 st jämförelser ... gammla människor tycker att gå till bibloteket när dom vill ha fakta är mycket bättre än att söka på internet, vilket tycker du är enklast? eller att skicka email, vafan vad finns posten för? man kan ju skicka brev, båda funkar men vilket är bäst ... inte för att det kanske var allt för stor likhet men man förstår principen Vikter kan även vara betongplattor, stenar, stockar. För mig väger då dessa tingestar ofta tillräckligt. Kör hårt på gymmet om det är din grej, men jag kan verkligen inte hålla med dig om vem som representerar fördomarna i den här debatten. Quote
Polisbil Posted November 9, 2007 Report Posted November 9, 2007 har varit rätt så inaktiv på denna tråden men e back nu Jag satsar också på granatkastarsoldat =) har hört att det är en stridande befattning med fysiska utmaningar, vilket är härligt ÅÅh, härligt, kul om vi en dag skulle hamna i samma pluton ;) Hoppas dock mest att jag klarar B-kraven, BRUKAR få sämre resultat när jag kollar på en tavla på väggen än när jag var hos optikern för att kolla synen. Blev underkänd på en körskola när jag skulle ta syintyg men godkänd hos optikern och att tjänsten är fysiskt aktiv är ju inte sämre Quote
Andreas_901 Posted November 11, 2007 Report Posted November 11, 2007 har varit rätt så inaktiv på denna tråden men e back nu Jag satsar också på granatkastarsoldat =) har hört att det är en stridande befattning med fysiska utmaningar, vilket är härligt ÅÅh, härligt, kul om vi en dag skulle hamna i samma pluton ;) Hoppas dock mest att jag klarar B-kraven, BRUKAR få sämre resultat när jag kollar på en tavla på väggen än när jag var hos optikern för att kolla synen. Blev underkänd på en körskola när jag skulle ta syintyg men godkänd hos optikern och att tjänsten är fysiskt aktiv är ju inte sämre ja det kan man alltid hoppas =) vet du någon bra sida där det finns mycket fakta om tjänsten eller så? Quote
Polisbil Posted November 12, 2007 Report Posted November 12, 2007 vet du någon bra sida där det finns mycket fakta om tjänsten eller så? Nej, tyvärr. Men har lyckats ta reda på mönstringskraven GE900 Granatkastarsoldat Befälslämplighet - Plikttjänstförmåga 4 Provgrupp 2 Max längd 9 Min längd 2 Muskelstyrka 5 Kondition 5 Syn C Färgseende 1 Hörsel A Tjänstbarhet B Har också fått reda på att GROVT räknat så är en 5-6:a på styrketestet ungefär din egen kroppsvikt. Quote
Andreas_901 Posted November 13, 2007 Report Posted November 13, 2007 (edited) vet du någon bra sida där det finns mycket fakta om tjänsten eller så? Nej, tyvärr. Men har lyckats ta reda på mönstringskraven GE900 Granatkastarsoldat Befälslämplighet - Plikttjänstförmåga 4 Provgrupp 2 Max längd 9 Min längd 2 Muskelstyrka 5 Kondition 5 Syn C Färgseende 1 Hörsel A Tjänstbarhet B Har också fått reda på att GROVT räknat så är en 5-6:a på styrketestet ungefär din egen kroppsvikt. Okej.. dom kraven borde jag fixa^^ Är rätt lång med, ca 1,90 så tur att dom tillåter längd 9 ^^ Tror du att du kommer greja detta då? vad bör man säga på mönstringen egentligen om inskrivningsförfattaren säger att man kanske bör bli bevakningssoldat, vilket jag har hört är en risk för oss med syn C ? Räcker det med bara, "jag tror GRK är en bättere tjänst för mig osv?" Föresten.. vad menas med Provgrupp 2 ? Edited November 13, 2007 by Andreas_901 Quote
Polisbil Posted November 14, 2007 Report Posted November 14, 2007 (edited) Ja, hoppas jag grejjar dessa faktiskt, styrka får jag nog öva lite på men konditionen är inga problem Och om man blir förslagen som bevakning så ska jag iallafall säga att jag hört att det är något av en löktjänst och att jag vill göra något som kräver fysiskt aktivitet. Men om man är bra tränad så tror jag att man kan handplocka lite vad man vill, om jag inte blir GRK ska jag nog ta Amröj. Skulle kunna tänka mig bevakningssoldat fast då vill man ju vara hundförare så man får en trevlig vovve att arbeta med iallafall Provgrupp 2, innebär att du får en 2:a på inskrivningsprovet tror jag. Edited November 14, 2007 by Polisbil Quote
Andreas_901 Posted November 14, 2007 Report Posted November 14, 2007 Ja, hoppas jag grejjar dessa faktiskt, styrka får jag nog öva lite på men konditionen är inga problem Och om man blir förslagen som bevakning så ska jag iallafall säga att jag hört att det är något av en löktjänst och att jag vill göra något som kräver fysiskt aktivitet. Men om man är bra tränad så tror jag att man kan handplocka lite vad man vill, om jag inte blir GRK ska jag nog ta Amröj. Skulle kunna tänka mig bevakningssoldat fast då vill man ju vara hundförare så man får en trevlig vovve att arbeta med iallafall Provgrupp 2, innebär att du får en 2:a på inskrivningsprovet tror jag. OKEJ det låter bra =) Jag vet inte riktigt vad jag har för 2:a alternativ. Men jag tar vad jag än får, ska vara gald om jag får göra lumpen i dagens läge, men man ahr alltid förhoppningar 2 på inskrivning verkar vara otroligt lågt.. tror nästan att den 10 årinng hade grejjat det, måste vara något annat, eller ? Föresten, vart vill du bli placerad ? dom har GRK i skövde och Boden. Boden hade varit trevligt men har inte hört talas så mycket om det i skövde Quote
Polisbil Posted November 14, 2007 Report Posted November 14, 2007 Ja, hoppas jag grejjar dessa faktiskt, styrka får jag nog öva lite på men konditionen är inga problem Och om man blir förslagen som bevakning så ska jag iallafall säga att jag hört att det är något av en löktjänst och att jag vill göra något som kräver fysiskt aktivitet. Men om man är bra tränad så tror jag att man kan handplocka lite vad man vill, om jag inte blir GRK ska jag nog ta Amröj. Skulle kunna tänka mig bevakningssoldat fast då vill man ju vara hundförare så man får en trevlig vovve att arbeta med iallafall Provgrupp 2, innebär att du får en 2:a på inskrivningsprovet tror jag. OKEJ det låter bra =) Jag vet inte riktigt vad jag har för 2:a alternativ. Men jag tar vad jag än får, ska vara gald om jag får göra lumpen i dagens läge, men man ahr alltid förhoppningar 2 på inskrivning verkar vara otroligt lågt.. tror nästan att den 10 årinng hade grejjat det, måste vara något annat, eller ? Föresten, vart vill du bli placerad ? dom har GRK i skövde och Boden. Boden hade varit trevligt men har inte hört talas så mycket om det i skövde Jo en tvåa på provgrupp låter väldigt lågt, men jag vet inte om inskrivningsprovet betygsätts på 1-9 som de andra. Osäker på just detta. Sen har jag ingen aning var jag vill vara, bor nära Boden och nära hem är ju inte fel men att se en annan stad är samtidigt inte heller fel. Lumpen ser jag som ett litet sätt att byta miljöer litegrann Sen vet jag inte hur min syn kommer se ut på provet vid mönstringen, har genrellt sämre resultat på tavla på väggen än hos en optiker men med min syn idag så passerar jag Synkrav B och då har man ju fler roliga val Men ska börja träna när det blir lite varmare ute. Hur tränar du nu? Quote
Andreas_901 Posted November 15, 2007 Report Posted November 15, 2007 Ja, hoppas jag grejjar dessa faktiskt, styrka får jag nog öva lite på men konditionen är inga problem Och om man blir förslagen som bevakning så ska jag iallafall säga att jag hört att det är något av en löktjänst och att jag vill göra något som kräver fysiskt aktivitet. Men om man är bra tränad så tror jag att man kan handplocka lite vad man vill, om jag inte blir GRK ska jag nog ta Amröj. Skulle kunna tänka mig bevakningssoldat fast då vill man ju vara hundförare så man får en trevlig vovve att arbeta med iallafall Provgrupp 2, innebär att du får en 2:a på inskrivningsprovet tror jag. OKEJ det låter bra =) Jag vet inte riktigt vad jag har för 2:a alternativ. Men jag tar vad jag än får, ska vara gald om jag får göra lumpen i dagens läge, men man ahr alltid förhoppningar 2 på inskrivning verkar vara otroligt lågt.. tror nästan att den 10 årinng hade grejjat det, måste vara något annat, eller ? Föresten, vart vill du bli placerad ? dom har GRK i skövde och Boden. Boden hade varit trevligt men har inte hört talas så mycket om det i skövde Jo en tvåa på provgrupp låter väldigt lågt, men jag vet inte om inskrivningsprovet betygsätts på 1-9 som de andra. Osäker på just detta. Sen har jag ingen aning var jag vill vara, bor nära Boden och nära hem är ju inte fel men att se en annan stad är samtidigt inte heller fel. Lumpen ser jag som ett litet sätt att byta miljöer litegrann Sen vet jag inte hur min syn kommer se ut på provet vid mönstringen, har genrellt sämre resultat på tavla på väggen än hos en optiker men med min syn idag så passerar jag Synkrav B och då har man ju fler roliga val Men ska börja träna när det blir lite varmare ute. Hur tränar du nu? Min syn är redan körd^^ så det blir syn C men det är inget att gråta över. Jag tränar för tillfället ingen kondition, endast gym med marklyft,knäböj och andra bra övningar till mönstringen. Jag har faktist nyss mailat Pliktverket och frågat om jag hade kunnat få reda på mitt mönstringsdatum redan nu för då kan jag veta när det är dags att börja träna på motionscykel. Sedan om jag kommer in tränar jag kondition och marsh ute till inryck. Hur tränar du då? Quote
Skalman Posted November 15, 2007 Report Posted November 15, 2007 I-provet är 1-9 som det mesta annat. Att ha en tvåa som minsta tillåtna är inte så konstigt. Det är mig veterligen ganska få befattningar som kräver speciellt högt på i-provet i grunden. Ett lågt resultat medför ju dock att man får svårare att ta sig in. Quote
Andreas_901 Posted November 15, 2007 Report Posted November 15, 2007 I-provet är 1-9 som det mesta annat. Att ha en tvåa som minsta tillåtna är inte så konstigt. Det är mig veterligen ganska få befattningar som kräver speciellt högt på i-provet i grunden. Ett lågt resultat medför ju dock att man får svårare att ta sig in. Okej det kanske också låter rimligt. Men vad mina polare har fått så är 2 lågt. Men men, tur för mig om jag klarar högre då! Quote
Polisbil Posted November 15, 2007 Report Posted November 15, 2007 Tränar också gym just nu, nästa år tror jag inte jag ska förlänga mitt gymkort utan köra mycket träning med egna kroppsvikt samt löpträning och springa i backar när snön smält! Quote
Recommended Posts