johanm Posted August 25, 2007 Report Posted August 25, 2007 Fick min idag också! Vadsbo skvadron, 2008-01-28 -> 2008-12-19. I second that! Har också fått min Östra Nerike skvadron, 2008-01-28 -> 2008-12-19. Quote
Vic Posted August 25, 2007 Author Report Posted August 25, 2007 (edited) !!!!!!!! *springer ner och kollar* edit: bah... inget i lådan.. Edited August 25, 2007 by Vic Quote
Andersson88 Posted August 29, 2007 Report Posted August 29, 2007 (edited) Idag så låg inkallelseordern i brevlådan! Edited August 29, 2007 by Andersson88 Quote
Marmoth Posted August 31, 2007 Report Posted August 31, 2007 Kallelse i slutet av september De flesta värnpliktiga som ska rycka in i januari 2008 får sina kallelser till tjänstgöring senast i slutet av september. Detta står på pliktverkets hemsida idag. Quote
Jonas88 Posted August 31, 2007 Report Posted August 31, 2007 Snacka om att skjuta på det lite hela tiden, till slut får vi väl inkallelseordrarna en månad innan inryck! Någon som vet varför det tar sådan tid? Quote
Dizzy_keys Posted August 31, 2007 Report Posted August 31, 2007 Min klasskompis, som föresten är nybliven medlem på forumet fick sin inkallelseorder idag, han rycker in 17 september. Liksom, 17 dagar innan, och ska lösa allt med hyresbidrag och allt. tveksamt agerat av PV. Quote
033 Posted August 31, 2007 Report Posted August 31, 2007 Min klasskompis, som föresten är nybliven medlem på forumet fick sin inkallelseorder idag, han rycker in 17 september.Liksom, 17 dagar innan, och ska lösa allt med hyresbidrag och allt. tveksamt agerat av PV. Vilka rycker in då? Quote
Dizzy_keys Posted September 1, 2007 Report Posted September 1, 2007 Dom som gör tremånaders i falun Quote
rozzen Posted September 1, 2007 Report Posted September 1, 2007 Rycker in 1 oktober och har inte fått nån än. Borde jag vara orolig? Quote
Dizzy_keys Posted September 1, 2007 Report Posted September 1, 2007 Det kan vara värt att ringa PV och be dom snabba på ditt utskick om du vill ha information om diverse bidrag du kan söka. Men jag skulle inte vara orolig, du får den säkert när som helst. Quote
Roccan Posted September 1, 2007 Report Posted September 1, 2007 Jag tycker gott P7 kunde haft nåt allmänt utskick, dvs alla får brev samtidigt... heheh, bara en tanke från mig.... gärna ett datum för en träff om de blir nån :P jag bangar ingen tid Quote
Hedin Posted September 2, 2007 Report Posted September 2, 2007 Det kan vara värt att ringa PV och be dom snabba på ditt utskick om du vill ha information om diverse bidrag du kan söka. Men jag skulle inte vara orolig, du får den säkert när som helst. Jag ringde Pliktverket och bad dem snabba på mitt utskick eftersom jag behövde det för att kunna begära anstånd till högskolan. Jag fick svaret att de inte kunde göra något undantag och att de skickade ut alla inkallelseordrar när alla är färdiga. Det finns säkert regionala skillnader mellan Pliktverkskontoren och säkert beroende på vem man pratar med så vill man ha sin inkallelseorder tidigare så förlorar man i alla fall inget på att ringa och försöka, så ring. Egentligen tycker jag att det är rätt tragiskt att Pliktverket inte kan vara flexibla när de tvingar flera 1000 ungdomar att vara flexibla. En annan sak som jag inte förstår mig på. I juli släppte PV en lista med vilka förband som skulle få vänta på sina inkallelseordrar till slutet av augusti. Varken P4 eller T2 var med på den listan och skulle således få sina ordrar planenligt i juli, vilket ingen jag känner som ska till P4 eller T2 har fått. Nu i september släpper de en ny lista med vilka förband som ska få vänta till slutet av september för att få sina, igen så är varken P4 eller T2 med på den listan. På den listan står det också att de förband som inte är med på listan ska redan ha fått sina inkallelseordrar, ingen jag känner som ska in på P4 eller T2 har ännu fått sina inkallelseordrar. Pliktverket måste vara den virrigaste myndigheten av dem alla, och som vanligt när det gäller myndigheter så är det den vanliga Svensson som drabbas av myndigheternas slarv men när Svenssons klantar sig med något med en myndighet så slår myndigheten Svensson hårt på fingrarna. Quote
os frontale Posted September 2, 2007 Report Posted September 2, 2007 Väntar fortfarande på inryckningsordern.. trots allt en månad till inryck Quote
Guest Sernlo Posted September 7, 2007 Report Posted September 7, 2007 Nu ligger det där på mitt skrivbord, det vita kurvertet från PV. Skyddsgruppchef, Karstorps kompani, TrängR, 080204 Quote
Waba Posted September 10, 2007 Report Posted September 10, 2007 Min kom idag, nu känner man sig genast lite lugnare. Swea Kompani, Skyddc 28/1 Quote
Vic Posted September 12, 2007 Author Report Posted September 12, 2007 Woho! Nu har jag fått min. I19 Boden den 28 Januari Någon som vet något om 1) om man kan hämta ut kängor ngnstans innan? 2) ev. infohelg? Quote
Marmoth Posted September 13, 2007 Report Posted September 13, 2007 Idag fick jag min Wemmenhögs på P7, inryck 28:e januari! Quote
Back Posted September 13, 2007 Report Posted September 13, 2007 Idag fick jag min med ^^ Så nu får man se om det kommer på tal om någon informationshelg Quote
Liquid Posted September 13, 2007 Report Posted September 13, 2007 Samma här. 6 Komp Mek Livgardet, vagnsbesättning, inryck 28 Januari. Infohelg i Oktober. Quote
Jonas88 Posted September 13, 2007 Report Posted September 13, 2007 Fick också min inkallelseorder idag, skönt att äntligen ha den i handen! Inryck 080128 Quote
J1mmy Posted September 13, 2007 Report Posted September 13, 2007 Fick min idag jag med. Ledning & tross @ livgardet. Quote
T-bone Posted September 13, 2007 Report Posted September 13, 2007 Fick min förra veckan. På lappen står det 6. Kompaniet / Wilska på P4. Dock är det inte säkert vad det blir då Wilska inte ska ha några värnpliktiga nästa år, det lutar mot grenkomp för min del. Quote
Zippo Posted September 14, 2007 Report Posted September 14, 2007 Fick min igår =) MP/säk här kommer jag! Quote
simon Posted September 14, 2007 Report Posted September 14, 2007 Fick min förra veckan. På lappen står det 6. Kompaniet / Wilska på P4. Dock är det inte säkert vad det blir då Wilska inte ska ha några värnpliktiga nästa år, det lutar mot grenkomp för min del. Intressant, eftersom 6:e kompaniet är Norra Wadsbo och Wilska är 4:e kompaniet. Quote
T-bone Posted September 14, 2007 Report Posted September 14, 2007 Fick min förra veckan. På lappen står det 6. Kompaniet / Wilska på P4. Dock är det inte säkert vad det blir då Wilska inte ska ha några värnpliktiga nästa år, det lutar mot grenkomp för min del. Intressant, eftersom 6:e kompaniet är Norra Wadsbo och Wilska är 4:e kompaniet. Sådär intressant då jag slant på tangentbordet. Viktigpetter. Quote
South Posted September 20, 2007 Report Posted September 20, 2007 Woho! Nu har jag fått min. I19 Boden den 28 Januari Någon som vet något om 1) om man kan hämta ut kängor ngnstans innan? Om du menar hämta ut dina marschkängor innan du ryckt in är sannolikheten låg. Allt (nästan) lämnas ut under inrycksdagen, enl. modellen "som ett löpande band". Quote
Recommended Posts